Yeni hayat....

15 0 0
                                    



" Hayat uğruna savaştığın şeyin ta kendisidir..."


Abi "geldik" diye seslendiğinde , geldiğmizin anca farkına varmıştım. Abiye "abi bi 10 dakka daha beklermisin birini görmem lazım da" dediğimde , homurdansada kafasıyla onayladı. Taksiden inip hastanenin içine girdim ve annemin odasına doğru yürümeye başladım. Kapısının önüne geldiğimde kimse beni fark etmedi. Hemen kapının kolunu tutup aşşağı indirdim ve içeri girdim.

Uyuyordu, uyurken melek gibi suratı masumdu. Yanına gidip " anne " diye seslendim. Gözleri kısık şekle geldiğinde birdaha seslendim "anne". Sesimi algılıladığında gözünü tam açtı. Kendine iyice geldiğinde ona sımsıkı sarıldım.

Aşşağıda taksi bekliyordu ve adama 10 dakka demiştim. Son kez annemin kokusunu çektikten sonra ayrıldım ondan. Annem "Asima?" diye ismimi soru sorar gibi demişti. "Annem seni çok seviyorum ölüceğni biliyorum ve ben buna dayanamam. Gidiyorum. Buradan bu lanet şehirden ayrılıyorum. Sana son defa sarılmaya geldim. Annem o kokunu özliyeceğim hoşçakal" diyip
arkamı döndüm bir adım atmıştımki kolumdan tuttu ve " kendine dikkat et güzel asimam " dedi. Sonkez anneme sarıldım ve kulağına " hoşçakal annem özliyeceğim seni " diye mırıldandım. Sonra arkamı dönüp hızlı adımlarla odadan çıktım.


Koşar adımlarla hastaneden dışarı kendimi attım. Taksi hayla bekliyordu arabaya binip terminale gideceğimi söyledim. Gözlerim doldu ama ağlamıcaktım , güçlü durmam lazımdı.

Telefonu elime alıp İstanbuldaki arsaları satılığa çıkarması için emlakçıyı aradım. Hemen satılığa çıkartıcağnı söyleyince tamam diyip kapadım telefonu. Bu aradada terminale gelmiştik. Yanıma aldığım paranın 153 lirasını takisici abiye verdim.

Arabadan inip abinin bagajdaki bavulların çıkartmasını bekledim. Çıkartıktan sonra bavullarla beraber terminalin içine girdim..

***************

İzmir - istanbul otobüsü şansıma 15 dakka sonra kalkıcakmış. Bir bilet alıp otobüsün olduğu tarafa doğru yürüdüm.

5 dakka kalmıştı otobüsün kalkmasına muavin gelip biletleri isteyince ona bileti verdim. " iyi yolculuklar hanım efendi " deyince tebessüm ederek teşekkür ettim.

Otobüs çalışmış gidiyorduk. 8 saatlik sıkıcı ve uzun yolculuk beni bekliyordu. Kulaklığmı takıp müziği açtım. İlk takmadan önce insanları rahatsız etmeyim diye sesi geliyormu die baktım. Dıştan ses gelmeyince takıp dinlemeye başladım. Tekli bir koltuk ayarlatmıştım. Şanslı bir kızdım..

" şansmı hadi ama Asima sence sende şans olsa şimdi burda olurmuydun?" iç sesimin dedikleri çok doğruydu bende şansın ş'si yok. Bunu düşünmemeye gayret ederek gözlerimi kapamıştım uzun bir yolculuktu, uyusam daha iyi olucaktır. Yeni hayatım olarak İstanbul bekle beni geliyorum...


****************

Arkadaşlar.. Multide Asima var..

Yeni Hayatt..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin