Bilmiyorum

407 156 39
                                    

Düğünü yazın ağustos ayında olmuştu. Fadime iki ay kadar nişanlı kalmıştı. Bu iki ay ,alışveriş ve düğün hazırlıklariyla geçmişti. Gelinliği giyince sevindi birden ,bu tıpkı hayallerindeki kabarık balo elbiselerine benziyordu. En kabarık gelinliği seçti kendine. Saçları kısa olduğu için, yaptiramadi saçlarını öylece bir duvak geçirdi arkasından. Anı yaşamak bu olsa gerek, sürekli üzülen, ruh hastası kız bir anda kayboldu yerine mesut bir insan geldi. Gerçekten gelinliğinin hakkını tam anlamıyla çıkardı. Düğünü boyunca oynadı güldü, anı yaşadı gelin Fadime.

Fadime gelin olmuştu, baba evinden çıkmıştı artık. Alıyla puluyla en önemlisi Allahın emriyle çıkmıştı evinden. Fadimenin evi baba ocağına yakındı. İki yüz metre kadar vardı arasındaki mesafe. Bazen mesafe çok az olsada yine de çok uzak kalırız birbirimize yol değil gönüller bir olsun.
Fadime İki odalı mutfak ve antreden oluşan bir evde yaşayacaktı bundan sonra. Kendi evleriyle kıyaslayinca bu ev kötü sıfatını giriyordu. Girişte tam karşıda televizyon bulunuyordu. Televizyonun hemen yanında mutfak kapısı vardı. Fadime ve Cafer in odası girişten sol tarafta ,Kaynanasınınki sağ tarafta karşı karşıyaydi. Fadime tüm odaları gezdi, tekrar odasına girdi, açıkçası nasıl davranacagini pek bilmiyordu tek bildiği Cafer in ona dokunmasinin iyi gelmesiydi .
Kayınvalidesi sessiz, kendi halinde bir kadındı. Hasta olduğu için ev işleri hep Cafer e kalırdı. Fadime bu bacağı aksayan kadından hiç hoslanmadi, tüm gününü mutfak ve odası arasında mekik dokur gibi geçiriyordu. Zavallı kadın bir şey söyleyecek olsa Fadime orali bıle olmuyor yüz çeviriyordu. Cafer bu olanları görüyor ama algılama yetisi zayıf olduğu için evlenmeden önceki Cafer gibi dışarda çalışıyor, eve geldiği zaman evde annesine bakıyor, yemek yaptığı zamanlarda oluyordu.
Fadime girişteki televizyonu kendi odasına koyunca kadın iyice yanlız kaldı. Fadime kendi odasında kapısı kapalı, kadın kendi odasında kapısı açık bekliyor.
Fadime ilk üç ayını bu şekilde geçirdi, odasında , kocasının kollarında. Evlilik hoşuna gitmişti, bu kadar rahat olacağını gerçekten bilmiyordu.
Bu rahatlığı uzun sürmeyecekti Fadime 'nin hamileydi ,hem de ilk gittigi gün hamile kalmıştı. Kendisi bile fark edemedi, üç ay sonra karnı büyüyünce anladı hamile olduğunu. Bır insan hem nasıl bu kadar kötü hem de bu kadar saf olabilir. Bilmiyorum .

Fadime insanın Kendisi   ( BİTTİ )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin