Kadın Olmak

7 1 0
                                    

Kadın olmak, oradan oraya sürüklenmek demekti. Kadın olmak, sıfattan sıfata atlamak demekti. Öldürülmek, susturulmak, sessiz kalmak demekti kadın olmak. Aşık olduğun adamla seviştiğinde 'orospu' sıfatını almak, evlendikten bir gece sonra 'kadın' sıfatını almak, boşandığında 'dul' sıfatını almak demekti kadın olmak. Ve erkek, her şekilde erkek olmak demekti.


Bu ülkede, tecavüze uğradığında bile bırakın erkekleri, kadınlar tarafından bile tecavüzcüye haklı pay çıkarılıp bir şekilde bir etiket konulmasıydı kadın olmak. Yemek yapmak, çocuk bakmak demekti kadın olmak. Sıfattan sıfata koşmak, oradan oraya sürüklenmekti.

Bundan yaklaşık 4-5 sene öncesiydi. Kuzenim, komşularının başına gelen bir olayı anlatmıştı. Hala da aklımda kalmıştır, unutmak mümkün değil tabi.

Genç bir kadın, akşamüstü evine giderken yolda tecavüze uğruyor ve hamile kalıyor. Ardından hamile kaldığı için ailesi tarafından zorla tecavüzcüsüyle evlendiriliyor, üstüne bir de tecavüzcüsü olan kocası tarafından tesettüre sokuluyor. Bu bir vahşettir, bu bir yaşamın kayboluşudur.

Yalnızca bir örnek. Hergün haberlerde, gazetelerde, sosyal medyada istisnasız bir kadının yaşamının nasıl karartıldığını, nasıl yok edildiğini görüyoruz. Üstelik yalnızca tanımadıkları insanlar tarafından değil, en yakın oldukları insanlar tarafından da.

Yine başka bir haber, üzerinden epey zaman geçti. Arabada giderken radyodan dinlediğim bir haberdir bu da. Kıza amcası tarafından tecavüz ediliyor, ardından aile bireyleri amcasının tecavüz etmesine karşın, kızın öldürülmesi kararını alıyorlar ve öldürüyorlar.

Ben bunları yazarken, siz bunları okurken kim bilir kaç kadın ölüyor ya da tacize uğruyor. Dünyadaki bütün kadına yönelik yargıları değiştirmek bizlerin elinde. Bir kadına, çiçeğe, canlıya nasıl davranılması gerektiğini öğretmeniz gerekiyor artık oğullarınıza.  

Daldan DalaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin