Kap.6 No love for James

413 14 32
                                    


~Albus~

"Scorpius, vi går nu"sade Draco ilsket.

"Har inte du förstört tillräckligt?! Först så förstör du min flickväns födelsedag, sen får du hit Riddles och sist men inte minst så får du dem att förstena min syssling Sky och få Mackenzie och Lily att dra härifrån med tårar i ögonen."svarade Scorpius argare.

"Kom, vi går"sa jag till honom.

Scorpius gav sin pappa en sista arg blick innan han följde efter mig.
Vi gick fram till Sky.

Skyla Renée Nova-Lie Finnigan var inte längre blek med blonda lockar och sin blåa klänning.
Nu var hon helt silvrig och kändes som metall.

Jag gick långsamt bort till James. Han stod och skrek at Jackie.

Plötsligt hörde vi hur ytterdörren smälldes och in klev en helt lugn Mackenzie.
Den enda skillnaden var att ögonen nu glödde orangea och guldiga samt att hon var mycket blekare.

Hon gick fram bakom James men stannade plötsligt upp när hon såg Jackie.

"Oh, inte ens min kusin kan prata för att jag är så snygg (JAG HATAR DIG JACKIE RIDDLE!!)"sa Jackie självupptaget.

"Nää, jag kan inte prata för när jag såg ditt face trodde jag att en treåring hade lekt med färgpennor i ditt ansikte när du var utan smink förra gången, men sedan insåg jag bara att det var din naturliga skönhet.
Men nu ser det ut som att du är en barbiedocka med 3 kilo smink i ansiktet."sa Mackenzie och flinade medan James vrålskrattade.

Jackie stirrade förvånat på Mackenzie,

"Åh, kan inte ens min kusin prata för att jag är så himla bra på att dissa dig?
Tänkte väl det!
Gör min syster normal igen annars bankar jag in ditt ansikte i en vägg."sa Mackenzie och flinade ett känt Bellatrix-flin hon med.

Jepp, hon kan också det...

~Lily~

Efter att jag och Ella har ätit muffins och druckit saft så sitter vi nu här och berättar hemlisar.

"Nå, har du en pojkvän då?"sa Ella och vickade med ögonbrynen.

Jag var nära på att spotta ut all saft i hennes ansikte pågrund av allt skratt.

"HAHAHAHA!! DITT ANSIKTE!! DET SER UT SOM ATT DU ÄR EN BLÅSFISK!! HAHAHAHA!! Men ja, jag har faktiskt en pojkvän."sa jag och fortsatte skratta.
Hon stämde in i skrattet.

Tillslut så låg vi på golvet och rullade runt och skrattade för ingenting som jag minns.

"Hallå, lever ni eller?"sade en brunhårig kille som stod i dörröppningen.

"Ja, Fredrik, vi lever! Men om vi skulle dö så kommer vi iallafall att dö lyckliga! Vi kommer ju att skratta ihjäl oss!"sa Ella och fortsatte skratta.

Killen som stod i dörröppningen, som antagligen hette Fredrik, frustade lite och gick sedan iväg.

"STÄNG DÖRREN!!!"skrek Ella men Fredrik lyssnade inte.

Tillslut gick hon själv upp och stängde dörren.

"Fy vilken latmask!"sa hon och fnyste.

"Jag kan fortfarande höra dig"hörde man Fredriks röst halvt kvävd ifrån nyckelhålet.

"Äh håll tyst!"sa Ella och drämde foten i dörren.
Jag fnissade lite men gick sedan och ställde mig bredvid henne.

"Kan fortfarande höra dig"hörde man Fredriks röst säga igen.

"HÅLL KLAFFEN!!"skrek både jag och Ella och sparkade till dörren.

"Okej, chilla, chilla, skulle bara kolla om ni levde!"sade Fredrik och sedan hörde vi fotsteg i trappan och sedan blev det tyst
Vi båda fnissade och slutade sedan i skratt igen.

~James~

Jag, Molly och Mackenzie satt inne på mitt rum och planera vårt nästa bus.

Som vanligt så ville inte Molly göra något roligt alls så vi fick ta något lite tråkigare.
Som att kasta paj i Snigelhorns ansikte.

Med andra ord, URTRÅKIGT!

Jag och Mackenzie hade suckat överdrivet högt när Molly kommer sitt förslag.

Kenzies förslag var som vanligt värst av alla bus.

Hennes förslag var att ta varsin testral och rida till Hogwarts från tåget, varav där vi tog våra kvastar, flög in i slottet, igenom alla rum på hela skolan och vråla "INSE ATT VI ÄR BÄST OCH KOMMER ALLTID ATT VARA DET!!" och sedan flyga in i Stora Salen och skrika det där och få alla lärare att bli ursinniga.

Även om det betalades med en veckas straffkommendering så var det faktiskt värt det.

Jag röstade snabbt på hennes förslag.

Visst, nu kanske ni undrar om vi är ihop, men vi är bara vänner.

Visst, svaga känslor för Mackenzie har jag haft länge.
Bara att jag är för feg för att själv inse det för mig själv...

Men det är svårt att inte falla för henne, liksom, hennes personlighet är fantastisk, hennes ögon är två kristaller känns det som och hela hon är helt underbar.

Det enda problemet är bara att hon inte tror på kärlek. Hon har blivit krossad så många gånger och det går liksom inte riktigt att laga.
Det är som att vika ihop ett papper. Tänk dig att pappret är Mackenzie.
Hur många gånger du än försöker att släta ut pappret så går det aldrig att få rakt igen.

Tragiskt.....

___________________________
Tjo tjena!

Hur mår ni? Berätta, BERÄTTA!!!!

Oj, inte meningen...

Aja....STACKARS JAMES *gråter*!!!
HANS ÄNDA KÄRLEK TROR INTE PÅ KÄRLEK!!! JAG KÄNNER MIG HEMSK FÖR ATT JAG SKRIVER SÅNT OM MACKENZIE DÅ HON ÄR MIN FAVORITKARAKTÄR!!

Kramisar från Majjsen💕

True Love||The next generationWhere stories live. Discover now