Jag himlade med ögonen. "Okej, vad är det" muttrade jag och satte armarna i kors.
"Jag har glömt att köpa grädde, kan du gå förbi affären och köpa ett paket?" Frågade hon hoppfullt. Jag var påväg att säga nej. Jag stängde mina läppar och suckade, innan jag nickade.
"Tack snälla du, kan du ta med din bror? Innan du säger nej, snälla bara gör det, han går mig på nerverna där nere"Sa hon och skakade på huvudet.
Jag visste inte varför jag var så snäll idag men, "visst" mumlade jag och ställde mig upp från sängen.
"Tack, skynde dig" sjöng hon, innan hon gick ut genom dörren och hennes steg började eka i trappan.
"Om du vill kan jag följa med dig" erbjöd sig Matthew. Jag hade nästan glömt bort att han var där.
Jag log snett åt honom, "nä, det är okej. Jag går själv" sa jag och han nickade, innan vi lämnade mitt rum och gick ner på undervåningen.
"Kom då din tönt" ropade jag efter min bror som sölade efter mig på trottoaren.
"Varför måste jag ens följa med?" Klagade han och drog ihop ögonbrynen och joggade ikapp mig.
"För att mamma sa det" muttrade jag och stoppade in mina händer i jackfickorna.
"Varför sa hon det" fortsatte han och himlade med ögonen.
"För att du är jobbig" mumlade jag och han drog ihop ögonbrynen igen.
"Varför-"
"Lägg av!" Skrek jag och tog tag i hans handled. Ha s ögon blev skräckslagna för en sekund, innan ett flin dök upp på hans läppar, direkt efter flög hans spott upp i mina ögon.
"Ewww!" Skrek jag, släppte hans handled och gnuggade bort hans spott från mitt ansikte. Den dör ungen ska dö.....
Jag kollade upp mot honom och såg att han hade sprungit iväg och redan var vid ingången till affären vid detta laget.
Jag fnös trodde han att jag skulle springa efter honom eller? Mina andetag började lugna sig när jag närmade mig ingången. ibland önskar jag att jag hade fått en lillasyster istället, någon som jag kunde fläta håret på, klä upp i prinsessklänningar och sånt. Men vad fick jag en jobbig snorunge. "Grattis! du har fått en lillebror" grattis och grattis....
YOU ARE READING
My cup of coffe |pausad typ|
RandomVarje morgon går jag in på samma café, beställer samma sak och faller mer och mer för honom. Beslut, man kan tänka på saker, vända och vrida på dem miljontals gånger i huvudet, spela upp möjliga scenarion. Men när det väl händer så måste man följa s...