Darth Vellactor

118 7 8
                                    

Místnost osvětlovalo pouze bídné vybledlé světlo zářivky, jež dopadalo na operační lůžko, které bylo postaveno vertikálně. Na lůžku byla připoutaná polonahá osoba. Byl to Vellactor- Enair. Probudil se poprvé od doby, kdy ho jeho mistr sekl do zad mečem na Yavinu IV. Nenáviděl ho za to. Nenáviděl ho za všechny ty hrůzy, které mu způsobil. Pokusil se lůžko, ke kterému byl připoután, zničit, ale z nějakého důvodu ho síla nechtěla poslechnout. Cítil se slabý, zmatený a bezmocný a to jeho hněv ještě zvětšovalo.

,,Nedostaneš se odtud." promluvil známý hlas ze stínu. K temnému pánovi přistoupil holohlavý muž nižšího vzrůstu a soucitně se na něj podíval. ,,Co se ti to stalo, Enaire?"

,,Už jsem vám to říkal, Nore!" chraptěl Vellactor. Vědomě použil příjmení svého bývalého mistra namísto jeho titulu. ,,Kde to jsem?"

,,Jsi na Mon Calamari. Chci ti pomoct." odvětil Leek.

,,To abyste mě ihned pustil a dopravil co nejrychleji na Ossus." plivl jediovi na nohy.

,,Asi mě nechápeš, že?"

,,Nechci vás chápat!" vykřikl sith. ,,Nechci! Pro mě už neexistujete! Opustil jste mě!"

,,Myslíš, že jsem tě opustit chtěl?" překřičel svého bývalého učně Nor. ,,Myslíš, že jsem si nikdy nevyčítal události na Khormu?"

,,Ale stalo se!" protestoval Vellactor.

,,Mohl bys žít zase v míru. Nemusíš být navždy otrokem Queshe."

,,Ale vaším ano?" přerušil pohrdavě Nore ,,Pche! To radši zemřu."

,,Tak budiž!" neovládl se Nor. K Enairovi si vybudoval citové pouto a to rozhodně neměl dělat. Bohužel se tak stalo. ,,Vrátím se zítra. Doufám, že si mou nabídku necháš projít hlavou."

,,Ano." odpověděl chladně Vellactor ,,To rozhodně nechám." Temný lord sice nemohl ovládat pomocí síly lůžko a jeho přilehlé okolí, ale hněv, který pociťoval Leek, Vellactor cítil také. Cítil i jeho meč. Uchopil ho a přitáhl k sobě.

Leek se prudce otočil. Enair stál volný a držel smrtelnou zbraň v pravé ruce. Bezbranný Nor neměl proti sithovi šanci, ale přesto se pokusil ho zastavit. Nemohl si dovolit, aby v hlavním městě Nové republiky řádil tak nebezpečný nepřítel.

Rozeběhl se proti Vellactorovi. Ten pouze táhlým pohybem rozsekl vzduch a s ním i Leekovu hruď. ,,Býval jsem jen učedník, Leeku Nore, ale nyní jsem mistr." Norovo tělo tvrdě dopadlo na zem a z čerstvé rány se vznášely šedé jazyky od spálené látky a kůže.

Darth neváhal, oblékl se do své temné róby a sundal si přístroje, které mu na tvář připevnil jeho mistr. Namísto nich si nasadil zpět svou hrůzu budící sithskou masku.

,,Nemohu nosit jedijskou zbraň." hněval se při pohledu na safírovou barvu čepele. Zahodil ten meč na zem a ani nedával pozor, kam. ,,Musí tu někde být ten můj." zkoušel svou zvraň najít pomocí síly, ale marně. ,,Musel tedy zůstat na Yavinu. Ale-" zarazil se. Myslí mu projela pronikavá bolest. To se ozývala temná strana síly. Nějaký její předmět. O sošce věděl, ale tohle nebyla soška. Bylo to něco...

,,Světelný meč lorda Vadera." vydechl ,,Je tady..."

Popadl ze stolu kapesní holokompas a přesunul do něj své pocity. Displej chvíli nereagoval a nepřetržitě se přepínal. Nakonec se zastavil s osičkou ukazující na západ. Ukazovala směr, kterým se musí sith vydat, aby onu zbraň našel.

Neváhal už ani vteřinu a rychle vyběhl z divného příbytku.

Venku panoval obrovský zmatek, čehož náležitě využil. Naskočil na první vznášedlo, které letělo směrem, který ukazovala osička.

Musel ještě dvakrát přeskočit, aby se dostal do vyšších pater, a zanedlouho se octl přímo před muzeem historie.

,,Mohu vám nějak pomoci?" zarecitovala přitažlivá arcanianka.

,,Ne." odbyl ji hrubě sith ,,Vím, co chci i bez vás."

,,No, dobře." odešla radši o kousek dál.

Vellactor vešel dovnitř. Přehlížel veškeré vystsvené exponáty, až se nakonec zastavil u klidně ležícího a hluboce spícího jílce. ,,To je ono." řekl sám sobě.

Pomocí síly zatlačil na sklo vitríny. Bylo to velice těžké, ale nakonec povolilo. Všechny haly se najednou octly v temnotě a rozhoukal se ohlušující alarm.

V nastálém temnu bylo slyšet několik kroků příslušníků ozbrojené ochranky, které doplňoval zvuk nabíjení zbaní.

Chodba se rozzářila pronikavým karmínovým světlem, když Darth Vellactor poprvé po několika desetiletích zažehl legendární zbraň Dartha Vadera.

Star Wars: ZnovuzrozeníKde žijí příběhy. Začni objevovat