Domov

105 7 4
                                    

Rossk se probudil na stejném místě, kde ho HIV uspal. Cítil se odpočatý. Posadil se a pravou rukou si promnul obličej. Byl to zvláštní pocit. Rukou si obličej mnul už mnohokrát, ale nikdy to nebylo takové. Podíval se na ni a nasyltl se mu pohled na nejmodernější kus lékařské technologie.

,,Měla by vám vydržet i dva týdny plně funkční." recitoval HIV, který právě vešel. ,,Nabíjet se dá přes kabel, ale ten může nahradit i vhodná teplota a vhkost vzduchu."

,,Děkuji, droide." zasyčel Rossk. ,,Kde je mulj mistr?"

,,Je ve vedlejší místnosti. Stav jeho bývalého žáka je vážný. Znal jsem ho jako zdravého mladíka, tento stav je pro mně velice nezvyklý."

Rossk přikývl. Vstal a protáhl si své ztuhlé svaly. Na vedlejším stole měl připravenou svou tradiční jedijskou róbu a svůj světelný meč. Až na novou ruku, na kterou si musel zvyknout, bylo vše v pořádku, vše bylo jako dřív.

Oblékl se a vyšel z lékařské místnosti. Leek Nor nebyl Enairem, jak si myslel droid, ale stál na chodbě a čekal. ,,Jak ti je?" zeptal se.

,,Dlouho jsem se tak dobře nevyspal, mistře." odpověděl trandoshan.

,,To rád slyším. Brzy budeme na Mon Calamari." Leekovi něco dělalo starosti. Určitě to byl jeho bývalý padawan.

,,Co Enair, mistře?" zdráhavě se po chvíli zeptal.

,,Bude v pořádku, rána není hluboká." povzdychl si mistr. ,,Pojď, připravíme se."

Rossk přikývl.

Novorepubliková frigata vystoupila z hyperprostoru a dva jediové zaujali svá místa v pilotní kabině.

,,Novorepublikové evidenční centrum: indentifikujte se, prosím." ozvalo se z vysílačky.

Leek Nor odpověděl: ,,Frigata evidenčnímu centru: Mistr jedi Leek Nor se vrací z mise na Yavinu IV."

Chvilku bylo ticho. Leek to znal, museli se prohrabat holospisy, aby zjistili, zda nejsou náhodou zrádci. Velice zdlouhavá a otravná procedura.

,,Potvrzeno. Můžete přistát v doku 6."

,,Děkuji." Nor vypl vysílačku a ujal se řízení. Rossk ho mlčky sledoval při práci.

,,Co tvá ruka, padawane?" zajímal se Leek.

,,Je dobrá." konstatoval trandoshan ,,Ještě si na ni budu muset zvykat, ale čekal jsem mnohem horší věc. Brzy už nerozeznám rozdíl."

,,To velice rád slyším. Budeš si přát volno?"

,,To, myslím, nebude nutné, mistře."

Frigata zlehka dosedla na durabetonovou podlahu doku a se syčením se uvelebila. Na jejím boku se vysunula rampa a ukotvila se k zemi. Vystoupili dva jediové- člověk nízkého vzrůstu a širokými rameny a vedle něj vysoký a stejně mohutný trandoshan. Nesoutodá dvojice naprosto se doplňujících bytostí. Velmistr Po Hentor to vnímal jako lehkou ironii přírody.

Leek Nor a jeho padawan Rossk se velmistru uklonili. Ten jim úklonu oplatil. ,,Vítejte na Mon Calamari, bratři. Byla mise úspěšná?"

,,Ano, velmistře, byla. Sošku má můj padawan ve svém vaku, ale musím vás varovat, je nasáklá temnotou." varoval velmistra Nor.

,,Já vím." odpověděl Hentor klidně ,,Proto jí také chceme použít. Zlo zničit zlem- chápete."

,,Ano." ukončil rozhovor Nor.

Rossk si všiml, že se jeho mistr nezmínil o jiné, stejně důležité věci- že na palubě má svého umírajícího učedníka, který se téměř před dvěma desetiletími nechal obládnout temnou stranou síly. Nikoho na to neupozornil, ale zahlédl svého mistra, který moc dobře věděl, co se jeho padawanovi honí hlavou.

Vyvstala jedna otázka: Proč o tom nikomu neřeknete, mistře?

Star Wars: ZnovuzrozeníKde žijí příběhy. Začni objevovat