(Selepas penat bermain,mereka pun terbaring di ruang latihan tersebut,Ji hyo terasa bahagia kerana belum pernah dia melakukan kerja gila seperti itu apalagi dengan idolanya,sedang asyik mereka berehat,tiba-tiba mereka terdengar bunyi gelas pecah di dapur,mereka pantas bangun untuk melihat apa yang berlaku,mereka melihat Xiumin sudah rebah di atas lantai)
Ji hyo: Xiumin hyung (berlari mendekati Xiumin) hyung,hyung bukalah mata.Hyung!!!!!
(semua ahli exo tergamam seketika,mendengar jeritan Ji hyo baru mereka terjaga dari lamunan mereka)
Baekhyun: Kai cepat telefon ambulans,Kris hyung angkat Xiumin hyung letakkan dia kat atas sofa,saya akan cuba telefon manager hyung,untuk memberitahu keadaan Xiumin.(sambil mengeluarkan telefonnya)
(semua pakat gelisah melihat keadaan Xiumin yang masih belum sedarkan diri,setelah 12 minit menunggu ambulans pun tiba di halaman parkir,petugas-petugas mengangkat Xiumin masuk ke dalam ambulans.Luhan,Ji hyo,Kris dan Suho menaiki ambulans tersebut manakala yang lain menaiki kereta dan mengikut mereka dari belakang)
Luhan: Xiumin (nada sedih dan perlahan)
Doktor: dia pernah tinggalkan waktu makan dia tak???
Ji hyo: Ada pagi tadi,dia kata dia dah kenyang,jadi dia suruh saya simpan makanan lebihan ke dalam peti ais.
Doktor: dia makan tak lebihan tu???
Ji hyo: tak.
Doktor: Xiumin,Xiumin tahun ni dah brapa kali kamu masuk hospital,sebab perkara yang sama jugak.Saya dah tegaskan brapa kali untuk kamu makan tepat waktu,kamu tak juga mendengar kata.
Luhan dan Kris: Apa maksud doctor???
Suho: Yang dia masuk hospital dah brapa kali???(sambung Suho)
Doktor: Dia tak bgtau kamu semua ka???
(Semua pakat geleng kepala berarti tak)
Doktor: Jadi dia ada gastrik pun kamu tak tahu?????
Ji hyo,Luhan,Kris,Suho: apa!!!!!
Ji hyo: Xiumin hyung ada gastrik?????
Kris: Min seok kenapa kau tak bgtau.
Suho: keadaan dia macam mana sekarang ni????
Doktor: Dia sekarang masih lagi kritikal,tpi saya percaya kalau sampai hospital nanti dia akan stabil.
(Luhan memberitahu ahli yang lain menggunakan group,mereka semua bergegas mengeluarkan Xiumin apabila tiba di hospital,Xiumin segera dimasukkan ke dalam wad kecemasan untuk rawatan lanjut)Bersambung mian kalau x best
YOU ARE READING
HE BEAUTIFUL
FanfictionJi hyo seorang yeoja yang sangat meminati Exo.Pada suatu hari,ada competition yang melibatkan Exo,hadiahnya adalah dapat tinggal dengan Exo selama 2 bulan.Ji hyo ingin mengikuti competition tersebut tapi yang menjadi penghalang adalah competition te...