MÁSODIK - Cím és a borító

1.6K 114 4
                                    

Az alaptörténet mellett még nagyon fontos helyet foglal el a cím és a borító, mivel az olvasók ezt lássák meg először. Számomra nagyon fontos, hogy a cím megmutassa, hogy mégis miről fog szólni a könyv/blog (mint ahogy ez lenni szokott). Viszont találkoztam számtalan olyan bloggal (szerencsére könyvel még nem, és szerény véleményem szerint nem is szeretnék) amik kaptak egy random, jól hangzó címet és kész. Viszont annak a két szavas megnevezésnek semmi köze nem volt a történethez. Példaként mondhatnánk azt, hogy a blog cím "Pszichopatán az élet" miközben a történet egy hercegnőről szól akinek tökéletes az élete. Az olvasó amilyen gyorsasággal rákattolt a történetre olyan gyorsan is távozik.  Tehát összesítve: a cím legyen lényegre törő.

Folytassuk a borítóval. Őszintén szólva én először a könyv borítóját nézem meg. Ha már annak megfog a kinézete, vagy csak szimplán a színvilága akkor tovább térek a címre, majd a fülszövegre. Aztán már gondolom tudjátok mi történik. Tehát, egy borítónak - szerintem - mindenképp igényesnek kell lennie, hogy az olvasó szemet vessen rá. Ha csak egy rózsaszín háttérrel rendelkező képed van, teledobálva PNG képekkel akkor az olvasó nagy valószínűséggel gyorsan átteker rajta. Hiába jó egy történet, ha például a borító és a cím nem tetszik az olvasónak.

 Egy borítónak tükröznie kell, akárcsak a címnek, hogy miről is szól maga a történet. Ha egy sárkányos könyvet/blogot akarsz írni akkor lehetőleg ne térj el ettől a témától, és ne kalandozz át egy kismacska életéhez a cím és a borító választásnál. Természetesen sokan nem értenek a borító kreáláshoz, de erre van az internet. Facebookon számtalan olyan csoport van ahol nagyon ügyes emberek állnak a segítségetekre. Viszont, ha nem akartok másokat húzni a ti munkátokkal akkor google-be pötyögjétek be, hogy "Book cover maker". Mikor felmondta a szolgálatot a photoshoppom akkor én is így csináltam borítót. Csak keresni kell hozzá egy megfelelő képet és már meg is van a háttér. Erre természetesen hatalmas segítséget szolgál a google, a weheartit, tumblr, pinterest és még sorolhatnám a végtelenségig az ehhez hasonló közösségi oldalakat amik tele vannak szebbnél szebb képekkel. Légy kitartó, és megtalálod a tökéletes képet. 


Most így a végére megemlíteném, hogy szívesen vállalok borítók készítését. Már néhány éve használom a photoshopot, szóval szerintem megbízhattok bennem. Igen tudom, hogy a Számít még? blogom/könyvem/teknősöm borítója nem egy hiperszuper munka, mivel azt egy online szerkesztővel csináltam. Viszont az Éhezők az osztogatók ellen könyvem borítója teljesen saját kezűleg készült, szóval olyasmikre számíthattok. Viszont aki szeretné még látni néhány munkámat nyugodtan írjon üzenetet, mivel ide nem fogom kitenni őket mindenki szeme elé, mivel vannak olyan alpári emberek akik gond nélkül lenyúlják, majd teljes nyugodtsággal sajátjukként kirakják. Igen, megesett már velem ilyen, és soha többé nem akarom ezt. 

xx, Bea

Tippek írópalántáknakWhere stories live. Discover now