19 ROSE (pembe)ŞARAP

50 2 0
                                    

Kapı açıldı...

" İdil."
Onur'un mutluluğun resmen gözlerinden okunuyordu. Bense kapıya yaslanmış ona gülümsüyordum. Karşısında beni görünce oldu yerde dona kaldı. Ne çok aşk bir adamı nede çok seven bir adamı böyle mutlu  görebilirsiniz. Bu faklı bir mutluktu .Elimdeki çantamı kapının yanına bıraktı. Sonra birbirimize öyle sarıldik ki.

"Onur. Tamam artık içer geçelim."
Onur kapıyı kapatırken bende doktoru seviyordum.
"Oğlum. Hanı beni oğlum. Aferin oğlum'a"
...

Salonda şömineni önde oturup konuşuyorduk. Emel ben gelince gitmek istedi ama Onur izin vermedi ki bende gitmesin istemedim. Aylar sonra arkdaşlarım sohbet etmek çok güzeldi.

" Demek şimdi siz ikiniz birliktesiniz yani. Niye söylemiyorsunuz?"
"Söyledik ya zaten yeni."

Onur'un bu cevabıdan sonra Emel döndüm.

" Valla hiç bana bakma söylem dedi."

O sırada Onur her zaman olduğu gibi yanımda bittimişti. Ve alın başıma yaslayıp bana dik dik bakıyordu. Her zamanki Onur işte başlıyordu.

"Sen onu bu bırakta niye haber vermiyorsun?"

Başım çevirdim bende Onur'a dik dik bakmaya başladım. Emel o sırada bize bir garip bakıyordu.

"Bu gün ameliyatın vardı haber verseydim hastaya bu günü gitti yarın gel derdin kesin."
"Olabilir. Yinede haber verseydin."
"Ya oğlum koca adam oldun halami ya?"
"Evet hala. Kızım ya sanki kayfimizden yapıyoruz. Tedirgin oluyorum."

Biz konuşurken Emel de bize bakıp gülmeye başladı. İkimiz ayın anda Emel döndük.
Emel bize:
"Siz ne yapıyorsunuz? "

Tamam garipti ama o zamanlar Onur'un hayat tutun bilmesi için böyle şeyler yapardım bir süre sonra onda alışkanlık haline geleceni bilemezdim. Onur yerine geçti. Neden böyle oldun anlatık yine hep birlikte konuşmaya başladık.
...
Zamanı nasıl geçtin anladımdık şömineni ateşi sönmeye başlamış Onur ateşi yenide yakarken bende mutfağa gidip. Üç kadeh alıp geldim. Sonra Onur o güzel şarapların arasından ROSE şarabın aldım. Çok güzeldir.

"E anlat bakalım nasıl gidiyor evlilik?"

Elimde kadeh le oyuyordum. Yer dikmiştim gözlerimi. Derin bir iç çektikten sonra.

"Bileme gidiyor öyle böyle yada gitmiyor."
"İyimisin sen?"
" Biliyorum Onur bilmiyorum. Buraya gelirken kafam çok karışıktı. Kafa toparlamaya geldim."
"Yine kaçtım dedesen. Döndün de sorun olması ara haber ver. Bu seferlik yap."
"Kaçmadım. Niyesin anlamadım bir şekilde ona söyledim. Kafamı toplamaya geldim söyledim."
" İyide sen bunu hiç yapmasın. Bana bile söylemezdin sen dönene kadar ne yapıcamı bilemezdim. Sonra Yaman da söylemezdin."

Evet kafam atım kaçardım. Yaman bile söylezdim. Kafamı kaldırdım Onur'a baktım.

" Söylemezdim dimi. Kimseni haberi olmadan bir kaç gün gerçirdim."
"İdil."

Elim anlıma koyup saçlarım geriye itim. Of...

" Son iki aydır. Bir şeyler değişiyor. Onula ayın yatakta uyuyorum. Bana sarılmasına izin veriyorum. Konuşmaya dışarı çıkyoruz... Zaten ne olduyusa en son dışarı çıktımızda oldu."

Emel'in elin omuzma koydu. Ona döndüm hafıf bir tebessümle gözlerimin içine bakıyordu. Anlatmaya devam etim.

"Sonra bir şey oldu sanki Yaman dı ordaki. Dışarıya çıktım. Hakan yanıma geldi sarıldı. Gözlerim kapatım Yamam'nı karşımda duruyordu. Bana..."

Gözlerim yine beni dinlemiyordum. Yanaklarımdan süzülen yaşlarım elimin tersile sildim. Bir yudum şaraptan aldım. ROSE  şarabı o kadar yumuşak bir tadı var ki.

" Neyse boşver in. Dedim gibi kafam çok karışık. "
"İdil ne oluyor düzgün söylesen."
"Biliyorum belki ben istediğim için gördüm. Belki Hakan'a izin vermek için Yaman gibi düşündüm biliyorum."
"Onur dur bir belki kafası çok karışmış. Bırak da bir kafasın toplasın."
"Emel ben ne olduğunu anlamadı ama o anlam sanırım."
"Ne ? "
"ROSE şarabı diyorum. Sen şarap içmesin İdil sen şarabı tek bir nedenle içersin."

Evet Onur haklıydı. Ben şarap içem ama rose yi seviyordum. Ama kaçırdım nokta neydi. Sadece canım istemışti. Of sizi sizden iyi anlan birin olması çok kötü siz kendiniz çözemezken o çözüyor.

"Niye ki şarabı herkes içer ben İdil içki kulanıyor diye biliyorum."

Emel Onur'a bunuları söylerken Onur bana bakıyordu.

" İdil'ni içki içmedini söylemiyor. Ama İdil'ni üzüm alerjisi var. O yüzden şarap içemiyor."

Bazen kendimle ilgili şeyleri niye unutuyorum ki. Bende gözlerim niye yaşardı diye merak ediyorum. Bir doktor kendi alerjisin bile unutuyor acba hastalarımın ilaçların falan unutuyormudum acaba.
Onur'un bana bakışlarından bir şey anlam gerekiyordu ama ne? Onur'a bakarken.

" Hala anlamadım dimi?"

Bir dakkika sanırım anlamadım...

AŞK OLMAZ DİMİ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin