Vellactor rázným krokem procházel ohromnou halou v jednom ze sithských klášterů na Ossusu. Byl zavolán svým mistrem, nemohl si dovolit, aby Quesh čekal. U Leeka Nora v chrámu jediů na Kashyyyku to bylo stejné.
Toho jedijského padawana připravil přesně, jak si sithský pán přál. Upřímně doufal, že nikdo nevycítil to, co se Rosskově cele doopravdy odehrálo.
Vše naznačovalo, že se nemýlí. Sithští lordové ho zdravili úplně stejně, jako před lety i nedavno. Na pohled se nic nezměnilo. Ale pravda se ukáže až se uvidí se svým mistrem.
Vellactor vešel do trůnního sálu. Tento majestátní sál byl domovem vládce celého Impéria, a také podle toho vypadal.
Na trůnu, na kterém byly vyobrazeny portréty všech velkých pánů, jako byl Naga Sadow, Malgus, Malak, Bane, Vitiate, Nihilus nebo Sidious a Krayt, seděl jejich nástupce- Darth Quesh.
Vellactor v jeho vzhledu viděl kousek od každého jeho předchůdce. Došel ke svhodům vedoucím až k trůnu a poklekl: ,,Můj pane?"
,,Ten jedi." promluvil Quesh ,,Je připraven?"
,,Jeho zdravotní stav je perfektní a ruka sedí dobře, mulj pane." odpověděl Vellactor.
,,Ale?-" zvídal Quesh. Něco mu na tónu jeho učedníka nesedělo.
,,Není připraven na smrt, můj pane." odvětil učeň a hlas se mu přitom chvěl. Věděl, že takovéhle řeči jsou skoro stejně závažné jako zrada, ale z nepochopitelných důvodů si zkrátka nemohl pomoct. Připraven na svůj trest čekal, co se bude dít dál.
Quesh se vymrštil ze svého trůnu. ,,Myslíš, že mě to zajímá?!" zakřičel. Sálem prolétla vlna purpurových výbojů temné strany a plnou silou udeřily do klečícího Vellactora. Jeho tělo narazilo do dveří a vylétlo dál. Desítky přihlížejících sithů zůstaly stát jako opařené a sledovali, co se děje.
,,MYSLÍŠ, ŽE MĚ TO ZAJÍMÁ?" zopakoval Quesh hlasitěji. Vyšel z trůnního sálu.
,,Nezajímá, můj pane." šeptal Vellactor.
Quesh ho uchopil sílou a mrštil s ním o zeď. ,,Správně!" řekl. ,,Velice správně." Pustil svého učně na zem. ,,Teď běž do své cely. Přemýšlej o tom, co jsi udělal špatně a až budeš připravený, velice rád si vyslechnu tvou omluvu."
Aniž by nějak zavadil pohledem o ostatní přítomné, zašel zpět do sálu a zavřel za sebou mohutné dveře.
Vellactor zůstal ležet zahanbeně na zemi. Nyní mu lhostejnost ostatních temných pánů přišla vhod. Byl rád, že si ho nikdo nevšímá. Po nějaké době se zvedl a odešel do své cely, ze které celé dny nevyšel.
***
Rossk byl připoutaný k antigravitačnímu lůžku už příliš mnoho času. Bál se, že se navzdory svému stavu, který za poslední týdny nebyl zdaleka tak dobrý, se zblázní. Naštěstí mu občas dělal společnost Vellactor, ze kterého si mohl utahovat, ale ani ten se tu posledních několik dní neukázal. Co se mohlo stát?
Pokusil se svou robotickou ruku osvobodit z pout, ale moc dobře si nevedl. Svůj pokus zopakoval, ale vtom se otevřely dveře a vešel jemu nyní již dobře známý sith- Darth Quesh.
,,Máš pohodlí?" zeptal se ironicky.
,,Ani ne." odpověděl ve stejné náladě Rossk.
,,Ani ho nepotřebuješ. Zanedlouho zemřeš mou rukou." mávl rukou vůdce sithů ,,Doufám, že se přijde podívat i tvůj mistr." dodal ještě.
Rossk ho nenáviděl. Uvědomil si, jak je sám zranitelný. ,,Možná se přijde podívat, a pak vás zabije." bylo jediné, na co se zmohl.
,,Možná. A já si přidám jeho světelný meč do své sbírky." tón jeho hlasu byl mrazivý jako jeskyně na Khormu, které Quesh musel velmi dobře znát, když v nich našel Enaira. Nechal sitha, aby si myslel, že tento slovní souboj vyhrál. Nemusel mu nic říkat. Zbytečně by tím ublížil sobě i Republice.
Quesh, evidentně potěšený svou vlastní dokonalostí, opustil místnost. Rossk se dal znovu do vymýšlení plánu na záchranu Galaxie. Přestože věděl, že je to naprosto zbytečné, nepřestával se snažit.
Netrvalo dlouho a dveře se opět otevřely.
,,Dnes je tu opravdu rušno." pronesl Rossk.
,,Zmlkni, příšero!" vyjel na něj jeden ze sithů. Dál už nepromluvil nikdo. Po dlouhé a úmorné cestě po Ossusu si trandoshan všiml, že se octl na palubě nepřátelského křižníku. Otočil hlavou a našel vedle sebe zamlklého Vellactora.
,,Takže letíme na Mon Calamari?" zeptal se ho padawan.
Vellactor k němu stočil smutný pohled skrytý za sithskou maskou. ,,Ano." odvětil.
,,Nemusí to skončil špatně, Enaire." vyzýval ho Rossk. ,,To přeci víš."
,,Vím." povzdechl si sith. ,,Vím to mnohem lépe, než bych si přál, Rossku."
Sithské lodě vzlétly a navigační počítače vypočítaly trasu do hlavního města Nové republiky.
ČTEŠ
Star Wars: Znovuzrození
FanfictionUplynuly stovky let od smrti lorda Vadera a zničení imparátora. Na chvíli se galaxie opět zhostil mír a jediové se velmi rychle rozrostli. Ovšem před patnácti lety se objevil záhadný Darth Quesh, který se snaží dobýt celou galaxii s tisícovkami sith...