Tijdsprong volgende dag
Vanessa POV.
Om vijf uur wordt ik wakker en loop naar het raam. De zon schijnt al en ik hoor de vogels al fluiten. Buiten zie ik een man zijn hond uitlaten. Ik kijk er even naar. Ik wil ook een hondje maar papa vond het niks omdat hij elke dag uitgelaten moet worden. Misschien mag ik er wel één van mama maar dat betwijfel ik. Pap zei vroeger altijd: "Mama is daar allergisch voor en dat heb jij vast overgenomen" Dus als mama daar allergisch voor is kan ik moeilijk een hondje krijgen.
Na een tijdje naar buiten kijken loop ik naar mijn kledingkast en haar er wat uit. Een witte crop top met een mint groene high waist rokje. Ik doe er nog een panty onder en met mijn gebroken witte all stars eronder. Trots kijk ik in de spiegel. Ik doe een visgraatvlecht in mijn haar. Louisa heeft me geleerd hoe het moet. Vandaag zou het 28 graden worden dus het wordt vast niet te koud. Ik loop naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. Vandaag heb ik ook nog eens een afspraakje met Chris. Ik staar in de spiegel. Dan loop ik naar mijn kamer en doe mijn make-up.
Dit keer doe ik het in 5 minuten. Nog sneller en nog steeds tevreden. Het is inmiddels al zes uur. Ik kijk naar buiten en zie dat het licht bij Tim aanstaat dus hij is al wakker. Ik pak mijn handtas en check mijn spullen. Als ik daarmee klaar ben loop ik naar mijn bureau doe mijn laptop aan en check mijn mails, tweets en andere berichten. Dan log ik in op skype en loop tijdens het inloggen naar de keuken om een broodje te maken. Mama is denk ik nog niet wakker dus maak ik er zelf één. Ik maak er meteen gelijk drie zodat ik dit keer niks hoef te halen bij de kantine. Ik pak ook een appel en een flesje water en loop weer naar mijn kamer. Als ik mijn kamer inloop zie ik dat Louisa me belt op skype. Ik neem op. "Hi" zeg ik en neem een hap van mijn broodje. "Hi" zegt ze vrolijk terug. "En hoe is et met Mikeal?" vraag ik. "Goed we gaan vandaag naar de film" zegt Louisa opgewonden. "Oke" zeg ik en sta op om de andere twee broodjes die ik in boterhamzakjes heb gedaan in mijn tas te doen met het flesje water. "Vandaag ga ik afspreken met een markt-jongen" zeg ik lachend."Hmm, dus in nieuwe wijk zijn markten hot?" zegt Louisa een beetje onbegrijpelijk. Hard schud ik mijn hoofd. "Hij was de enige" zeg ik blozend. "Hahahaha, Vaness jij bent toch niet zo'n iemand die meteen begint te flirten" zegt Louisa. "Nee, maar dat deed hij" zeg ik met een zucht. "Ooit in weekend een dubbel date?" vraagt Louisa. "Hmm, jij denkt echt dat ik meteen iets krijg he" zeg ik met een zucht. Ik zie Louisa knikken. "Nouja wel bedankt voor je uhm hoe noem je dat........vertrouwen" zeg ik lachend. Trots knikt Louisa en kijkt verschrikt om als de bel gaat. "Mevrouwtje Louisa" hoor ik Mikeal zeggen. "Mikeal, half zeven is wel erg vroeg" zeg ik lachend. "Ik zag der online op Skype en wilde haar verassen" zegt Mikeal. "Das je gelukt Mike!" zegt ze en loopt naar Mikeal en heeft hem een dikke knuffel. "Vaness ik moet gaan" zegt Louisa. "Snap ik" zeg ik en druk het gesprek weg. Het is superstil in mijn kamer en hoor dus meteen dat het raam van Tim opengaat. Ik loop naar mijn raam. "He" zeg ik tegen hem. "Hey" zegt hij terug. "En al helemaal wakker zo te zien" zegt Tim. Ik knik. "Jij ook" zeg ik met een glimlach. "Klopt me broertje wekte me, ALWEER" zegt hij met een nadruk op alweer. "Aha" zeg ik dan. "Nouja tot zo" zegt Tim dan als ik Lesley hoor roepen. "Doei" zeg ik en dan sluit Tim zijn raam en doet het gordijn dicht. Ik doe hetzelfde.
Als ik op de klok kijk zie ik dat het half acht is. Ik besluit om alvast naar beneden te gaan en televisie te gaan kijken. Als ik mijn moeder zie begroet ik haar en zet de televisie aan. NickJr. is op maar ik kijk vrolijk mee naar Diego. Als het kwart voor acht is haast ik me naar boven en pak mijn schooltas en mijn sleutels in mijn bureaula.
Als ik beneden ben heeft mijn moeder de televisie al uit gezet. Het is inmiddels al acht uur als ik mijn fiets heb gepakt en voor mijn voordeur sta, wachtend op Tim. Als ik de voordeur open zie gaan fiets ik al een stukje zodat hij meteen kan fietsen als hij buiten is en dat doet hij ook. Hij moet alleen wat harder fietsen om mij in te halen maar dat lukt hem wel en ja hoor wat ik dacht hij is nu al een stuk verder dan mij.
JE LEEST
Change
Teen FictionVanessa kiest ervoor om toch bij haar moeder in te trekken wanneer ze het niet meer trekt bij de nieuwe vriendin van haar vader. Ze moet wel helemaal wennen aan de wijk van haar moeder. Ze mag ook steeds minder, haar buurjongen helpt haar om aan de...