Kap*6

17 0 0
                                    

Wille granskar Nadine en kort stund. '' Du Nadine? '' säger han hest och sätter ner Mimmi på golvet.

'' Duu.. '' fortsätter han. Nadine tittar först ner mot Mimmi sedan drar hon sakta blicken upp mot Wille. '' Ja vad äre? '' säger hon med en pigg röst. '' Vi har ju varit separerade ett tag, right? '' hans röst blir hesare för varje ord och han harklar sig. '' Vad äre du vill säga? '' säger Nadine och biter sig oroligt i läppen. '' Näeee, nja nej. '' Wille skakar på huvudet. '' Det är inget, skit i det. '' han blir lite blek i ansiktet men skakar fort bort det. Nadine nickar lite tveksamt och lyfter upp Mimmi. '' Behöver köpa blöjor åt Mimmi, jag tar bussen. Du kan väl träffa några gamla polare du hade här? Eller vafan du brukar göra. '' nickar Nadine med ett milt leende. '' Kanske gör de, vi får se. '' säger Wille.

*

-

*

Nadine drar på Mimmi en ljus mössa en lite mörkare jacka och ett par svarta täckbyxor. Sedan sätter hon på Mimmis skor på Mimmis små klumpiga, knubbiga fötter. '' Du ska få sitta i vagnen. '' nickar Nadine och drar på sig en jacka samt ett par vita slitna converse och ett svart hårband. Sminket ligger hårt i Nadines ansikte och Nadine lyfter hastigt upp Mimmi och placerar henne i barnvagnen som lätt rullar ut ur lägenheten med hjälp av Nadines tag. '' Heejdå! '' hojtar hon och sliter åt sig mkväskan på vägen ut. Löven blockerar lite av vägen, vinden drar med sig några gyllene bruna löv upp i luften och svävar runt med dem. Nadine ler och drar vagnen mot busshållplatsen. Bussen rullar in i en långsam hastighet och öppnar sina portar. Nadine lyfter vagnen lite lätt så både hon och Mimmi kommer på bussen. Hon betalar och drar mot en plats där barnvagnen får plats. Bussen rullar lugnt iväg.

'' Min lilla söt plutt. '' skrattar Nadine och gör små puss ljud mot Mimmi. Mimmi skrattar upphetsats ljust och ler så hennes små tänder syns.

**

Bussen stannar och Nadine drar med sig vagnen ut. Affären ligger någon sekund bort från hållplatsen och Nadine börjar genast rulla vagnen framför sig mot affären. På vägen passerar hon mammor med en fundersam blick mot lilla Mimmi men som sedan ler och berättar hur söt hon är. Nadine ler för sig själv när hon når affären och rullar in vagnen. '' Blöjor, blöjor. '' suckar Nadine och drar vagnen mot blöjor. Hon greppar tag i två paket blöjor, stora och det speciella märket mamma sagt är super bra och mjukt för Mimmi. Nadine rullar vagnen mot kassan för att betala.

'' Ett hundra trettio blir det.. '' ler kassörskan och tar emot pengarna Nadine gav, hon sorterar snabbt och prydligt in dem i kassan. Ger tillbaka växeln med ännu ett stort glatt leende. '' Ha det bra! Tack å hej. ''

Nadine rullar vagnen ut efter hon stoppar blöjpaketen i en stor kasse. Kassen hade affärens tryck och namn på sig.


-

( Nu kommer det handla lite mer om vad Wille gör )

-

Wille drar upp mobilen då den plingat till med ett tjut. Det är Alva. Han svarar tveksamt på smset.

' Ja jag är här, jag träffar min dotter Mimmi och ja Nadine är hennes mamma. '

Mobilen plingar återigen.

' Är det över mellan er, är du säker för jag älskar verkligen dig Wille, I love you! :) '

Wille suckar och sväljer hårt.

' Det är över mellan mig och Nadine, förklarar det för henne när hon är tillbaka, promise!! :D '

Han skickar tungt iväg smset och det dyker fort upp ett nytt.

' Bra, kan inte längta, jag spricker bara. Vi ses snart. Puss och kram, ge mig en ordentlig kyss när vi möts sen Wille. Jag längtar så jag spricker på denna kyss. :*** '

Wille småler och skriver tillbaka.

' Du får en rejäl, puss på dig :P :** '

Mobilen plingar.

' Större, måste gå mamma kom in och sa att fikat var klart, lova att berätta skicka hennes min på bild vetja, kan inte bääärga mig!! Kom ihåg den ordentliga mysiga kyssen. Ciaaooo. '








--------

SORRY FÖR KORT KAPITEL

MEN HOPPAS NI GILLA DET

FRÅGA: TROR NI ATT NADINE KLURAR UT SANNINGEN SJÄLV ELLER HINNER WILLE BERÄTTA

Älskar du mig ?Where stories live. Discover now