Glöm inte att rösta och kommentera om du gillar berättelsen än så länge! Det kommer hända så mycket mer, ni anar inte 😏
------------------------
*Gammal biltuta - ljud*
Jag flyger upp från sängen med ett förskräckt skrik. Men när jag inser att det är mobillarmet så fnissar jag och sträcker min arm efter mobilen för att stänga av larmet.
När det är avstängt så ser jag att jag har fått ett sms från Josefine.
-----------------------------------
Josefine 🤘🏻, 8.51
Heyy, uppe än? Vi behöver vara färdiga vid 9.45 ☺️
-----------------------------------
Jag, 9.02
Aa, vaknade nyss. Hoppas att du inte hörde mitt skrik, hahah 😜 Jag ska göra mig i ordning nu. Ses vid frukosten 9.30?
-----------------------------------
Josephine 🤘🏻, 9.03
Yass 😊
-----------------------------------Jag låser mobilen och går in till badrummet, där min sminkväska och allt annat jag behöver är. Jag vill inte bära ett tre decimeter tjockt lager med smink då jag inte känner att jag behöver det. Min hudton är jämn och ren, mina läppar är ljusrosa och mina ögonfransar har naturligt längd och volym.
Jag bestämmer mig för att bara ta på mig lite mascara för att definiera mina ögonfransar och lite eyeliner för mer effekt. Mitt hår får vara som det är idag då jag måste vara klar i tid för frukosten, och jag har fortfarande inte valt vad jag ska ha på mig än.
Jag småspringer ut från badrummet och öppnar garderoben som står vid en av väggarna. Efter några minuter har jag bestämt mig för att ha ett par blåa, tighta jeans och ett svart linne med trycket 'Bonjour bitches' på magen.
Men just när jag har tagit av mig den alldeles för stora sovtröjan, så flyger dörren till rummet upp. Jag lyfter blicken och tittar rätt in i ett par blågröna ögon. Felix blågröna ögon.
"Herregud Cameron! Jag är praktiskt taget naken här!" skriker jag och han vänder sig snabbt om och håller händerna framför ögonen.
"Ojj, sorry Kayla! Jag visste inte att du skulle vara... Ja" säger han och jag kan tydligt höra hur han försöker tämja skrattet som försöker ta sig ut ur munnen på honom.
"Seriöst Cameron?!" fräser jag samtidigt som jag försöker täcka mig själv med mina bara armar.
"Ehm, jag undrade bara när vi ska vara hos sångpedagogen?" han skrattar lågt. Jag hör på hans röst att han ler som en idiot också.
"10" säger jag, samtidigt som jag försöker ta på mig mina jeans och mitt linne så fort som möjligt. "Okej, du kan titta nu"
Han vänder sig om och hans blick vandrar upp och ner på min kropp.
"O-okej" stammar han, utan att slita blicken från mig.
"Sluta stirra" skrattar jag och han skakar på huvudet som om han försöker ta sig ut ur 'tillståndet'.
"Förlåt" ler han och tittar mig rakt in i ögonen. "För allt, liksom jag visste inte att du bara skulle vara i dina underkläder"
"Det är okej" jag ler och han nickar, vänder sig om och går ut från rummet.
Vad hände precis?
YOU ARE READING
He drives me crazy | f.s
Fanfiction"Du är jag och jag är du." Denna berättelsen handlar om den förbjudna men så passionerade kärleken mellan Felix Sandman and Kayla Johnsson, två unga sångare med samma drömmar inom musiken. De tävlar båda i "Idol" där de stöter på varandra varje dag...