Tijdsprong 3 dagen
Vanessa POV.
Eindelijk het is weekend, mijn eerste week zit er nu al op en heb nu al vier vriendinnen, eigenlijk is dat niet eens zoveel maar wel voor zo'n school waar ik nu op zit, denk ik. Dan gaat de bel. Ik slof naar beneden en die Ashley voor de deur staan dan weet ik weer dat ik met haar had afgesproken om met Tim en Lesley naar de film te gaan maar dan met de fiets. Ik loop met haar mee en pak mijn fiets ook. Snel ren ik weer het huis binnen om mijn handtasje te pakken. Als ik weer terug ben zie ik Tim en Lesley al buiten staan. "Hi" zeg ik tegen ze en doe dan de deur achter mij dicht. Als ik naast ze sta loop ik naar ze toe met mijn fiets aan mijn hand. Als ik net ben aangekomen fietsen ze al weg. "Wacht!" roep ik en begin harder te fietsen. Na een tijdje fiets ik weer naast ze. "Dankje voor wachten" zeg ik. "Alsjeblieft" zegt Tim.
Als we bij de bioscoop zijn aangekomen staan we allemaal in de rij. De rij is erg lang en moeten minstens vijf minuten wachten niet dat het erg lang is maarja. Als we de kaartjes hebben gekocht lopen we naar de grote hal en halen wat popcorn en wat frisdrank. "Hmm, wat zou ik pakken" zeg ik en kijk naar de lijst met frisdranken. "Cola, Fanta?" vraagt de vrouw. "Zijn dat de enigste keuzes?" vraag ik dan. "Nee maar dat zijn een van de meest gebruikte soorten" zegt der vrouw dan. "Oké dan een Ice Tea" zeg ik dan. Als ik alles heb gekocht wacht ik nog even op de andere en lopen dan naar de zaal voor een mooie plek.
Als de film is afgelopen heb ik mijn popcorn nog niet op. "Wilt iemand nog?" vraag ik dan. "Uh nee" zeggen ze allemaal zo ongeveer dan. Dan gooi ik et maar weg in de dichtbijzijntste prullenbak en loop naar buiten.
Als iedereen op de fiets zit, fietsen we samen weg. "En gaan we nog wat doen?" vraag ik dan omdat ik echt geen zin heb om naar huis te gaan. "Les, ma en pa en Max zijn toch weg dus we moesten zelf wat eten halen enzo dus waarom nodigen we de andere niet uit" zegt Tim. "Nou meiden willen jullie naar ons toe?" vraagt Lesley dan. Ik knik net zoals Ashley doet. "He onze ouders komen toch vandaag niet terug dus jullie kunnen best blijven logeren" zegt Lesley er nog bij. "Uh nee ik kan niet" wijst Ashley af. "Vast door de jongen" zegt Lesley. "Humpff, misschien" zegt Ashley. "Dan bij mij thuis zonder Tim" zeg ik lachend. "Nou dankje" zegt Tim. "Hmm, dan toch bij jouw" zeg ik dan. "Nou misschien mag ik wel" zegt Ashley en lacht. "Oke doen we dat?" zegt Tim lachend. "Oke iedereen spullen halen en navragen" zegt Tim dan. "Oke" zegt Ashley en fietst weg omdat ze aan de andere kant van de wijk woont. Tim, Lesley en ik fietsen samen weg naar huis.
Als ik mijn huis inloop zie ik mijn moeder met Jasper. Ik loop rechtstreeks naar mijn kamer en haal mijn spullen. "Ik ga!" roep ik een beetje boos en loop de deur uit. "Vanessa!" roept ze eh rent naar buiten. "Lieverd ga alsjeblieft niet terug naar papa!" roept ze. "Doe ik niet!" roep ik dan en bel aan bij Tim. Mijn moeder kijkt me met open mond aan maar ik negeer het. Als Tim opendoet loop ik naar binnen en zwaai naar mijn moeder die er niks van begrijpt en loopt daarom maar Tim. Ik loop meteen weg naar binnen. "Wat is er aan de hand?" hoor ik mijn moeder zeggen. "Niks ze blijft slapen met wat andere mensen" zegt Tim onschulig en hoor dat de deur dicht gaat. "Aha je hebt et niet tegen je moeder gezegd" zegt Tim. "Tja dat wil ik niet" mompel ik. Tim kijkt mij vragend aan. "Nou ze was met Jasper en had er geen zin in" zeg ik en kijk meteen weg. "Oh" is het enige wat Tim zegt. "Tja ik wil er niet over denken" zeg ik. Tim knikt en dan loopt Lesley binnen met wat dekens en kussens. "Gaan we in de woonkamer slapen?" vraag ik. Lesley knikt. "Oke" zeg ik en glimlach. Dan hoor ik de bel. "Zal ik?" vraag ik en Tim knikt. "Heey!" roep ik als ik de deur opendoe. "Oh hoi" zeg ik dan als ik een pizza bezorger zie. "12 Euro graag" zegt de man. Ik voel in mijn broekzak en haal er een briefje van tien en vijf uit. Ik krijg drie terug en dan loopt de man weg. Als ik de deur dicht wil doen zie ik Ashley aankomen. "Ash!" roep ik en zie haar zwaaien en parkeert haar fiets voor het huis van Tim en loopt naar binnen. "Pizza!" roep ik dan. "Oh hier is de twaalf euro" zegt Lesley met geld in haar hand. "Hoeft niet" zeg ik en leg de pizza's op een tafel. "Uh echt niet?" vraagt Lesley. Ik knik en ga op een matras liggen. "Oke twee mensen op bank en twee op matras" zegt Tim. "Ik ga wel op de bank" offer ik me op. "Oke en Ashley wat wil jij?" vraagt Tim. "Bank" zegt Ashley en loopt richting bank en legt haar spullen erop. "Kom eten!" roept Lesley en iedereen gaat aan tafel zitten en pakt een stuk pizza. "Smakelijk " zeg ik. "Smakelijk" doet de rest mij na.
JE LEEST
Change
Teen FictionVanessa kiest ervoor om toch bij haar moeder in te trekken wanneer ze het niet meer trekt bij de nieuwe vriendin van haar vader. Ze moet wel helemaal wennen aan de wijk van haar moeder. Ze mag ook steeds minder, haar buurjongen helpt haar om aan de...