Občané, vyzývám Vás

112 6 10
                                    

Rossk se probudil z další dávky spánku plné hrůzy budících nočních můr. Byl ve své jedijské cele. Místo, kde trávil většinu svého života bylo pořád stejně, jen osoba, která v něm žila byla jiná. Prošla změnami.

Po zavření očí neviděl harmonii toku síly ani galaxii naplněnou tolik potřebným mírem. Ne. Viděl pouze ztrátu života mladého muže, který si svou smrt nezasloužil. Připadalo mu někdy až ironické, jak lituje muže, který ho připravil o pravou ruku.

Pomalu vstal. Od doby, co poražený císař Sithské říše- Darth Quesh- padl, uplynulo už několik dní. Zprávy z celé Nové republiky denodenně hlásily, že byli zahlédnuti prchající trosky toho zlého impéria a jediové je úspěšně lovili bok po boku s rasově nesourodými milicemi republikové vlády.

Nechápal, jak se to mohlo stát, ale poté, co se sithové stali svědky smrti jejich vychvalovaného vůdce, rozprchli se a v jejich tak pevném řádu nastal naprostý chaos. Nebylo těžké se jich zbavovat, ba naopak.

Trandoshanský padawan se oblékl do své tradiční jedijské róby a s téměř neslyšným cvaknutím si připádal svůj meč. Vzdychl. Pociťoval obrovské množství nejrůznějších emocí, které se celý život učil nevnímat. A do toho se má dnes ještě zúčastnit dvou zasedání rady. Nebyly mu sděleny žádné detaily. Jediné, co se od velmistra dozvěděl v předvečer tohoto strašlivého dne byla dvě slova, která z úst sullustana vyšla s velmi melancholickým a rozhořčeným nádechem: Leek Nor.

Samozřejmě, že si rada jediů spojila všechny souvislosti ihned poté, co u mrtvého těla Dartha Vellactora/Eraina našli Vaderův světelný meč. Pravděpodobně je oba vyloučí z řádu a vysadí na nějaké pustině. Rossk si velmi přál, aby to nebyl Dagobah.

Bohužel, vzdorování řádu a Republice mu nepříslušelo, a tak vyšel ze své cely vstříc svému novému a pravděpodobně velmi tragickému osudu.

***

Sál nejvyšší rady měl všechna křesla zaplněná. Jako první se slova ujal velmistr řádu, sullustan jménem Po Hentor: ,,Padawane Rossku, podle důkazů se tvůj mistr dopustil zrady, když přivedl sitha na naši domovskou planetu a nikoho neupozornil. Jako osoba s ním pevně svázána je vaší povinností účastnit se jeho soudu. Prosím, posaďte se."

Rosska překvapilo, že nepadlo ani jedno slovo o tom, že by měl být spoluspiklencem. Mlčky se tedy posadil.

Ihned nato vešel do sálu Leek Nor v doprovodu dvou jedijských strážných. Byl beze zbraně a oděn do nejintimnějších vrstev své róby. Už teď bylo očividné, že byl svými druhy odepsaný. Neodvážil se ale protestovat, dokud velmistr nepromluvil.

,,Rytíři jedi, Leeku Nore." spustil proslov Po ,,Byl jste obviněn z infiltrovaní sithského bojovníka přímo sem, na Mon Calamari. Tento sith ihned po příjezdu ukradl světelný meč z národního muzea, zavraždil nevinnou civilistku, notabene studentku, několik přilskušníků policejního sboru a také mujnského obchodníka. Nehledě na to, že ukradl obchodní loď s důležitou zásilkou. Jsme nuceni předpokládat, že jste to udělal úmyslně, abyste podryl autoritu Republiky. Musíme vás tedy označit za teroristu. Máte nějaké námitky?"

Leek Nor se podíval na velmistra a promluvil: ,,Přivedl jsem ho sem, protože to byl můj žák. Bylo v něm světlo a já ho chtěl znovu probudit. S jeho vědomostmi o nepříteli bychom válku vyhráli během několika týdnů. Už ne let."

,,Proč vám to nevěřím?" napřímil se velmistr Po.

Nor byl evidentně dopálený z věčné ignorace ze strany těch, kteří již roky nevytáhli paty z bezpečí chrámu. ,,Protože jste zaslepený hlupák?"

Star Wars: ZnovuzrozeníKde žijí příběhy. Začni objevovat