Gümüş kadeh hanının kalender sahibi orta yaşlı orids elleriyle gözlerini ovuşturarak uyanmaya çalıştı.Uykusu tam olarak kanmasa da erken kalkmak her zaman hoşuna giderdi.Yatağında ağır ağır doğrulup kollarını esneterek odasına giren ışığa kısılmış gözleriyle baktı.Ve üstünü yavaşca giydikten sonra pencereden dışarıyı gören masasına oturdu.Masasının bir kenarında mürekkep ve onun yanında ise bir kalem duruyordu.
Fakat orids gergindi.Neredeyse birkaç gün önce fealtinasın başkneti grad gradada patlak veren savaş onu fazlasıyla rahatsız ediyordu.Çünkü sahibi olduğu gümüş kadeh hanı tehlikedeydi.Bu yüzden paralı birkaç askeri hanın etrafına dikmişti.İçindeki endişenin yanı sıra ıgad sınırındaki damp avcı birlikleride içindeki cesareti kırıyordu.
Albarkanın genelindeki savaş ve talihlsizlik vatanı fealtinası da vurmak üzereydi.Ve hancı orids memleketi için büyük bir endişe içindeydi.Son günlerde ise handa ki neşe azalmış,hanın en eğlenceli sarhoşları bile suskunluğunu bozamamıştı.
Han ve orids tatsızdı.Gözleri sık sık uzaklara dalıyordu.Ve bir haberci bekliyordu.Umutsuz,soğumuş ruhu,endişeyle kavruluyorken boş boş masaya bakıyordu.
Fakat oridsin sessiz ve umutsuz bakışları devam ederken odadaki tüm sessizliği bozan bir tıkırtı çaldı.
"Gir"dedi hırıltılı bir sesle orids.Ve içeriye handaki hizmetkarlardan biri ellerini kavuşturmuş bir şekilde içieriye adımlarını attı.
"Efendim"dedi hizmetkar "Önemli malumatlar var"
"Söyle baigrin"dedi orids
"Efendim tam olarak bende bilmiyorum "dedi baigrin"Fakat grad gradadan bir haberci buraya geldi.Haberleri varmış"
Orids'in birden kısılmış,umutsuz ve boş bakan yeşil gözleri sonuna kadar açıldı.
Ve canlılıkla sandalyesinden kalkıp
"Hadi"dedi ve merdivenlerden ağırca han'a doğru inmeye başladı.Tez adımlar atıyordu.Ve orids genellikle hanında büyük bir olay veya büyük bir kutlama olmadıkça odasında kalırdı.Genellikle han'ı baigrin işletirdi.
Orids handan aşğıya inerken handaki herkesi inceliyordu.Herkes dikkat ve endişeyle orta masalarda oturan kukuletası yüzünü kapatan sırtında yırtık,yamalı bir çantası olan adama bakıyorlardı.Baigrin'in büyük ihtimalle bahsettiği haberci bu adamdı.Ve haberci fazlasıyla gizemliydi.Sadece önüne bakıyor,Kadehinden büyük yudumlar alıyordu.
Orids ise yavaşca aşağıya indi ve ağır adımlarla herkesi başıyla selmladı.Ve habercinin masasına bir sandalye çekip oturdu.Orids'in gelmesiyle handakiler dahada meraklandı.
"Kimsin haberci?"diyerek söze girdi orids"Savaştan bir haber var mı?"
"Bir sürü haber var"dedi haberci"Anlatacağım..."
Haberci kukuletasınaı iki elyile ensesine kadar araladı.Ve birbirine karışmış kulaklarına kadar uzanan saçlarını eliyle toparladı. ve kadehinden son kez büyük bir yudum alıp söze girdi.
"Öncelikle adım hraugh,grad grada'nın iyi yetiştirdiği elçilerden biriyim"dedi hraugh"Grad gradada ki savaş hakkında bilgi vermek için uartun tarafından dün gecce yola çıktım"
"Evet"dedi orids sabırsızca"Peki haberlerin neler haberci hraugh"
"İlk önce savaştan bahsedeyim"dedi hraugh"Grad grada ilk günü nadar gradadaki oluşan yarıklar ve kale içine düşmüş hirwan askerleriyle bitirdi.
Gece vakti kısa süreli ateşkesin ardından toro hainlik edip ateşkesi erken bitirdi.Fakat kral uartun buna hazırlanmışcasına orduyu geri püskürttü.Toro ise dahada hırslandı.Ve edras binicilerini yardıma çağırdı."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AGNADRUM:Kuzeydeki Kan
FantasyÇağlar çok çabuk geçti... Eskilerden çok çok az kişi kaldı. Bir kısmı sakallarını ağartıp,inzivaya çekildi.Bir kısmı ise bildiklerini unutup unutup tekrar hatırladı.Kim bilebilirdi ki batıyı üstüne örttüğümüz karanlığın bir gün geleceğini? Peki bunc...