Sziasztok. Mint ahogy olvashattátok itt tippeket illetve tanácsokat olvashattok. De nem is húznám tovább az időt, vágjunk bele!
Az első téma amiről írni szeretnék nem más, mint az alaptörténet. Ez a legfontosabb dolog ahhoz, hogy bele kezdj egy új blogba/könyvben, mint ahogy szerintem gondoltátok is.
Mindenki úgy vág bele egy könyvbe, hogy fejben összeállítja, hogy körülbelül mégis miről fog szólni. Én minden egyes új munkám előtt leírom egy lapra, vagy éppen füzetbe az alapsztorit ami köré majd építem a továbbiakat. Néhány mondatban körül írom, hogy mi is lesz a cselekmény aztán meg is vagyok.
Természetesen az alaptörténetnek ütősnek kell lennie, hogy egy érdekes sztori tudjon belőle kialakulni. Ha egy sablonos alapot találsz ki akkor azzal nem igazán mész sokra. Mindig alaposan gondold át, hogy mit szeretnél.
Számomra mi a sablonos történet?
1. A főhősünk/főhősnőnk új iskolába megy. Ott találkozik élete szerelmével. Utálják egymást aztán puszi-puszi összejönnek. Beleteszünk egy kis drámát, majd kibékülnek és boldogan élnek amíg meg nem halnak.
Ezzel még nem is lenne baj. Ha az író belevisz néhány érdekes történést akkor már nem is lesz annyira sablonos. Viszont van aki hagyja a fenébe, és leírja úgy ahogy van, egyszerűen. Légy kreatív!
2. Amikor a főhősnőnk beleszeret az iskola/város/ország/univerzum rosszfiújába, aki majd szintén beleszeret a csajszikánkba és érte megváltozik.
Természetesen, akárcsak az elsőnél, ebből is ki lehet hozni valami érdekeset. Gondolkodj és hozz létre valami egészen újat! És igen tudom, hogy rengeteg könyv és blog van már a világon és nehéz kitalálni valami teljesen másat ami még senki fejében nem fordult meg, de ha egy kicsit megerőlteted magad akkor akár sikerülhet is.
És ha már a sablonos történeteknél járunk, akkor itt az ideje megemlíteni mi az ami NEM sablonos sztori, legalábbis szerintem.
Nem tudom hogy vagytok vele, de én még eddig nem igazán olvastam olyan blogot/könyvet ami egy ovis szemszögéből van írva. Őszintén szólva én kíváncsi lennék valami ilyesmire. Szóval aki szeretne egy ilyesmibe belekezdeni, az szóljon nekem, mert akkor már rögtön talált egy állandó olvasót.
Szóval akkor összevegyítve: találj ki egy ütős alapsztorit és hódítsd meg a Wattpadet!
xx, Bea
ESTÁS LEYENDO
Tippek írópalántáknak
De TodoSziasztok. Ebbe a munkámba néhány tippet, tanácsot olvashattok a írással kapcsolatban. Leírom nektek a tapasztalataimat amiket három év alatt összegyűjtöttem. FIGYELEM! A bejegyzésekkel senkit se szeretnék megbántani. Ha nem bírod a nyers kritikát...