tijdsprong, volgende dag.
"Louisa!" roep ik als er iemand me wekt.
"Dom kind ik ben je moeder" zegt Loren droog.
Ik ga rechtop zitten en kijk Loren chagrijnig aan. Waarom moet zij me nou weer wekken..
"Nou Chagrijn, van je vader moeten we een betere band hebben dus moet ik je vanaf nu wekken en van school ophalen" vertelt Loren.
"No way, ik fiets wel" zeg ik verontwaardigd en loop naar mijn kledingkast. Loren loopt achter me aan.
"Sorry, maar het moet" zegt Loren met een zucht.
"Oké" zeg ik en gooi wat kleren uit mijn kast naar mijn bed.
Loren loopt naar mijn bed en bekijkt de kleren.
"Uhm, dit kan echt niet" zegt ze dan en loopt naar mijn kledingkast en duwt me aan de kant.
Geïrriteerd kijk in mijn stiefmoeder aan die in mijn kledingkast aan het snuffelen is naar de 'perfecte' look. Iedereen weet dat ouders een slechte smaak hebben. Trouwens ik ben geen vier jaar meer. Ik kan heus mijn eigen kleren uitkiezen.
"Hier" zegt Loren na een tijdje en heeft het vest dat oma voor me gebreid heeft vast die me veel te groot is en mijn donkerblauwe broek.
"Nee" zeg ik met een vies gezicht.
"Doe dit aan!" zegt Loren bazig.
Kwaad loop ik op haar af. Snel pak ik het setje uit haar handen en loopt meteen naar de badkamer. Ik neem een snelle douche.
Met het lelijkste wat ik ooit heb aangehad loop ik naar mijn kamer en pak mijn zwarte eastpack die Loren op mijn bed heeft gegooid. Zuchtend doe ik mijn boeken erin en doe mijn make up op. Dan loop naar de woonkamer waar Loren en mijn vader op de bank tv aan het kijken zijn.
"Goede morgen" zeg ik en loop naar mijn vader en geef hem een kus.
"Hi lieverd" zegt hij en glimlacht.
Ik loop naar de eettafel en pak een appel en drink mijn kop thee op.
"Kom Vaness laten we gaan" zegt Loren na een tijdje.
Ik loop naar de voordeur en doe de deur open en ga voor de auto staan. Als Loren aankomt, kijk ik haar ongeduldig aan.
Na een rit van 10 minuten ben ik eindelijk aangekomen.
"Doei Vanessa" zegt Loren als ik de portier van de auto open.
Ik glimlach alleen en loop het schoolplein op. Amber, een meisje uit mijn klas, komt op me aflopen.
"Hii, waar is Louisa?" vraagt ze.
Het schiet me nu pas weer binnen dat ik ruzie met haar heb.
"Nog niet gezien vandaag" zeg ik en kijk naar de grond.
"Oh nee, is t erg?" vraagt Amber geschrokken.
"Ja" zeg ik en bijt op mijn lip.
"Wat? Arme Louisa!!" schreeuwt Amber dan.
Mikeal en Jack komen meteen aangelopen.
"Wat is er met Louisa?" vraagt Mikeal meteen.
"Vanessa, het is erg he?" vraagt Amber.
Eerst knik ik en dan besef ik dat ze denken dat er iets ergs met Louisa is.
"We hebben ruzie verder ni..." zeg ik terwijl ik wegloop. Als ik bij mijn kluisje sta zie ik Luca
"Tjonge Vaness ruzie met Louisa maken das pas laag" zegt Luca die langs komt lopen met wat vrienden.
Ik loop rechtstreeks naar de wc en begin te snikken. Zij begon toch ik ben geen dramaqueen. Na een minuut of vijf loop ik eruit. Gelukkig is me mascara niet uitgelopen dat is dus echt een voordeel aan waterproof. Snel ren ik de wc's uit en ren naar het lokaal.
JE LEEST
Change
Teen FictionVanessa kiest ervoor om toch bij haar moeder in te trekken wanneer ze het niet meer trekt bij de nieuwe vriendin van haar vader. Ze moet wel helemaal wennen aan de wijk van haar moeder. Ze mag ook steeds minder, haar buurjongen helpt haar om aan de...