Kära dagbok, det är med en enorm glädje jag skriver det här. JAG GICK VIDARE!!! Jag kan knappt fatta det själv men, nu är det fan på riktigt alltså. Jag fick även höra från vissa källor att jag var en tittarfavorit och det är ju aldrig heller fel. Dessutom tog sig Josefine vidare så vi har fangirlat nu hela helgen, haha!
"Tyvärr" så tog ju sig även Felix vidare, och blev även han en tittarfavorit. Eller ja, flickidol kanske man ska kalla det. Usch. I alla fall, anledningen till att jag skriver "tyvärr" är för att han får mig att fokusera mycket mindre på vad jag ska göra. Varför kan jag inte riktigt förklara, men en sak är säker - han ska ALDRIG få förstöra det här för mig genom att... Ja.... Finnas där. Jag vet inte vad det är han gör fel men det gör mig okoncentrerad, okej?!
Vidare gick även Anna, Viktor, Lukas, Christina, Robin, Josef, Emmy, Ogge och Sofie.... Örk. Sofie. Jag fattar inte varför hon har blivit så bitchig? Det är som att hon hatar mig eller något. Jag kanske borde prata med henne se-
"Kayla? Skynda dig, vi måste åka till sångpedagogen nu annars blir vi sena!" Josefines röst avbryter mig i mitt intensiva skrivande och jag lägger ner pennan. "Åhh, vad skriver du där då?"
Jag höjer ett ögonbryn. "Inget speciellt, bara om hur det gick i fredags och så"
"Inte ens lite om Fe-"
"NEJ, nej, nej, inte honom"
Hon flinar och skakar uppgivet på huvudet.
"Är du säker på det? Jag tycker du ser lite nervös ut nu helt plötsligt"
"Pfft, jag, nervös? Över F-Felix?! Aldrig"
"Visst, om du säger det så" hon ler överlägset och går ut ur mitt rum, och jag bara sitter där och stirrar efter henne som en idiot. Hon har inte rätt, eller?
-1 timme senare-
"Denna veckans tema är rockballader. Hur känner du om det?" frågar Kerstin och jag tittar stelt på kamerorna som vi är omringade av. Eftersom det är fredagsfinaler nu så spelar produktionen in lite material varje dag som sedan visas i programmet på fredag.
"Ehm, jo men det känns väl kul"
"Så, vilken låt har du valt?"
"Jag har valt 'I wanna know what love is' av Foreigner" svarar jag och ger kameran ett litet leende.
"Det är ett jättebra val, den låten passar din röst perfekt" ler hon snällt och jag nickar.
"Tack, jag valde den mest för att den verkade roligast att sjunga liksom"
"Bra, då får du mer känsla när du sjunger den också. Så tänker en riktig artist"
Vi spenderar cirka en halvtimme med att träna på låten och hon ger mig lite tips på vad jag behöver öva på. Tiden bara flyger förbi och innan jag vet ordet av så är det nästa persons tur, aka Josefines. Vi har bestämt sedan innan att jag ska vänta utanför medan hon tränar på låten hon har valt.
Men när jag kommer ut från kontorets trygga väggar så möts jag av Felix stora leende. Tydligen är det han efter Josefine, tänker jag för mig själv.
"Gick det bra där inne?" han lutar sig med sidan mot väggen och betraktar 'diskret' mig, vilket inte går så bra.
"Jadå, det tycker jag väl" jag anstränger mig verkligen för att låta så ointresserad som möjligt, något som inte lyckas så bra det heller med tanke på att jag gillar att prata med honom.
Vänta, whuuut? Vad tänkte jag precis? Okej Kayla, nu får det vara nog. Du är praktiskt taget otrogen just nu mot stackars Brandon som inte har en aning om vad som händer här, vad jag tänker på.
YOU ARE READING
He drives me crazy | f.s
Fanfiction"Du är jag och jag är du." Denna berättelsen handlar om den förbjudna men så passionerade kärleken mellan Felix Sandman and Kayla Johnsson, två unga sångare med samma drömmar inom musiken. De tävlar båda i "Idol" där de stöter på varandra varje dag...