Part 7

1.7K 150 16
                                    

"Jungkook! Kau dah janji nak tolong aku kan?" Desak Taehyung.

"Ah, memang salah engkau lah pun pervert." Sinis Jungkook.

"Mana ada lah! Tak baik fitnah aku!"

"Dah lah kau. Aku tak percaya kau."

"Jungkook! Kau dah janji!"

"Mana ada aku janji! Kau yang janji! Kau pun tak tolong aku apa² lagi, kau nak suruh aku tolong kau pulak?! Kau lupa ke siapa yang buat perjanjian dulu?!" Jungkook yang kian bengang mula meninggikan suaranya.

Taehyung terdiam. "Kau pun sama je. Siapa suruh kau layan perempuan lain walaupun dah ada Irene." Omel Taehyung perlahan sambil menguis jarinya.

"Mana ada!"

Terkejut Taehyung apabila Jungkook meninggikan suara dihadapannya.

"Mana ada aku layan perempuan lain lah! Diorang yang datang kacau aku!" Wajah Jungkook berubah merah. Geram sangat agaknya.

"Tapi tak payah lah layan." Taehyung tetap ingin bersuara.

"Aku tak layan pun lah!"

"Yalah². Apa² je lah. Tapi tak payah lah nak jerit² kat aku. Macam lah aku ni pekak."

"Kau memang pekak pun!"

"Sudah lah! Tak payah lah marah lagi! Aku tolong kau!"

❤❤❤❤❤

Jihyo dan Irene duduk sambil berbual-bual di salah sebuah bangku di sekitar persekolahan itu.

Tiba² Taehyung datang menghampiri mereka berdua.

Taehyung terus mencari tangan kanan Irene. Sekeping kertas di tinggalkan dalam genggaman Irene. Irene dan Jihyo terpinga-pinga.

"Datang dekat tempat tu pukul 8 malam ni. Ada benda penting." Tegas sahaja Taehyung bersuara.

"Hah?" Irene dan Jihyo sama² blur.

"Jihyo jangan menyibuk nak ikut!" Ujar Taehyung lagi sambil menunding jari telunjuknya kearah Jihyo.

"Tak nak pun ikut lah!" Bidas Jihyo.

"Eleh, mulut cakap lain hati cakap lain. Macam lah aku tak tahu tadi kau dah terfikir nak ikut."

"Mana ada lah! Tak pernah terfikir pun!"

"Dah lah, kau tak payah nak menipu aku~ aku kenal kau bukan baru tadi."

"Aku cakap 'tak' tu maksudnya 'tak' lah!!!" Teriak Jihyo lantang seraya menendang kuat punggung Taehyung.

Taehyung jatuh tersungkur. Dia berpaling kearah Jihyo geram. "Jihyo penipu!!" Teriaknya sebelum berlari meninggalkan kedua-dua gadis tersebut. Sikap Taehyung tak ubah seperti kanak² lima tahun.

Irene yang melihat situasi tersebut hanya mampu terpinga-pinga dengan wajah naifnya.

❤❤❤❤❤

Tepat jam lapan malam Irene mula melangkah masuk ke dalam restoran yang dijanjikan.

Irene hanya berpakaian ringkas dengan blouse merah singkat yang dikenakan dengan jeans biru paras lutut.

Hurh! Tempat apa ni? Ni mesti kerja Jungkook. Omel hati Irene.

"Ah, Irene-shii~!" Dari jauh kelihatan Jungkook melambai-lambaikan tangan kearahnya.

"Hurh. Aku dah agak." Bisik gadis itu sendiri.

❤❤❤❤❤

Keesokan harinya di sekolah.

Jihyo melangkah laju menuju ke kafe sekolah. Tiba² dia bertembung dengan si Taehyung. Mereka saling merenung tajam antara satu sama lain.

'Hurh! Penyibuk betul pabo namja ni.' Getus hati Jihyo.

'Kat mana aku nak lalu, kat situ lah ade dia. Devil betul.' Getus Taehyung pula.

Lama juga mereka bertentangan mata. Seperti biasa, makin lama merenung makin banyak juga lah sumpah seranah mereka.

"Kau pandang apa pervert?" Sinis soalan Jihyo.

"Mwo? Pervert?" Taehyung sudah mengangkat tangannya dengan gaya ingin mencekik, namun dia batalkan sahaja hasratnya.

"Huh, kau tu yang pandang apa?! Tahu lah aku ni handsome." Taehyung mencebik.

"Handsome? Urgh... tolong lah~! Longkang mana longkang?" Jihyo membuat gaya seakan mahu muntah.

"Tu longkang dekat tepi kau tu." Taehyung menunding jari kearah longkang yang betul² berada disisi Jihyo.

"Huh, dah tak payah nak perasan handsome dekat si..."

Kata² Jihyo termati apabila seorang gadis datang memeluk tubuh Taehyung dari belakang secara tiba².

"Taehyung~"

Taehyung turut terkejut. Dia menoleh kearah gadis itu. "Na...Nana?!"

Bersambung...

Pabo Namja VS Devil Yeoja ||Where stories live. Discover now