Kap.10 "SKY!"

403 14 20
                                    


~Sky~

Men vafan!

Jag kan ju inte kyssa min bästis för att springa iväg lite senare, hur dum är jag?
Ja, jag är kär i min bästa vän.
Och eftersom jag ärvt Lianas förmåga att läsa tankar vet jag att även han är kär i mig (YEEEEEES!! EFTERSOM ATT JAG SJÄLV ÄLSKAR LIANA MEN INTE JACKIE SÅ ÄR JAG SJUKT GLAD ATT SKY ÄRVT TANKELÄSNINGSFÖRMÅGAN!).

Att se hur han rodnar när jag ger honom en kram har varit väldigt underhållande.

Men att jag själv rodnat när jag kramat honom tillbaka har varit rätt pinsamt och jag har alltid gömt mitt huvud på hans axel då.

Alla dessa tankar fick mig att stanna upp och le som ett fån.

Rasande steg närmade sig mig och jag fick se Nellie stå i slutet av korridoren.

"Du!"skrek hon.

"Du! Vad har du gjort för att få Albus att le som ett fån inne i klassrummet?"skriker hon argt.

"Det har väl knappast du med saken att göra."sa jag och försökte att inte låta rädd.

"Han är min! Man kan se att han är kär i mig! Inse det! Ingen skulle någonsin kunna gilla nån som dig!"sa hon argt.

"Synd, för jag tycker detsamma om dig! Och bara så att du vet så skulle du behöva använda mindre smink!"sa jag och försökte att hålla tårarna inne.
Sedan vände jag på klacken och gick iväg tillbaka till lektionen.

Att förvandla tekoppar till tekannor var inget nytt för mig och jag fick till det väldigt enkelt.
Min tekanna var vit med en guldkant och små silvriga prickar och rosa blommor på.
Väldigt gulligt tycker jag själv.

"Mycket bra gjort miss Finnigan! Tio poäng till Gryffindor, miss Beck, använd inte trollstaven för kärleksdrycker!"sa McGonnagal och jag log mot henne. Hon log tillbaka, konstigt nog innan hon skyndade sig mot Nellie.

"Ni slutar om en kvart, så länge så får ni som är klara förvandla klänningar till kappor."sa hon och jag jublade inombords.

Min klänning var ljusrosa så detta skulle bli lätt. Det var ju trots allt min favoritfärg.

Med en lätt sväng på mitt trollspö förvandlades min penna till en nål och med några svängar till med trollspöet så hade mitt sudd förvandlats till olika färger av trådar.

Jag mumlade några förbannelser och allt började arbeta.
Efter en kvart var kappan klar.

Den var ljusrosa med volanger där knapparna satt.

(Ungefär såhär ser kappan ut)

"Mycket bra miss Finnigan, 30 poäng till Gryffindor!"sa McGonnagal belåtet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Mycket bra miss Finnigan, 30 poäng till Gryffindor!"sa McGonnagal belåtet.

Efter lektionen hade jag fått ta med kappan till min sovsal.

True Love||The next generationWhere stories live. Discover now