Nadine, Tove, Erik och Joakim pratar i timmar innan Tove och Erik beslutar sig för att börja dra sig hemåt.
" Ni får ha det bra!" Säger Tove i tyst ton.
" Detsamma! " säger Nadine och kramar om Tove och Erik snabbt. " hejdå! "Tove och Erik går ut från restaurangen. Joakim sneglar mot Nadine." Hänka mig hem vetja! "
Nadine ler. " Tja, mamma lär inte märka. "
Joakim och Nadine börjar gå i snabb takt hem mot Joakims lägenhet. Han låser upp och bjuder in Nadine. Samtidigt som han hänger upp sin jacka." Vill du ha en drink? " frågar han svagt." Gärna det! " svarar Nadine glatt.
Joakim flinar snett och går in i det lilla köket och mixar ihop två drinkar. Han går ut till hallen igen och ger Nadine den ena drinken.
" Sådär. " flinar han igen.
Nadine dricker upp drinken snabbt och biter sig i underläppen. Joakim granskar henne länge. " Du är väldigt vacker.. " säger han tyst och drar Nadine mot hans varma kropp. Nadine står och gapar av förvånadhet.
" Du.. Och jag.. Någon gång. " viskar Joakim och lägger sin högra hand på Nadines rumpa.
" Joakim, jag kan inte. " säger Nadine och trycker sig bort från Joakim. " Ciao. " mumlar hon och går ut. Nadine riktar stegen hem till mamma och går in i porten när hon är framme. Nadine plingar på och sedan öppnar hon.
" Tillbaka! " säger hon tyst för att inte väcka Mimmi.
" Vad bra, sch nu för Mimmi sover. " säger mamma.
Nadine nickar och tar av sig skorna och jackan. Hon ställer skorna på skostället och jackan på en krok.
Nadines mobil plingar till och hon tittar ner mot sin mobil. Det är ett sms från Wille. Hur vågar han höra av sig, tänker Nadine argsint.Men Nadine öppnar smset i alla fall.
Hon läser det långsamt och det står..Sorry för kort kapitel. Men vill ni få reda på vad det står så fortsätt läsa💅🏼
Xoxo❤️💡
VOUS LISEZ
Älskar du mig ?
Roman d'amourHemligheterna lägger sig längst raden och det är inte nog med det, när man också har en dotter att ta hand om och även sig själv. - en berättelse om liv, kärlek, och självklart draaaama. *********