Jeg vågner ved at Emily græder over fra sin seng, jeg tager min telefon og kigger på klokken den er 06 om morgen. "Bare bliv liggende jeg skal nok tage hende" siger Pelle og rejser sig fra sin seng. "Tak jeg skylder dig" siger jeg og ruller om på siden for at sove videre. Jeg vågner igen ti minutter efter fordi at Pelle har lagt Emily op til mig, "Du vil bare ikke have at din mor for sin søvn" siger jeg og tager hende op i mine arme.
Jeg sætter hende i hendes stol imens jeg tager en kop kaffe "har du sovet godt" spørger Pelle "ja" siger jeg "hvad med dig hvor mange gange var du oppe i nat for at tage hende" spørger jeg og tænder for radioen. "Kun to gange" siger han og gaber, "hvorfor går du ikke over og sover noget mere" siger jeg og nikker hen mod sengen. "Næh" siger han "nu er vi jo stået op og vi skal jo pakke det sidste" siger han og smiler. Jeg står og rister brød da der kommer god sang i radioen, jeg skruer op og begynder at synge med lidt efter kommer Pelle også og synger med.
Da sagen er slut sætter vi os begge ned, Pelle sukker "jeg savner dansk musik" siger han det gør jeg også siger jeg og smiler. Jeg går over og tager min guitar og begynder at spille, Pelle ind ser at jeg spiller sommer og han begynder at synge da vi når omkvædet synger jeg også. Da vi er færdige kigger jeg over på Emily hun ligger bare nede i sin seng og smiler.
(Stefans synsvinkel)
Jeg sidder og venter på de andre, vi skal optræde for første gang siden Pelle rejste. "Er du klar" spørger Lauritz og jeg bliver revet ud af mine tanker, "ja" siger jeg lidt tomt og rejser mig. "Tænkte du nu på Emma" siger han og kigger alvorligt på mig, jeg nikker stille "du må til at komme over hende" siger han i mens vi går ind i bilen. "Det kan du sagtens sige det er ikke dig der har et barn med hende" mumler jeg for mig selv. "Nej det er det ikke" siger han "og det skulle man heller ikke tro du havde" indskyder Jonas. "Bland dig uden om" siger jeg og kigger ud af vinduet.
YOU ARE READING
No way back >> page four
FanfictionDet her er 2'eren til you changed me. Emma og Pelle har nu boet i USA i et år, og Emma har født en sund og rask lille pige. Hun skal i gang med sit andet semester på musikskolen, da hun for et opkald fra en gammel ven og bliver nød til at rejse til...