Det har gått en vecka nu sen Nadine fick reda på Wille och Alvas förhållande. Det Nadine inte fattar är varför Wille fortfarande stöter på självaste Nadine om han redan har ett förhållande, älskar han fortfarande Nadine?
-
-
-Nadine öppnar frysen, rotar efter frysta bären och tar fram hallon, blåbär och mango. Samt den frysta kiwi frukten som ligger och skräpar. Hon stänger frysen och tar en banan och går mot den fula diskbänken. Nadine har fram smoothie mixern och häller i allt, sedan tar hon fram en smaklös yoghurt och tippar i 1,5 dl. Hon sätter på lock och mixar ihop allt till en rörig smoothie.
Ett svagt skrik hörs, det är Mimmi. Nadine går
mot Mimmis säng, lyfter upp henne i sin famn och bär till köket. Väl i köket så sätter Nadine ner Mimmi i barnstolen och ger henne en skål färdig gröt samt en barnsked och en klick äppelmos. Mimmi slevar och kladdar i sig gröten medan Nadine sätter sig ner mitt emot med sin smoothie. " Mimmi ska vi åka till mormor idag tro? Alltså min mamma. "
Mimmi äter vidare utan att ge något pladder svar. Nadine ler och dricker upp Smoothien efter några få minuter. Hon reser sig upp och dukar av.Nadine bär Mimmi till hallen och klär på henne varma kläder och skor. Sedan sätter hon ner Mimmi i vagnen och ringer mamma.
" Hej mamma det är jag Nadine. Jo men kan jag och Mimmi svänga över en stund sen? Kan vi sova hos dig med? Jag ska Ut och träffa vänner .. ? "Svaret blir ett lätt och enkelt svar = ja.
Nadine avslutar med ett hejdå och lägger på, hon ropar på Mimmi och Mimmi börjar raskt krypa mot Nadine. " Mamma. " säger hon och klämmer fram ett stort leende.
" Vi ska åka nu. " ler Nadine och klär på Mimmi kläderna. Efter Mimmi är på klädd så skyndar hon sig till rummen och drar ner en hello Kitty ryggsäck till Mimmi och packar i en prinsess-tröja, frozen tights samt en frozen-tröja och halkstrumpor och två gosedjur. " Vad mer? " mumlar Nadine tyst och plockar i ett par bruna jeans och en pyjamas. " Blöjor.. " mumlar Nadine och går mot badrummet, hon tar raskt ner ett blöjpaket och trycker ner i väskan. Sedan ställer hon väskan vid Mimmi.
" Mamma ska bara packa sina kläder, stanna där. Okej? "
Mimmi nickar. Nadine går mot sitt rum och drar ner en svart träningsväska. Hon tar en röd necessär och fyller den med allt nödvändigt smink - concealer, foundation, puder, ögonskugga samt mascara, ögonbryns penna med färgen brun och det andra som är nödvändigt. Nadine drar igen dragkedjan på den och stoppar ner i träningsväskan. Sedan öppnar hon byrån och tar en urringad i svart tyg och viker ner. Nadine plockar flera urringade tröjor i olika färger och sedan en beige tröja med bar rygg. Hon tar också ett par mjukisbyxor i marinblå färg och jeans i den vanliga färgen.När hon har packat allt så går hon mot badrummet och tar tandborstar och smink-borttagning och lägger i en annan necessär.
Nadine går mot hallen, drar fram vagnen och lyfter i Mimmi. Sedan tar hon den blåa jackan och drar på sig, samt det svarta hårbandet fäster hon slarvigt runt huvudet.
Nadine öppnar dörren och rullar ut vagnen utanför dörren och parkerar den, hon smiter in igen och bär med sig väskorna och hennes Mkväska ut och låser dörren. " Nu så, vi promenerar till mormor, bussen åkte för fem minuter sen. " suckar Nadine och går mot hissen. Trycker på knappen och väntar på att hissen ska rulla mot dem.Efter två minuter kommer hissen och portarna öppnar sig trögt. Nadine rullar in vagnen och släpar väskorna efter. Hon trycker på entré våningen och hissens dörrar stängs. Mimmi skrattar och leker med en docka hon tagit med hemifrån. Hissen börjar röra sig neråt och det pirrar i Nadines mage. Hon börjar tänka på Wille och biter sig i läppen. Han kan dra, tänker hon sedan och efter en stund öppnar hissen sin port.
Nadine rullar ut vagnen och bär väskorna, hon drar vagnen ut mot gåvägen och rullar vagnen i naturlig fart mot hennes mamma.
-
-
-Nadine får syn på byggnaden där hennes mamma bor och rullar vagnen snabbt framåt. När hon når dörr porten så öppnar hon den och går upp för trapporna för att knacka på mammas dörr. Nadine höjer näven och knackar. Dörren öppnas nästan direkt. Nadines mamma är klädd i en brun tröja med knappar mellan brösten och gråa mjukisbyxor.
" Hej gumman och hej Mimmi sötnosen! " säger hon glatt och kramar om dem. " Kom in!" fortsätter hon och hjälper till med väskorna.
Nadine ler tacksamt och rullar in vagnen.
" Klockan är redan sju.. Jag ska iväg åtta så kan inte stanna så länge innan jag behöver gå. " flinar Nadine och lyfter ur Mimmi och hjälper henne av med kläderna. " jasså, okej.. Förstår! Du vet vart ditt gamla rum är, ni kan packa upp där. Det finns en hemmagjord säng åt Mimmi med eftersom du tog den hon hade hem till dig. " ler mamma och lyfter Mimmi intill sig. " Kom
Mimmi vi går och ser vad du fick med dig! " snabbt försvinner mamma och Mimmi. Ensam står Nadine i hallen och tar av sig ytterkläderna. Sedan går hon till badrummet, öppnar den röda necessären och tar fram sminket. Nadine tittar tveksamt mot sitt osminkade ansikte och börjar lägga på grunden med foundation och puder. Hon breder ut det fint och lägger på en ögonskugga där efter i ljusa nyanser. Sedan drar hon mascaran vid hennes ögonfransar och målar därefter i ögonbrynen mörkt. Nadine rotar bland läppstiften och tar upp ett rosa och målar på läpparna. Efter tar hon en läpp penna och fyller i.
Nadine går in till rummet och byter om till den tröjan med bar rygg och sedan jeansen. Och ett silvrigt halsband.*
-
*Klockan slår åtta.
" Jag drar nu, hejdå Mimmi. Hejdå mamma! " hojtar Nadine.
" Adjö! " ropar mamma.
Nadine tar på sig ett par svarta högklackade skor och den mörkblåa jackan. Hon öppnar dörren och sliter med sig mkväskan och tar upp parfymen och sprutar på sig. Sedan går hon ner för trapporna och ut genom porten. Taxin som Nadine beställt står utanför byggnaden och Nadine hoppar in. Och taxin lunkar iväg.
YOU ARE READING
Älskar du mig ?
RomanceHemligheterna lägger sig längst raden och det är inte nog med det, när man också har en dotter att ta hand om och även sig själv. - en berättelse om liv, kärlek, och självklart draaaama. *********