~Mackenzie~Två månader har gått nu och James har försökt ta alla tillfällen han kan att prata med mig. Men varje gång han försökt prata så har nåt kommit emellan. Oftast skolarbete, uppgifter för tävlingen och bortförklaringar från mig men också min jäkligt irriterande kusin, Jackie.
Om ni undrar så heter hon egentligen Jaquline men hon gillar bara att bli kallad Jackie.Men iallafall så ska jag stanna över julen.
Den där tävlingen är såklart Den magiska trekampen. Strikta regler, strikta regler. Bla bla bla! Men nu kommer det sjuka....JAG ÄR HOGWARTS FÖRKÄMPE!!!!! OMG JAG FICK PANIK!!!!(Flashback)
"Och nu, det vi alla har väntat på, förkämparna!"sa McGonnagal och log mot alla elever. Flickorna från Beauxbatons och killarna från Durmstrang hade anlänt för nån timme sedan. Dem hade lagt ner sina namn i Den flammande bägaren väldigt snabbt.
Jag och James hade lagt ner våra namn där.
Precis som förra gången var det strikt med att folk under sjutton inte fick delta.
Hugo hade blivit sur, samma sak med Ella, glömde jag att säga att dem har något på gång. Kärlek, ung kärlek, första kärleken är magisk....det hade mamma sagt till mig när jag var tolv och blev kär för första gången."Förkämpen för Durmstrang är....Lloyd Parker!"sa hon och alla gav honom applåder och busvisslingar när han gick förbi. Han gick självsäkert förbi och blinkade åt mig när han gick förbi mig. Jag himlade bara med ögonen åt honom och James såg ilsket på honom.
Han fnyste bara åt James och gav mig ett leende med bländvita tänder.Sedan gick han fram till sin rektor, minns inte namnet nu igen, och ställde sig bredvid.
"Och förkämpen för Beauxbatons är......Shontelle Premat!"sa McGonnaal. Jubel, viskande och busvisslingar hördes när den blonda flickan gick fram. Hon vickade på höfterna alldeles för mycket, wow, för mycket självförtroende kanske?
"Och sist men inte minst har vi Hogwarts förkämpe.....Mackenzie Finnigan!"hörde jag McGonnagals röst säga och jag själv satt bara mållös på min plats.
"Kom hit miss Finnigan!"sa McGonnagal och vinkade dit mig. Många dunkar i ryggen och applåder hördes samt busvisslingar och gillande viskningar.
"Nå, nu ska dessa 3 tappra personer få höra om sitt första uppdrag."sa McGonnagal och ledde in oss i ett rum.
(Ens of flashback)
Jag vet, helt sjukt!
Nu har många tjejer från Beauxbatons börjat intressera sig för Fredrik och James, vilket har börjat irritera Molly och mig. Seriöst, dem vickar alldeles för mycket på höfterna när dem går, dem fnissar som treåringar när dem går förbi och dem verkar hata mig och Molly för att vi är med James och Fredrik.Nej, uschligt alltså (Jag vet, bästa ordvalet *fangirlar*), uschligt!
"Eh, Kenzie, v....."började James medan vi satt vid Gryffindorbordet och åt frukost. Men han blev förstås avbruten.
"Hej James!"pep en tjej från Beauxbatons, lika många år som oss.
"Eh, hej?"sa James dröjande.
Tjejen var påväg att öppna munnen man jag hann avbryta henne."Vad var det du skulle säga James?"sa jag och tjejen gick surt därifrån.
"Vad gjorde du sådär för?"sa James irriterat.
"Du skulle ju säga nåt!"sa jag argt.
"Visst visst! Vill du gå på balen med mig?"sa han och hans irritation minskade lite.
ESTÁS LEYENDO
True Love||The next generation
FanficHarry Potter är nu vuxen och nu är det hans barns tur att gå på Hogwarts. James umgås fortfarande med Mackenzie och dem är oskiljaktiga. Tillsammans med James kusin Molly så är dem som nästa generations Fred och George. Dem hatar alla en person v...