Obchodník se konečně probral. Chatrně se podepřel rukama a nakonec se posadil. Když se opřel o pevnou zeď, zjistil, že ve stejné poloze na něj hledí člověk v černé robě, který má na obličeji masku s respiračním zařízením.
,,Jak jste se vyspal?" započal ten muž konverzaci.
,,Já... strašně. Kdo vlastně jste?" mžoural před sebe muun.
,,Ale určitě si vzpomínáte." chlácholil malátného obchodníka muž a vyndal zpod svého černého pláště jakýsi lesklý válcovitý předmět s ventilační jednotkou uprostřed. Světelný meč.
,,Proboha!" muun se změnil k nepoznání. Zničeho nic mluvil velmi rychle a oči měl otevřené dokořán. Přihlížejícího by ani nenapadlo, že ještě před chvílí vypadal jakoby měl otřes mozku. ,,Vy jste ten sith!" vykřikl, ale vzápětí byl umlčen Vellactorovou rukou.
,,Přeci nechcete, aby nás někdo odhalil, nebo ano?" mluvil temný pán šeptem.
Muun se trochu uklidnil. ,,Ten meč," začal ,,patřil lordu Vaderovi."
,,Ano." odvětil Vellactor.
,,Jeho majitel je už tři staletí mrtvý." pokračoval muun.
,,Ano...?" nechápal sith, kam tím obchodník míří.
,,Nejste Vader." dořekl svou úvahu.
,,Nejsem." konstatoval Darth.
,,Ale máte jeho zbraň. Víte co to je za symbol?" naléhal muun.
,,Vím." odvětil prudce.
,,Jste jako Darth Vader II." užasl vyzáblý humanoid a spráskl ruce.
Taková úvaha Vellactora nenapadla. Jistě, meč sám o sobě je symbol zkázy jediů, ale kdyby měl takové i jméno, jediové by se báli přistát i tisíc světelných let daleko od něj. Vaderovo tělo možná zmizelo, ale jeho činy přetrvaly. Nikomu se nikdy nepodařilo zabít víc jediů, než právě jemu.
,,Jak se jmenujete vy?" zeptal se muuna.
,,Já jsem Deno Damask." odpověděl.
Tak proto zná ten meč. Uvědomil si. Výzkumy sithů nedávno potvrdily, že kdysi žil sithský lord tak mocný, že dokázal stvořit život. A nejen to, on to i doopravdy dokázal. Stvořil Dartha Vadera. Prameny uvádějí, že to byl právě muun a dokonce přímo nějaký Hego Damask.
,,Damask..." opakoval nahlas sith ,,V tom případě nás dala dohromady síla, příteli. Kam máte namířeno?"
,,No... měl jsem něco vyřídit na Mandalore."
,,Tak to máte Ossus cestou , nemýlím se?"
,,Nemýlíte, pane."
A zanedlouho už Vellactor seděl v pohodlném křesle ko-pilota a sledoval, jak si muun obrstně počíná při vyplňování dotazníku k povolení obchodního letu.
Darth Vader II. Už se nemohl dočkat, až tohle použije proti nějakému jediovi, který se radši pak sám podřízne, než aby čelil tak hroznéˇj nepříteli.
***
Rossk cítil obrovský nával temné strany přímo z vesmírného doku v Hydianské obchodní čtvrti. Cítil hrůzu, kterou umlčelo vypnutí organismu- někdo zkrátka omdlel.
Mladý trandoshan se rozhodl to prověřit. Moc velké šance si nedával, přesto to ale nebylo úplně v normě. Doplížil se do doku, a jak mu radil jeho ještěří instinkt, vyhledal místo někde vysoko, aby měl výhled na celé své loviště.
Viděl dva durosany, kteří se pustili do rvačky se skupinkiu rodianů, ale nechtěl zasahovat. Jednak byli určitě opilí a jednak by na sebe upoutal příliš pozornosti. Chtěl dopadnout sitha, pokud tu je, a k tomu musí zachovat neviditelnost.
Podíval se více napravo. Spatřil úzkou uličku, která na první pohled byla naprosto průměrná, nezajímavá a obyčejná. Ale cítil z ní pomocí síly nějaké zlo. Rozhodl se tedy čekat.
Asi za dvě hodiny z uličky vyšly dvě postavy. Bavily se spolu téměř jako přátelé, ale na jednom z nich něco nehrálo.
Jeden byl muun, naprosto v pořádku. Muunové republice pomáhali, ale ten druhý... Svalnatý, zřejmě člověk, zahalený do černé róby a s maskou na obličeji, kterou už jednou viděl na Yavinu.
,,To je on!" řekl Rossk sám sobě. Rozhodl se je pronásledovat. Snažil se být nenápadný a to se mu velice vyplatilo. Dvojice postav zašla do hangáru Z3-X6. Rossk tedy nabyl jistotu, že ví, odkud odletí. Zavolal na velín.
,,Tady velín Hydianského obchodního doku." ozvalo se z vysílačky.
,,Tady jedijský velitel Rossk." odpověděl trandoshan ,,Chci, abyste pozdrželi odlet frachťáku z doku s označením Z3-X6 tak, aby posádka nenabyla podezření. Mise je přísně tajná. Konec."
Zahodil vysílačku a seskočil ze střechy.
_________________
Tak moje poslední kapitola ze světa Star Wars za dnešní den.
Moc bych chtěl poděkovat Alkiera, která mi svými krásnými komentáři dodává motivaci a chuť k psaní dalších a dalších kapitol. Moc si té podpory vážím. Tak ať se líbí🙃😁😀
ČTEŠ
Star Wars: Znovuzrození
FanfictionUplynuly stovky let od smrti lorda Vadera a zničení imparátora. Na chvíli se galaxie opět zhostil mír a jediové se velmi rychle rozrostli. Ovšem před patnácti lety se objevil záhadný Darth Quesh, který se snaží dobýt celou galaxii s tisícovkami sith...