6. Obraz v zrcadle

60 8 0
                                    

V následujících dnech se toho moc nestalo. Jenom s Harrym a Ronem Viv zachránila Hermionu před trollem a všichni se zpřátelili. Harry vyhrál famfrpálový zápas, kde se ho podle Hermiony snažil Snape shodit z koštěte (Ví tomu nevěří). Zjistili, co je v zakázané chodbě. Je tam tříhlavý pes a něco hlídá. Trio si myslí, že to chce Snape ukráct. A začínaí Vánoce. Viv, Harry a Ron zůstávají v Bradavicích.

Byly to ty nejkrásnější Vánoce, jaké kdy Viv měla. Koulovačky, šachy, Vánoční pohoda a další. Ze Zmijozelu nezůstal nikdo, tak Viv trávila Vánoce s Harrym a Weasleyovými.

Byl den po Vánocích a Harry vypadal hodně nesvůj. Když se ho ptala, co se mu stalo, řekl jí, že jestli chce, večer jí něco ukáže. Viv souhlasila.
Večer se s Harrym a Ronem setkala u Velké síně. Harry je schoval pod neviditelný plášť, který dostal k Vánocům, asi hodinu chodili a pak Harry řekl, že už jsou tam. Stáli v malé místnosti, kde bylo mnoho krámů, ale jeden tam očividně nepatřil. Bylo to veliké zrcadlo. Viv se do něj podívala. Spatřila tam svou rodinu. Otec měl černé vlasy a oči a matka kaštanové vlasy, zelené oči a stejný obličej jaký má Viv. Oba se na ni usmívali. Ví nebyla schopna se pohnout. Ale víc ji udivilo, že všichni tři viděli něco jiného. Harry viděl svou rodinu a Ron sebe, jako nejlepšího. Harry tam plánoval jít ještě následující večer, ale tak dlouho Viv čekat nechtěla.
Skoro celý den seděla před zrcadlem a pozorovala své rodiče. Náhle ji něco vyrušilo z myšlenek.
"Ach ano, mocné zrcadlo z erisedu." řekl někdo a Viv se okamžitě otočila za hlasem. Na jedné židli seděl Albus Brumbál.
"Jistě už víš, co zrcadlo vyjadřuje." Viv se zamyslela.
"Ukazuje nám to, po čem toužíme?" zeptala se Vivian.
"Dá se to tak říct. Ukazuje nám tužby srdce." odpověděl jí Brumbál.
"Ale teď byste měla jít na večeři, slečno Vivian. Skřítkové si dnes prý dali velmi záležet... A ještě vás musím poprosit, abyste zrcadlo víckrát nehledala. Zítra se přesune na jiné místo." Vivian se tedy poraženě odšourala do Velké síně. Samozřejmě pamatovala na Brumbálova slova, ale to by nebyla Vivian, aby se nepokusila zrcadlo najít. A tak měla na zbytek prázdnin o zábavu postaráno...

V rukách zlaKde žijí příběhy. Začni objevovat