Prázdniny strávila Viv v sirotčinci. Nebylo to nic zábavného, ale Viv stačilo, že si dopisovala s kamarádkou Laren. S otcem si povídala tak jednou za měsíc.
A konečně bylo prvního září. Viv si sedla do kupé k Laren, protože Harryho a Rona nenašla.
První měsíc si Viv ve škole užívala. Byla jednou z mála, která vše nezapoměla. A tak získávala pro kolej body.
Na slavnosti všech svatých se najedla, ale nechtěla tam zůstávat. Šla tedy na kolej. Náhle zaslechla hlas.
"Zabiju tě! Rozsápu tě! Zabiju! Zabiju!"
"Kdo jsi?" vykřikla Viv.
"Jsem váš služebník, má paní!" odpověděl hlas.
"Počkej, a kde tě najdu?"
"Na místě, které vytvořil nejmocnější z zakladatel Bradavic. V Tajemné komnatě Salazara Zmijozela! Zabiju! Zabiju!..." a hlas zmizel. Viv běžela směrem, kterým hlas zmizel. Dostala se do chodby. Stáli tam Harry Ron a Hermiona. Na zdi byl krví napsán nápis
Tajemná komnata znovu otevřena, nepřátele dědice, mějte se na pozoru!
Viv od tamtud utekla dřív, než si jí trio všimlo a udělala dobře, neboť chvíli po tom, co odešla, do chodby přišli žáci ze všech kolejí, kteří se právě vraceli ze slavnosti. Hned začali trio obviňovat, a pak tam přišli i učitelé. Viv spěchala na kolej a přemýšlela, co to mělo znamenat. Proč jí ten někdo říkal paní? A co má společného s tou Tajemnou komnatou? Co to vůbec je? Viv se chtěla jít příští den podívat do knihovny, ale Hermiona ji předběhla, když se na to zeptala profesorky McGonagallové.
"Podle legendy Salazar Zmijozel vybudoval na hradě skrytou místnost, ve které se ukrývá netvor, který má za úkol očistit školu od dětí mudlů."
"A co přesně se v komnatě skrývá?" zeptala se Viv. Měla totiž podivné tušení, že ten hlas, který slyšela, patří onomu netvorovi.
"To nikdo neví, ale škola byla už několikrát prohledaná a nikdo nic nenašel. Stejně je to jen pohádka pro děti, nic na tom není pravdy." řekla profesorka a Viv se rozhodla, že použije svůj dar. Odstranila pomyslnou stěnu a zaposlouchala se do profesorčinných myšlenek.
Snad se nebude minulost opakovat. Školu by mohli zavřít. A ta zkamenělá kočka může být předzvěst, minule bylo také moc zkamenělých, ale byla i mrtvá. Náhle profesorka zpozorněla. Proč se na mě ta Whitenesová tak dívá? A v tu chvíli se Viv začala zase věnovat práci. Ten netvor způsobuje, že lidé zkamení nebo umřou. Někdo už umřel, nějaká dívka...
ČTEŠ
V rukách zla
FanfictionPříběh o životě Lorda Voldemorta a ... Co když to je jinak? A není pozdě?