NEGYEDIK - A karakterek

1.1K 82 21
                                    

Ahhoz, hogy könyvet/blogot meg tudj szerettetni egy olvasóval szerethető karakterek kellenek a műbe. Most ezt egyáltalán nem arra értem, hogy életvidámnak kell lennie a szereplőknek. Ugyanúgy meglehet szeretni egy pszichopata egyént is egy könyvben (mint például Luke-ot Vivii69 blogjában). A lényeg, hogy ne legyen sablonos. Igen, igen tudoom, megint idetoltam az arcotokba ezt az utálatost szót, de a mai világba már rengeteg dolog lehet sablonos, a kisujjad hegyétől a könyved szereplőiig.

Tehát, először is vegyük át a sablonos karaktereket:

1. A depressziós kiscsaj akinek az összes ruhájába megtalálható a fekete szín. Mindenkivel utálatos és csak egy barátja van.

2. A visszahúzódó főszereplő aki szintén csak egy baráttal rendelkezik.

3. A kamubarát, avagy a felszínes barátság. A történet folyamán kiderül, hogy a csaj lépten-nyomon hazudozott. 

4. A rossz fiú. Szerintem ezt nem is kell kifejtenem, mivel rengetegszer szembetaláljuk vele magunkat.

5. A ribi csaj aki lehet főszereplő, avagy kár mellékszereplő is. De mindkét esetben idegesítő egyén.

És még sorolhatnám a végtelenségig az ilyen karaktereket. Na, de nem kell kétségekbe esni, ha ti épp ezek közül akartok karaktert választani magatoknak akkor sem kell csüggedni, mivel néhány érdekességgel ki lehet dekorálni a karaktert, és meg is van az új karakterünk.

A személyiséggel együtt ugyebár jön a kinézet is, amit nem lehet elhagyni. Számtalan olyan bloggal találkoztam ahol nem lehet se külsőleg, se belsőleg megismerni az adott karaktert. Persze most nem azt mondom, hogy adatlap szerű megoldással írjátok le mint a százhuszonhat karakter kinézetét, kedvenc színét, kedvenc kajáját a szomszéd Mariska nénitől a történelem tanárodig. A történet folyamán nagyon könnyű egy-két szóval megemlíteni, hogy mégis hogyan néz ki egy karakter, vagy éppen milyen a jelleme. Itt is van egy példa:

- Miért hinnék neked? - kérdezte gúnyosan Sophie miközben átdobta a válla felett fekete tincseit.

- Mert talán igazat mondok? - válaszoltam a kérdésére ugyancsak egy kérdéssel miközben a szememet forgattam. Esküszöm kikészít ezzel a flegma stílusával.

Vagy esetleg:

- Scott! - kiáltottam a legjobb barátom után. Még messziről is hallottam ahogyan felsóhajt, majd unott arckifejezéssel visszafordul míg én odarohanok hozzá.

- Mi az Sara? - kérdezte mikor odaértem. Egy rakoncátlan vörös tincsemet a fülem mögé tűrtem, majd vettem egy mély levegőt és hadarva magyarázni kezdtem. Scott a beszédem alatt többször is beharapta a száját, miközben barna hajába túrt. A mondókám végén mélyen a szemembe nézett, majd hitetlenül elröhögte magát. Elkerekedett szemekkel figyeltem ahogy erős karjaival felém nyúlt, majd a derekamnál fogva magához húz, hogy átöleljen.

Mint ahogy láthassátok rengetegféle módon bele lehet vinni a történetbe egy-egy ismertetőt a karakterekkel kapcsolatban. Egyetlen mondat elég ahhoz, hogy kiderüljön a karakterünk fekete, szőke vagy éppenséggel lila hajú. Nem olyan nehéz, ugye?


Nos, most evezzünk át kicsit másabb vizekre, méghozzá a nevekhez amik szerintem nagyon befolyásolhatják a történetet. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én nem szeretem ha egy sztori tele van gyakori nevekkel, mint például a Jessica, Justin vagy egyebek. Én szeretem, ha egy történetben ritka nevek vannak, amivel nem fut össze az ember minden áldott nap egy blogban. Vegyük példának BarthyBori könyvét, név szerint a The Bright Side nevű könyvét, amiben a főhősnőnk neve Sol. Valljuk be, szerintem nem igen találkoztatok még ilyen nevű karakterrel. Nekem már az imponált, hogy kreatív nevek vannak ebbe a könyvbe, szóval hajrá gyerekek, keressetek minél ritkább neveket és fogjátok meg vele az embert.

Természetesen ez a fanfictionökre annyira nem vonatkozik, mivel ugye ott a hírességek nevét nem lenne ésszerű kicserélni, viszont a legtöbb mellék szereplőnek se legyen az a neve, hogy James, Samantha és satöbbi. Az interneten rengeteg, de tényleg rengeteg nevet találhattok meg. Ajánlom a gyakorikerdesek.hu oldalt, mivel ott is rengetegen tesznek fel olyan kérdéseket, mint például, hogy "mondjanak ritka amerikai vezeték/keresztneveket". A válaszokban rengeteg ilyen nevet találhattok, ne féljetek tőlük, nem harapnak.

xx, Bea

Tippek írópalántáknakDonde viven las historias. Descúbrelo ahora