Tijdsprong volgende dag.
POV. Tim
Om vijf uur wordt ik gewekt door mijn broertje Max omdat hij weer wat geintjes met Lesley wilt uithalen. Ik wordt er gewoon gek van, hij doet dit al de hele week en hij weet dat ik toch niet meedoe. Nu ik toch wakker ben ga ik maar onder de douche. Ik pak een handdoek en de kleding die ik straks aan ga doen op school. Snel loop ik naar de badkamer zodat ik eerder ben dan Lesley. Als ik de kraan aanzet hoor ik Lesley schreeuwen. 'Doe de deur open!' roept Lesley. 'Lekker puh' zeg ik mijn een grijns op mijn gezicht. Nu ga ik extra lang douchen omdat Lesley dit ook super vaak doet. Als ik klaar ben droog ik me af en doe ik mijn kleding aan en loop dan naar de wasbak om mijn tanden te poetsen.
Als ik in mijn kamer zit heb ik nog een halfuur voordat ik naar Vanessa moet om haar op te halen. Dan loop ik naar de keuken om een appel te halen. Als ik weer terug in mijn kamer ben doe ik mijn laptop aan en ga op Skype en op Facebook. Hij moet nog laden dus ik loop naar het raam en kijk naar buiten. Dan zie ik Vanessa die ook naar buiten kijkt en nog erg moe is. Ik zwaai naar haar, slapjes zwaait ze terug. Ik glimlach naar haar en dan doet zij haar raam open. Ik doe hetzelfde. "Hoe kun je nu al zo fit zijn?" roept ze naar me. "Door me broertje" zeg ik terug. Vanessa glimlacht en doet het raam dan dicht en het gordijn erover. Ik betwijfel of ik vandaag mijn bril op moet doen of mijn lenzen. Dan kies ik toch maar voor mijn bril. Ik haal em uit mijn brillenkoker en doe hem op. Dan pak ik mijn rugzak en loop naar beneden. Ik merk niet dat ik gebeld wordt op Skype. Als ik beneden ben zie ik Max tv kijken. Ik pak een broodje van de tafel en eet het op. Dan pak ik een flesje water een appel en nog een broodje en doe het in mijn rugzak. Als ik mijn kamer weer inloop heb ik nog een kwartier totdat ik naar Vanessa moet dus ga op mijn laptop en geniet van mijn appel die ik daarnet heb neergezet. Ik bel degene terug die me net heeft gebeld en hou er een kort gesprek mee.
Als het tijd is loop ik naar de schuur en haal mijn fiets eruit. Dan fiets ik naar het huis van de buren en bel aan. "Hey" zeg ik tegen Vanessa die opendoet. Ze loopt meteen naar de achtertuin en is er over 5 minuten weer terug met haar fiets in haar hand.
Als we op school zijn aangekomen zet ik mijn fiets in de kelder. Dan loop ik weg en zeg Vanessa gedag dan loopt dan naar mijn vrienden.
POV. Vanessa
Als Tim weg is gelopen zoek ik mijn nieuwe vriendinnen op. Isabel staat bij een paar andere meiden. Ik probeer een gesprek te beginnen maar het lukt me niet zo goed. Na een poosje zegt Isabel haar vriendinnen gedag en loopt dan met mij mee naar de klas. Omdat ik nieuw ben op deze school kan ik niet zomaar een kluisje krijgen en zou er pas één krijgen volgend jaar dus nu wordt het maar alle boeken dragen. Als ik in de klas zit gaat Isabel met mij achterin zitten omdat Pip ziek thuis zit. We kletsen wat en besluiten de volgende les vooraan te gaan zitten want dan kunnen we nog wat kletsen met Isa en Ashley.
In de volgende les zitten we bij de andere meiden. Het is erg gezellig maar dat is in het begin van de les. In het midden zijn we wat stiller en ongeveer in het einde verdiepen we ons in de les.
"Nog één les en dan pauze!" zeg ik blij als de les is afgelopen. De meiden knikken. We moeten naar Wiskunde. Ik vind het zelf een van de makkelijkste vakken en haal zonder uitleg zo een 8 of zelfs een 9 maar ik schep er niet graag over op. Andere vakken zoals Nederlands en Engels vallen wel echt tegen bij mij.
Als we in de les zitten neem ik het goede voorbeeld voor om op te letten want ik wil graag geliefd worden bij de wiskunde lerares. Ze lijkt me ook aardig dus dan zou het alleen maar fijn zijn. Eigenlijk is het fijner om geliefd te zijn bij een erg strenge lerares maar oké. De les vind ik zelf niet lang duren. Jammer genoeg hebben we nooit als eerste uur wiskunde want daar hoef ik mijn best niet voor te doen.
JE LEEST
Change
Teen FictionVanessa kiest ervoor om toch bij haar moeder in te trekken wanneer ze het niet meer trekt bij de nieuwe vriendin van haar vader. Ze moet wel helemaal wennen aan de wijk van haar moeder. Ze mag ook steeds minder, haar buurjongen helpt haar om aan de...