POV. Vanessa
Zuchtend kijk ik naar mijn koffers en draai me dan om en loop rechtstreeks naar de woonkamer. Dan zie ik mijn vader met Loren, de vriendin van mijn vader, ik slaak een zucht en kijk uit het raam. Als ik me omdraai zie ik tranen in mijn vaders ogen. "Ik ga je ook missen" zeg ik tegen mijn vader en loop naar hem toe. Snel geef ik hem een zoen op zijn wang en loop ongeduldig naar het raam. Als ik mijn moeders auto zie ren ik naar de deur. "Mam!" roep ik naar haar. Ik zie haar lachend uit de auto gaan. "Mijn koffers zitten nog in mijn kamer" zeg ik met een brede glimlach. Me moeder knikt en stapt het huis binnen. "Waar is je kamer?" hoor ik haar vragen. Ik wijs het snel aan. Als ik haar de koffers zie pakken ga ik nog even naar mijn vader en heef hem nog snel een extra kus. "Ik kom je nog wel eens opzoeken" fluister ik in zijn oor. Dan wil ik naar mijn kamer lopen en zie dat mijn moeder mijn spullen gepakt heeft. Ze loopt moeiteloos van de trap, naar de auto en pakt de rest van de koffers. Als ik wil instappen zie ik Louisa, mijn beste vriendin, en Luca, de broer van Louisa, ze zwaaien me uit. Ik zwaai terug. Dan doe ik het raampje omlaag. "We gaan skypen,wappen en nog veel meer" roep ik er door en stapt mijn moeder ook de auto in en rijden we weg. Snel kijk ik nog even om en besef dat ik nu mijn vrienden echt ga missen. Nu twijfel ik aan mijn keuze, ik weet nu gewoon niet of ik wel weg moet. Zuchtend zit ik in de auto en kijk naar mijn moeder. "Het wordt vast leuk" zegt ze lachend. "Ja" zeg ik zachtjes. Ik denk aan Louisa, ik vind et wel erg dat ik haar kwijt ben maar ze weet dat ik 24/7 bereikbaar ben. Ik probeer een gesprek met mijn moeder te beginnen maar ik vind et erg moeilijk, de laatste keer dat we samen hadden gepraat was 3 jaar geleden. Toen was ik bij haar op vakantie en het was daar erg saai, dat kan ik er dan van herinneren. Mijn moeder rijdt echt voorzichtig en kijkt echt goed op de weg in tegenstelling van mijn vader die soms wel eens door rood rijdt.
Eindelijk zijn we aangekomen, langzaam loop ik naar de deur. Als me moeder de deur open heeft gemaakt loop ik meteen naar de woonkamer. Ik kijk even door de kamer en loop dan naar de bank. Dan kijk ik naar het tafeltje ervoor, er zit geen laken over het tafeltje en er zit chips over de tafel geknoeid. "Mam, waar is de schoonmaakster?" zeg ik meteen. "Lieverd we hebben geen schoonmaker" krijg ik terug. Even schrik ik maar dan begrijp ik ook dat mijn moeder geen miljonair is zoals papa. "Oh dat is jammer zeg" zeg ik tegen haar. "Kom ik breng je naar je kamer" zegt me moeder dan. Ze wijst me de weg. Als ik binnenloop schrik ik weer. "Mam, deze kamer is zo klein en zo" ik slik me woorden in want ik weet zeker dat dit pijn doet. "Sorry" zeg ik zachtjes en dan loop ik richting een klein houten bedje. Als ik er op lig voel ik me al een beetje op mijn gemak. Het bed ligt zacht en ik kan zo naar de sterren kijken want boven het bed zit een raampje. Na een tijdje stap ik uit mijn nieuwe bed en loop naar de woonkamer, daar zie ik mijn moeder mijn koffers uitpakken. "Misschien kunnen we dat beter doen in de kamer" zeg ik tegen haar. Ze kijkt op en glimlacht en tilt een koffer op. Ik doe precies hetzelfde. Als we in de kamer zitten loopt mijn moeder meteen weer terug. Ik ga maar even op het bed liggen. Na een minuut of vijf is ze weer terug met de zwaarste koffer. "Er zijn er nog 2" zegt mijn moeder. Ik knik en loop ook naar beneden en pak net als mijn moeder weer een koffer. Als we weer terug zijn begin ik meteen met uitpakken. "Uh, hoe gaat het met je?" vraagt ze, ik begrijp meteen dat ze een gesprek wilt beginnen. "Nou wel goed maar toen papa die nieuwe vriendin heeft niet meer" zeg ik en zucht. "Aha" zegt me moeder zachtjes terwijl ze de koffer openmaakt. "En met jouw?" vraag ik. "Hmm, ik heb je gemist" zegt ze met een zwak glimlachje. "Ik jouw ook" zeg ik en geef mijn moeder een knuffel. Zelf vind ik dit een mooi begin voor een moeder en dochter liefde.
Opeens gaat de bel mijn moeder laat de spullen vallen en rent naar beneden. "Hoezo zoveel haast?" roep ik haar na. Als ik niks terug hoor besluit ik ook naar beneden te gaan. Dan zie ik mijn moeder met een man, ze zoenen. Ik schrik want ik ben hier gekomen omdat ik geen nieuwe vader wil krijgen. Ik kijk ze aan maar deze man lijkt wel een stuk aardiger dan Loran. "Mam, je had niet verteld dat jij een vriend had" zeg ik na een tijdje. Ik zie dat ze schrikt. "Nou, ja ik ben verloofd" zegt ze. Even schrik ik maar probeer het toch te begrijpen. "Hallo ik ben Vanessa" zeg ik dan en geef de man een hand. "Hallo en mijn naam is Jasper" zegt hij met een glimlach. Ik glimlach terug. "En uh ik ben de dochter van je aanstaande vrouw" zegt ik zachtjes. "Ja hoor" zegt hij met een brede glimlach. Meteen merk ik dat hij denkt dat het een grap is en kijk naar mijn moeder. "Sorry ik heb et nooit vertelt maar dat komt omdat we nooit contact hebben en ik dacht dat ze me vergeten was" zegt me moeder dan. "Zoiets had ik niet van je verwacht" zegt Jasper en loopt de deur uit. Met mijn mond open kijk ik naar mijn moeder die huilend op de grond valt. "Sorry mam dit wist ik niet" zeg ik tegen haar. "Maakt niks het komt door mij ik had het moeten vertellen" zegt mijn moeder snikkend. Ik probeer haar te troosten maar het lukt me niet zo goed want ik hoefde papa nooit te troosten want hij was bijna altijd vrolijk. Na een tijdje loopt mama de gang uit richting de trap naar haar kamer. Ik volg haar maar ze doet de deur op slot. Daar sta ik dan, ik kan niks doen. Sloffend loop ik naar mijn kamer en zie dat het inmiddels al half elf is en pak snel alles uit en pak mijn tandenborstel. Kort en snel poets ik mijn tanden en kleed me dan om. Dan ga ik op mijn bed liggen maar slapen kan ik niet doordat ik mijn moeder hoor huilen. Ik doe me pantoffels aan en stap uit mijn bed. Dan loop ik naar mijn moeders kamer. "Mam, doe open!" roep ik en begin tegen de deur te kloppen. Ik hoor haar huilen maar ze doet niks. Dan besluit ik om naar mijn kamer te gaan en probeer te slapen. Dit is een mooi begin van mijn weekend, denk ik en val dan in slaap.
Dat was hoofdstuk 1 dan. Als je wilt weten hoe Lisa, de moeder van Vanessa eruit ziet, kijk dan bij de foto's x me
JE LEEST
Change
Teen FictionVanessa kiest ervoor om toch bij haar moeder in te trekken wanneer ze het niet meer trekt bij de nieuwe vriendin van haar vader. Ze moet wel helemaal wennen aan de wijk van haar moeder. Ze mag ook steeds minder, haar buurjongen helpt haar om aan de...