Rossk se navzdory všem drogám, kterými ho Darth Quesh a ostatní nadopovali, aby zlepšili jeho fyzickou i psychickou sílu, cítil zlomený. Klečel v parku na hlavní třídě přímo před Novorepublikovým parlamentem s rukama spoutanýma za zády.
Darth Quesh stál přímo před ním otočený zády a vedl vyzývavou řeč všem občanům Nové republiky. Vellactor mlčky naslouchal opodál mezi ostatními sithy, kteří sestoupili z orbity.
,,Lide Novorepublikový." halasil Quesh ,,Nísto toho, abyste se se mnou střetli tváří v tvář na bitevním poli, posíláte tajně teroristy s úkolem zbavit se mě za mými zády. Taková zrada se neobejde bez potrestání. Ovšem jal nejsem tak zbabělý vládce jako je vaše nejvyšší kancléřka. Dovolím tomuto vrahovi z jedijského řádu," otočil se bokem k posluchačům a ukázal prstem na klečícího Rosska ,,aby mohl o svůj život bojovat. Má velkorysost požaduje spravedlnost i pro takové zrádce, jako je tento trandoshan."
Bylo vidět, že na sebe upoutal opravdu velikou pozornost. Každý mu věřil cokoli, co řekl. Nebyl důvod proč ne. Rossk opravdu jako zajatý asasín vypadal, boj se také uskuteční. A to nejhorší- vyhraje ten silnější, přesně, jak teď Quesh řekne- pomyslel si.
,,Ať vyhraje ten silnější." rozburácel Quesh svůj plný a nezlomný hlas. Dav z něj šílel a všechno to ještě umocnilo teatrální zažehnutí karmínově zbarvené čepele sithova meče.
Rosskova pouta se uvolnila, přesto se neodvážil pohnout. Usilovně se snažil vymyslet něco, aby přežil a mohl si síly s vůdcem protivníků měřit za výhodnějších podmínek.
Jenomže to se začal ozývat i dav. Zrádce, slyšel ze všech stran, zbabělec!
Rossk se smířil s tím, co ho čeká. Postavil se na nohy a tahlédl koutkem oka, jak Quesh téměř neviditelně zavrávoral. Asi takový odpor nečekal. Jedijský padawan nastavil dlaň, do které mu vzápětí spadla rukojeť jeho vlastního meče, který si kdysi, když skládal zkoušky na padawana, vyrobil.
Věděl, kdo mu ten meč podal. Kdo ho celou dobu, kterou strávil v temné místnůstce na Ossusu, hlídal a měl u sebe. Byl to Vellactor. Podíval se mu do tváře, kterou zakrývala sithská maska. Zdálo se mu, že zahlédl jakýsi záblesk čehosi, čemu nerozuměl. Ale tím se neměl čas zabývat.
Jedi aktivoval zelenou čepel a svému protivníkovi se postavil čelem. A jisté smrti také.
***
,,Pusťte mě!" křičel Leek Nor, stále připoutaný k nemocničnímu lůžku. Jeho stav se každým dnem lepšil, ale stále ještě nebyl zcela zdráv. Vellactorova rána byla přesná. Přesně taková, na jakou byl od svého učedníka zvyklý- tentokrát ale o něco smrtonosnější.
,,Nemůžete odejít, jak se vám zlíbí!" kárala postaršího jedie sestřička třídy PBS-257 (původně pojmenovaný druh robota jako Professional battle sickness medic (kód 257 byl vojenský kód pro rychlé povolání mediků)) Jenomže roboti třídy PBS-257 si vysloužili kvůli svému přehnaně starostlivému naprogramovaní přezdívku Professional BabySitter.
,,Mohly by se vám vrátit všechny ty hrozné bolesti, pane." pokračovala sestřička PBS.
,,Myslíte, že mě to zajímá, 257?" ohradil se Leek ,,Tam venku mi bojuje padawan na život a na smrt a to jenom kvůli mně."
,,Jen si hezky lehněte prosím a nedělejte potíže, donesu vám sušenky." usmála se robotická sestřička.
,,Nechci sušenky!" bránil se jedi ,,Chci svůj světelný meč!"
Robotka se na něj podívala a z barvy jejích receptorů sršela vlídnost. ,,Počkejte tady, prosím, donesu vám vaši zbraň, ano?" Nato ihned odběhla.
Leekovi to přišlo divné- takový obrat. Spíš než pro jedijskou zbraň šla pro dvacet miligramů mandellské neuroextáze. Rozhodl se tedy neváhat.
Naposledy se podíval na obrazovku, kde se mladý trandoshan zoufale bránil stejně velkému mohutnému člověku v masce a rudé zbroji- Darth Queshovi.
,,Nemá šanci." zoufal Nor ,,Musím si pospíšit."
Oblékl se rychle do své tradiční jedijské róby a modrého pláště. Se zbraní si nedělal starosti- vypůjčí si nějakou od sithů. Už byl na odchodu, když se rozhodl ještě jednou zkontrolovat jak si vede jeho padawan Rossk. Došel k monitoru a strnul hrůzou.
ČTEŠ
Star Wars: Znovuzrození
FanfictionUplynuly stovky let od smrti lorda Vadera a zničení imparátora. Na chvíli se galaxie opět zhostil mír a jediové se velmi rychle rozrostli. Ovšem před patnácti lety se objevil záhadný Darth Quesh, který se snaží dobýt celou galaxii s tisícovkami sith...