Ha már megvagy az alapsztorival, a címmel és a borítóval, illetve a karaktereiddel akkor ideje nekifogni az írásnak. Ehhez viszont szükségünk lesz a helyesírásra.
Szerintem minden ember számára nagyon fontos, hogy egy könyvben helyesen legyenek leírva a szavak, mivel eléggé aggasztó mikor egy szuper blog elvan rontva azzal, hogy néhány szót helytelenül írnak le. Természetesen senki sem tökéletes, nem tudhatjuk az összes szó helyesen leírt formáját. De emberek, ha már egy helyesírási szótárat nem tudok kezetekbe venni ott van az internet, amit akár hasznos dolgokra is fordíthatnánk.
Velem is megesett, hogy nem tudtam hogyan kell pontosan leírni egy szót, viszont itt nem állt meg a világ. Ha a google keresőjébe beírjátok a szót akkor száz százalék, hogy kifogja adni a helyes változatát. illetve a böngészők többségébe be lehet állítani azt, hogy a hibás szavakat aláhúzza nekünk, aztán ha jobb klikkel rákattolunk akkor ki is ad több változatot az adott szóval. ugyan ez a helyzet a worddel és az egyéb szövegszerkesztőkkel.
Természetesen az is megesik, hogy csak elgépelünk egy szót. Mint ahogyan az előbb is mondtam nem vagyunk tökéletes, bárki hibázhat. Viszont erre is ugyanazt tudom csak tanácsolni, mint az előbb: a böngészők és a word szépen, pirossal aláhúzza a helytelenül legépelt szavakat. megéri használatba venni ezt a funkciót, szebbé teszi a munkákat.
A helyesíráshoz tartozik az, hogy helyesen írjuk e a mondatokat. Ez alatt azt értem, hogy a pont, vessző, felkiáltójel, kérdőjel és a többi írásjel után/előtt teszünk szóközt. Hogy mindenki érthetőbb legyen bővebben is leírom:
Vesszők: a vesszők után mindig, de tényleg MINDIG tenni kell szóközt. ha ez elmarad akkor helytelenül lesz legépelve a mondat! Például:
Nyáron,amikor már meleg lesz,elmegyünk nyaralni. - HELYTELEN
Nyáron, amikor már meleg lesz, elmegyünk nyaralni. - HELYES
Pontok: itt is ugyanaz a helyzet mint a vesszőknél. A pont után MINDIG teszünk egy szóközt.
Kérdő- és felkiáltó jelek: szintén ugyanaz a helyzet.
Kötő- és gondolatjelek: mindkettő esetében ugyanaz a helyet, tehát előttük és utánuk is kell tenni szóközt! Azt még megsúgnám, hogy amikor párbeszédeket írunk, akkor a gondolatjel elé nem teszünk pontot! Csak az is azután kell tennünk miután befejeztük a mondatot. Tehát:
- Jó napom volt. - vonta meg a vállát Amy./ - Jó napom volt. - Vonta meg a vállát Amy. - HELYTELEN
- Jó napom volt - vonta meg a vállát Amy. - HELYES
Szóval ennyi is lenne ez a bejegyzés. Eléggé szájbarágósan sikeredett, de néha eléggé bosszantó tud lenni, ha nem tartják be ezeket az alapvető szabályokat. Természetesen senkit sem kell máglyán elégetni, mert nem volt tisztában ezekkel a szabályokkal, régebben én is helytelenül írtam úgy körülbelül mindent. Viszont mindenen lehet változtatni. Ne legyetek lusták utána nézni azoknak a dolgoknak, amelyekbe nem vagytok biztosak.
A helyesírásotokat (és a szókincseteket) a legjobban azzal lehet fejleszteni, ha sokat olvastok. Néhány könyv egyszerűen csodákra képes, de komolyan.
xx, Bea
VOUS LISEZ
Tippek írópalántáknak
AléatoireSziasztok. Ebbe a munkámba néhány tippet, tanácsot olvashattok a írással kapcsolatban. Leírom nektek a tapasztalataimat amiket három év alatt összegyűjtöttem. FIGYELEM! A bejegyzésekkel senkit se szeretnék megbántani. Ha nem bírod a nyers kritikát...