7. Pod hradem

59 7 0
                                    

Viv zrcadlo už nenašla. Ani Harry, kterého Brumbál překvapil chvíli po ní ho nenašel. Dlouhou dobu se v životě Viv nic nestalo.  Až chvíli před zkouškami, kdy dostali Harry a Hermiona trest v Zapovězeném lese se něco začalo dít. Ten pes prý hlídá kamen mudrců a Snape ho chce ukráct pro Voldemorta. Viv tomu moc nevěřila. Řekli jí, co zjistili u Hagrida o Chloupkovi, a jak je to napadlo. Viv ale už moc neposlouchala. Rozhodla se, že projde kolem Chloupka. Večer řekla všem na koleji, že si jde lehnout, závěsy zatáhla a zabezpečila kouzlem, zneviditelnila se a běžela do třetího patra. Vyčarovala harfu a Chloupek usnul. Skočila padacími dveřmi a spadla do ďáblova osidla. Rostlina ji hned začala obmotávat, takže Viv nevěděla, jak vytáhnout hůlku. Potřebovala světlo, kterého se osidlo bojí. Najednou jí z ruky začalo vycházet světlo. "Lumos maxima!" vykřikla a místnost byla plná světla. 'Já umím kouzlit bez hůlky!' po myslela si. V další místnosti byla hromada létajících klíčů a koště. Viv nějak napadlo, že by mohla zkusit kouzlo. "Accio!" vykřikla, ale nic se nestalo. "Accio!" vykřikla s větší silou. Uslišela hlasité křupnutí a pak už v ruce držela klíč. V další místnosti byla obří šachovnice. Viv použila matoucí kouzlo a celá situace jako byla u klíčů se opakovala. Poté na zemi uviděla trolla, naštěstí už mrtvého. Už jí zbývala jen poslední přkážka. Vešla do místnosti a ve dveřích se objevily plameny. Na stole stálo několik láhví s lektvary a svitek pergamenu. Jak Viv zjistila, byla to logická hádanka, a ty jí šly dobře. Vypila lektvar a šla do poslední místnosti. Někdo tam ale už stál...

V rukách zlaKde žijí příběhy. Začni objevovat