Kap.4 Birthday.

429 14 20
                                    

~Scorpius~

Fan! Fan, fan, fan och ännu en gång FAAAN!!!
Jag är försenad till Lilys födelsedag! Och som om det inte vore nog så har mitt paket för lite snören.
Jag mumlade en liten formel och paketet fick väldigt många snören.

Hoppas Lily inte tar illa upp för att jag kommer försent eller att James typ mördar mig. Han gillar INTE att jag är ihop med Lily.
Jag skrattade lite när jag tänkte på hur vi berättat att vi var ihop för våra föräldrar.

(Flashback)

Jag satt nervöst och pillade på ena tröjärmen medan pappa skällde ut mig för att jag blivit ihop med en Potter.

"Scorpius Malfoy! Hur kan du bli ihop med en rödhårig liten Potter utan vett i huvudet?!!"sa pappa irriterat.

Där gick det över gränsen.

"Du fick bli ihop med vem du ville när du var yngre! Så varför får inte jag det?!! Om jag är ett rent misslyckande så fine! Jag bryr mig inte längre! Jag älskar henne och det kan inte du ändra på! Jag hatar dig! Du bestämmer fan inte över mina känslor! Jag drar nu!"sa jag argt medan mamma satt chockad i soffan pågrund av mitt uppförande.

Lily stod bakom min rygg så att man inte såg henne.

Plötsligt klev hon fram och pappa stannade mitt i rörelsen. Han tappade kaffekoppen i golvet och med ett kras gick den i 1000 bitar.

"Jag har visst vett i huvudet! Jag har nog med vett i huvudet för att förstå att Scorpius är en bra kille!"sa hon och pappa såg stumt på henne tills han öppnade munnen.

"Hon är en kopia av sin mor!"sa han till mamma när vi gick därifrån.

"Vi åker hem till mig."sa Lily när vi gick ut på herrgården. "Fast räkna inte med James tar det så bra."tillade hon.

Vi tog min kvast och åkte hem till henne.

Vi gick igenom den fina färgglada trädgården med främmande blommor och den lilla dammen med massa fiskar i glada färger simmade runt.

Hon öppnade dörren till det fina blå huset och klev in. Jag följde efter henne.

"Lily, är det du?!"hörde jag Mrs Potters röst säga.

"Ja, men inte bara jag!"ropade Lily tillbaka.

Jag kunde se Mrs Potter komma ut i hallen med det röda långa håret uppsatt i en lös hästsvans och ett rutigt förkläde på sig.

"Åh hej Scorpius!"sa hon till mig.

"Hej Mrs Potter."sa jag artigt tillbaka.

"Har det hänt nåt?"undrade Mrs Potter oroligt.

"Nej, inte direkt. Bara att vi är ihop."sa Lily lugnt.

"VAD SA DU LILY!!!!"skrek Lilys storebror James och dundrade ner för trappan som en galen elefant.

"Hörde du inte? Jag sa att vi var ihop trögskalle!"sa Lily retsamt.

"HEJ SCORPIUS!!!"ropade denna gången Al. "Sårar du henne kommer inte James bli så glad"viskade han i mitt öra.

(End of flashback)

Jag ställde mig i den öppna spisen och tog lite flampulver från den mörkröda krukan.

"Potters hushåll!"ropade jag och dem gröna flammorna omslöt mig.





~Lily~

Jag börjar bli orolig. Scorpius borde ha kommit sisådär just nu. Hoppas det inte har hänt nåt!
Precis när jag skulle tänka den hemska tanken så flammade den öppna brasan upp och flammorna var gröna.
Och ut genom elden klev han.

True Love||The next generationTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang