-10-

154 13 6
                                    

Deel 10:

Na een 10-tal minuten lag ik nog steeds op de grond in kniemakers zit met m'n armen gebogen terwijl ik snikkend dacht over wat er 15min geleden was gebeurd. Ik besloot om mezelf overeind te helpen door de steunen op een stoel die naast me stond. Ik kwam overeind en liep zo haastig mogelijk op de trappen naar mijn kamer. Je had me eens moeten zien rennen op de trappen, je zou haast denken dat er een monster achter me aanrende. Ik klapte de deur dicht en plofte neer op mijn bed. Ik begon als maar harder en harder te huilen tot ik de deur hoorde opengaan. Ik keek achter me en zag mijn moeder met rode ogen kijken, gauw deed ze de deur terug dicht. Ik liet m'n hoofd terug rusten op m'n bed en dacht aan het feit dat zelfs mijn moeder niets van me wou weten. Dit allemaal door iets waar ik niks mee te maken heb, dit allemaal om mijn nicht te beschermen. "Haar pak ik wel nog" dacht ik..

Amina's perspectief (mama van Yasminah):

Sinds de dag dat ik het verhaaltje over onze dochter te horen kreeg voelde ik me slecht. Ik kon nauwelijks slapen en eten ging niet. Mijn dochter kan zo niet zijn, daar ben ik zeker van. Zo hebben wij haar niet opgevoed. Mijn dochter weet wat zelfrespect inhoud, ze zou geen shishatent binnenstappen en zich vermaken met mannen. Mijn dochter is niet zo, er zit hier meer achter. Een moeder voelt het gewoon als er iets niet klopt. Ik zat op m'n bed en bedekte m'n gezicht met m'n handen. Mijn handen werden nat door de tranen die er vielen. Ik hefte mijn handen op en verrichtte een Dua waarna ik mijn handen over mijn gezicht veegde. Ik probeerde even alles op een rijtje te zetten; Mijn dochter wordt zomaar uitgehuwelijkt door haar vader en broer, er werd niets met mij besproken terwijl ik ook recht had om mijn mening en stem te laten horen. Ik werd zo moe van dit. Faissal en Mohamed gaan stappen te ver maar om ze tegen te houden moet je heel veel doen.
Mijn gedachten werden verstoord door iemand die rennend naar boven kwam op de trappen. Te trappen zijn van hout, waardoor ze kraken als er iemand op loopt, vandaar dat je het kon horen. Nevermind, dat zou vast Yasminah zijn. Ik ging m'n slaapkamer uit en deed de deurklink van de douche naar beneden, die zat op slot. Wat betekende dat Mohamed erin zat. Ik liep door naar Yasminah's kamer waar er geluid uitkwam van iemand die aan het snikken was. Ik deed de deur voorzichtig open. Ze draaide haar hoofd op en keek me aan. Ik had het erg met haar te doen, het maakte me kapot vanbinnen om mijn eigen dochter kapot te zien gaan. Ik hoorde iemand naar me toe lopen, ik deed haar slaapkamer deur snel toe en draaide me om...

Blauw geslagen,zwart voor m'n ogen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu