Nadine vaknar upp ur sängen och är trött, hennes dotter Mimmi har skrikit ett tag under natten. Nadine lyfter upp Mimmi och lutar henne mot Nadines bröstkorg. '' Såja sweetie, det är okej. '' viskar hon tyst. Sedan lägger Nadine ner Mimmi i sängen som Nadines pappa vänligt och utan problem byggt åt lilla Mimmi till ängel. Mimmi drar sina små klumpiga händer i hennes ansikte vars kinder är små mulliga. '' Var en duktig flicka nu för mammas skull Mimmi. '' ler Nadine och pussar Mimmis mun med ett milt leende efteråt och går tillbaka till hennes säng. Hon bäddar ner sig och somnar om. Mimmi ligger vaken några minuter innan hon somnar och sover i en halvtimme sen ska hon upp.*
*Nadine lyfter upp Mimmi och går till köket där Nadines mamma kokat klart gröt åt Mimmi och brett rostade mackor åt Nadine samt hällt upp juice. '' Så, gröten är klar, ska jag hälla upp åt din ängel? '' frågar mamma. Nadine nickar och sätter ner Mimmi i den trä färgade barnstolen. Mamma häller upp gröt och stoppar ner en bamse sked i skålen och placerar ner på bordet så Mimmi når. Mamma dukar också fram Nadines frukost. '' Tack så mycket! '' säger Nadine och drar ut stolen någon centimeter innan hon sätter dig. Hon hoppar in lite mer stolen så det blir ett mellanrum mellan väggen och stolen. Mimmi kladdar i sig gröten själv och Nadine börjar äta. '' Jag ska till jobbet, väck din bror Nadine är du snäll, puss å kram på dig. '' säger mamma och jäktar ut i hallen för att dra på sig kläder.
Mimmi har duktigt ätit upp och Nadine trycker i sig den sista mackan och dricker upp juicen. Hon dukar sedan undan och lyfter upp Mimmi, tvättar hennes händer och går in till Fabian, Nadines bror. Nadine ställer Mimmi i Fabians säng och Mimmi börjar hoppa och gör pip ljud och högskrikande skratt. Fabian väcks med ett ryck och han darrar medan han tittar mot Mimmi sedan Nadine. '' Är det så du tänkt väcka mig varje morgon? '' fräser han mot Nadine. '' Men ta det lugnt Fabian, Mimmi tillhör familjen, speciellt mig. Hon är min dotter!! Jag har fött henne, hon ska fan heller försvinna. '' fräser Nadine tillbaka och lyfter upp Mimmi hastigt men också försiktigt så hon inte skadar sig. '' Fattar du det Fabian eller ska jag skrika och skriva ner det åt dig? '' fortsätter Nadine uppkäftigt och går ut med Mimmi. '' KLIV UPP JÄVLA LATMASK! '' ropar hon när hon smällt igen Fabians dörr. '' LATMASK? ÄR DU HÖG ELLER? '' vrålar Fabian mörkt. '' Men tyst på dig! '' ropar Nadine och klär på Mimmi en rosa tröja med frost tryck på samt vit beige strumpbyxor. Nadine tar ett par lila mjukisbyxor och drar på dem på Mimmi över strumpbyxorna.
Nadine sätter ner Mimmi i Nadines breda säng och öppnar den andra garderoben där Nadine har sina klädesplagg. Nadine korsar sina armar framför hennes bröstkorg och ser en glymt av Fabian gå förbi rummet, Nadine rynkar näsan men ler ändå medan hon drar av sig sitt ljusrosa nattlinne med en vit text på. ' Nobody love you more than me. ' står det. Nadine tar fram en vit spets bh och knäpper på sig, hon kollar mot sina mörkblå vs trosor och ler. '' Dem passar visst Mimmi? '' Nadine småskrattar och klappar Mimmi på axeln. Nadine fortsätter sedan att rota fram kläder, hon greppar tag om ett svart linne som hon trär över huvudet och ner över kroppen. Sedan tar Nadine en svart blus och drar på sig, hon knäpper dem tre knapparna som är vid bröstkorgen. Nadine greppar ett par jeans i naturlig färg och trär på sig dem. Nadine tittar mot Mimmi och ler. Mimmi ger ifrån sig ett pip och ett ljust skratt. '' Mamma ska bara sminka sig. '' säger Nadine leendes medan hon sätter sig ner på sminkpallen och drar upp mascara borsten och drar på ögonfransarna, hon tar sedan en Foundation och lägger svagt på i hela ansiktet, hon tar en lite glansigare och lägger vid hakan och näsan och lite vid pannan. Nadine tar en Concealer och lägger som en triangel under ögonen. Hon stoppar undan allt hon använt såhär långt och tar upp en ögonskugga palett och en pensel, Nadine väljer först en beige nyans skugga och skuggar på ögonlocket, sedan tar hon en mörkare glittrig och lägger starkt över. Nadine rengör borsten i vatten och sneglar bak mot Mimmi som sitter och leker med ett gosedjur. Hon målar ögonbrynen i en ljus brun färg och till sist lägger hon på ett ljust, ljust beige med lite brun nyans läppstift.
'' Nu är mamma klar Mimmi. '' säger Nadine och lyfter upp Mimmi och går till hallen. Fabian har redan åkt iväg till hans prao jobb. Jag ler och klär på Mimmi en jacka och mössa, drar fram barnvagnen och sätter ner Mimmi i barnvagnen. Nadine drar på sig sin vita jacka med låtsas päls på luvan. '' Nu går vi då Mimmi. '' säger Nadine och går ut efter hon tagit sin svarta Mkväska och lagt ner smink samt sin mobil där i. Hon drar vagnen ut från lägenheten.
YOU ARE READING
Älskar du mig ?
RomanceHemligheterna lägger sig längst raden och det är inte nog med det, när man också har en dotter att ta hand om och även sig själv. - en berättelse om liv, kärlek, och självklart draaaama. *********