Kap.18 "JAMES SIRIUS POTTER!"

316 9 19
                                    

Hello, it's me....NÄMEN TJENARE!
Jo alltså det står rätt viktiga saker i slutet av kapitlet så läs det efter, då jag vet att vissa människor hoppar över slutet. Men jaja, ni ska få läsa nu.

~Lily~

Konstigt, jag kanske inbillade mig eller så kysste James Jackie. Usch!
Men jaja, jag inbillade mig nog bara.
Scorpius och jag har redan dansat och vi sitter nu och pratar vid ett lite avskilt bord.

"Inbillade jag mig bara eller kysste din bror Jackie?"undrade han och jag kollade storögt på honom.

"Så det var inte bara jag som såg det!"svarade jag tonlöst. Han hade ju kysst Mackenzie innan.

"Vart är han!"undrade jag argt.

"Där."svarade Scorpius och pekade mot dörren.
Där stod som sagt James. Men has arm låg placerad på Jackies axel.

"JAMES SIRIUS POTTER! JAG SKA TA ETT ALLVARLIGT SNACK MED DIG!"skrek jag och alla vände sig förvånat om.

"JAMES SIRIUS POTTER!!! DIN IDIOT!! DU SÅRADE FAKTISKT MACKENZIE DENNA GÅNGEN!! OCH TYCK SYND OM DIG SJÄLV FÖR HON ÄR ANTAGLIGEN KROSSAD NU!!!"vrålade jag och precis då hörde man snabba steg borta i en av korridorerna. Dem stegen var väldigt lätta men man hörde dem pågrund av att skorna personen hade på sig var klackar.

"Mackenzie!"ropade James medan Mackenzie sprang upp för en av trapporna till Gryffindors uppehållsrum med mascara rinnandes för kinderna.

"Mackenzie!"ropade James en gång till fast högre.
Men hon var borta.

"Ja bra jobbat James, du förstörde hennes jul! BRA JOBBAT DIN IDIOT!!"skrek jag argt.

"Men..."började han.

"MEN VADÅ?!! HON ÄR MIN SYSTER OCH DU HAR BOKSTAVLIGEN KROSSAT HENNE!! NICKA ETT BOWLINGKLOT MED HUVUDET!"skrek Sky som typ sprungit hit från andra sidan salen med på två sekunder.

"Kan jag få prata klart?!"röt James argt.

"Nej, tänk för att du inte kan det!! DENNA GÅNGEN RÄCKER DET FAKTISKT INTE MED ETT LITET FÖRLÅT FÖR ATT ALLT SKA GÅ ÖVER!!"skrek Sky och nu började det komma små gnistor från henne. Hon höll antagligen på att få ett raseriutbrott. Men inte ett vanligt raseriutbrott, utan ett sånt som Mackenzie fick på min födelsedag!
Jag tog snabbt tag i hennes händer och satte dem bakom hennes rygg. Scorpius hjälpte till men eftersom Sky hade förstärkta sinnen så fräste hon mot oss och hennes ögon glödde röda.
Hennes hår växte långsamt ner till naveln och det stannade där. Eftersom hon inte är en fullärd vampyr så kan hon inte bli som Mackenzie, som tillochmed är värre än Iza, alltså är hon värst i världshistorien.
Hennes hår blev mörkare tills det var mörkbrunt (som Leas alltså) och hennes ögon var nu vinröda. Hon drog enkelt ut sina händer ur vårt grepp med en enkel rörelse. Med en liten snurr var hon bakom James. Hon tog tag i hans axel och drog ner honom på golvet. Han såg skrämt på henne eftersom hennes ansikte nu var förvridet av ilska.

~Mackenzie~

Ett tjut ifrån mitt huvud fick mig att flyga upp från min säng.
Sky var arg, riktigt arg. Ja, det är en del av min gåva, men jag har massa fler saker inblandade i min gåva.

"MOLLY! SKY HAR ETT RASERIUTBROTT!"skrek jag och Molly flög hastigt upp.

"Inte ett sånt som du fick när du var fjorton va?"undrade hon oroligt, jag förstod precis varför...
Det var på den tiden jag inte bytt klädstil än, jag klädde mig i söta rosa klänningar med prickar och kjolar, långstrumpor och hårband.

(Flashback)

"Varför ens bry sig om dig, du är ju ändå så värdelös!"
Det var där min gräns gick. Jag hade låtit Jackie trakassera mig i 3 år nu och jag har bara varit den lilla söta flickan som inte vågar göra nåt.
Jag lät min ilska ta över helt. Den ilska jag hållit inom mig vällde nu ut.
Jag kände hur mina ögon mörknade och tillslut var dem röda. Mitt hår blev mörkare och tillslut var det helt svart. Det växte ner till mina knäveck.
Små små eldflammor började syns i luften runt omkring mig.

Jackie såg skrämt på mig, jag hade ju aldrig reagerat förut.

"Det räcker!"väste jag men hon såg oförstående ut.
Men jag brydde mig inte om det, för med en enkel snurr så stod jag bakom henne, jag tog tag i hennes axel och drog ner henne på golvet.

"Vem är det som är värdelös?!"undrade jag, man hon svarade inte.

"SVARA!"skrek jag.

"Ingen!"sa hon skrämt. Jag nickade nöjt och slängde ner henne på marken.

"Miss Finnigan! Vad gör ni mot en oskyldig elev?!"skrek professor Snigelhorn, han sprang bakom oss, men vi stod stilla. Jackie har alltid fått lärare att gilla henne, även fast hon är värsta maran.

Jag vände mig om och Snigelhorn såg förskräckt på mina glödande röda ögon.

"Miss Weasley, ta miss Finnigan till sjukhusflygeln."sa han långsamt.

"JAG BEHÖVER INTE NÅGON JÄKLA HJÄLP, JAG KLARAR MIG SJÄLV!!"skrek jag medan Molly höll fast mina armar bakom min rygg.

"Seriöst, hon behöver inte hjälp, Sky kan nog lugna ner henne!"sa James och tittade menande på mig som förgäves försökte hoppa på Jackie som lådsasgrät.
Jäkla fejkade idiot...

(End of Flashback)

"Mackenzie! Skynda dig!"sa Molly stressat.

"Ja, kom med här!"sa jag och hon hoppade upp på min rygg. Som bästisar så brukar vi göra såhär när vi är stressade till nåt. Jag rusade snabbt ner till Stora Salen på några sekunder.

"Sky!"sa jag och Molly hoppade ner från min rygg.
Detta var alltså hennes första raseriutbrott. Inte så konstigt, personer som är födda som vampyrer får ofta sitt första raseriutbrott vid fjorton års ålder.

"Sky, låt mig fixa det!"skrek jag och hon vände sitt ansikte mot mig.
Med en enkel snurr och en arg blick på James så blev mitt hår längre och helt svart. Mina ögon blev röda, jag blev sjukt mycket blekare och mina lipar blev röda.

"Sky, kom hit!"sa jag och Sky gick fram till mig.

"Den där killen behöver inte skämmas ut mer just nu, han klarar inte ens av en brottningsmatch mot en fjortonåring."sa jag och vi började skratta. Men inte ett glatt skratt utan ett humorlöst skratt.

När jag väl gått upp till uppehållsrummet för att se till så att Molly tog hand om Sky så gick jag ner igen.

Jag satte mig på gräset framför sjön och tittade ut över det spegelblanka vattnet.
En person satte sig bredvid mig.
Och personen var...

______________________
Tjenare!

Ännu ett kapitel som inte är igenomkollat....

Jo, som jag sa där uppe så kommer det rätt viktiga saker här.
Personen som satte sig bredvid Mackenzie, ni ska få vara med och tävla om vem som personen kommer vara!

Stegen är rätt enkla.

1) Kommentera eller skriv i privatchatt vad ditt namn, efternamn och ålder skulle vara.

2) Jag måste kunna beskriva personen så det skulle underlätta en hel del om ni berättade utseende och hur personen är.

3) Skriv varför just du vill vinna.

Som jag sa, rätt enkelt.
Tävlingen är såklart frivillig och man behöver inte vara med om man inte vill.

Kom ihåg att läsa min och Lovisa7711 's nya bok, hon publicerar nog första kapitlet snart, prologen finns i min profil, boken heter 'Malfoys Trillingar'

Kramisar från Majjsen💕

True Love||The next generationDonde viven las historias. Descúbrelo ahora