_7_

32 4 3
                                    

POV Lisanne

Kris rijdt de oprijlaan en pakt zijn sleutel voor de gararage poort open te doen. We rijden binnen in de garage en ik hoor Rosa al roepen.

"Kris? Lisanne? Zijn jullie dat?"

"Nee!!!" zeggen we alle 2 met een zware stem.
We lachen als we Rosa horen mompelen.

"Lisanne kom vlug, we moeten nog een kleedje gaan kopen en schoentjes voor vanavond,"
Ze kijkt Kris aan en kijkt dan terug naar mij.
"Hij heeft het je toch verteld hé?"

"Over de familie die komt? ja hoor."
Ze zucht opgelucht.
Ik ga van de motor af en ga naar binnen. Kris zit nog wat te sleutelen aan zijn motor terwijl ik de deur sluit.
Ik ga nog snel naar boven voordat Rosa me gaat meesleuren naar het winkelcentrum..

Ik vervang men rugzak door een tas die ik nog gevonden had in mijn kast en stop men gsm en men portemonnee er in.

Niet dat ik veel geld heb maar Rosa en Erik hadden me we wat geld gegeven voor als welkoms-cadeautje. Ik ren naar beneden waardoor ik een trede mis en weer op mijn rug val.

Gadverdikkie, toch altijd mijn rug hé pruil ik wat in mijn eigen.

Ik doe alsof er niks aan het handje is en ga !stappend! naar beneden.
"Kom je?" vraagt Rosa die al inmiddels in de deuropening staat met haar tas en autosleutels.
"Jup jup" gil ik blij. We stappen naar de mooie witte mini cooper en ik ga naar de passagierskant.

Ik ben zo verliefd op deze auto.

Na een minuutje of 10 zijn we gearriveerd aan onze stop: het winkelcentrum.
We gaan allerlijk winkeltjes binnen tot als 1 winkeltje me echt opvalt.

Miss Chic. staat er in het heel groot op de voorgevel.

Rosa ziet me staan kijken met mijn mond open naar de etalage en zegt
"Als je blijft kijken komen ze niet naar je toe" en ze gaat naar binnen.

Die Rosa toch.

Er zijn zoveel leuke jurkjes en ik pas ze allemaal totdat ik iets zie in mijn ooghoeken: mijn droomkleed.

Het is een zalmroos kleedje die net wat boven de knieen is en heeft glitters op de bovenkant en een paar in het rokje zelf. "DIE DIE DIE DIE DIE" gil ik naar Rosa. Iedereen in de winkel kijkt me raar aan maar daar trek ik me geen zak van aan.

Ik trek een brede glimlach naar het kleed en knuffel het. Rosa kijkt me verbaast aan tot ze opkijkt naar het kleedje. "Prachtig!" gilt zij ook uit. Nu lijken we alle 2 gestoorde gekken die een kleedje knuffelen.

Moet kunnen denk ik.

Ik pas het kleedje en met mijn grote ego zeg ik dan: " Het staat me prachtig."
Men stem klinkt knikkerig en ik ging bijna huilen. Rosa knikt instemmend. We gaan naar de kassa en ik leg het kleedje op de toonbank. Ik pak men portemonnee en zie Rosa al betalen.

"Nee nee dat moet je niet doen Rosa! Dat is veel te veel!"

"Ach kind het is niet dat het in iets nutteloos wordt besteed."

Ik knuffel haar en glimlach.
We gaan nog naar een leuk schoenenwinkeltje en kopen witte gelakte pumps.
Ze staan perfect bij het kleedje. Na een uurtje of 2 hebben we alles wat we nodig hebben en vertrekken naar huis.

We stappen uit de auto met (letterlijk) 100 zakken en gaan naar binnen, ik neem alle zakken mee naar boven wat best wel lastig is met 100 zakken aan je.

Zelfs in men mond had ik een handvat van een zak.
Ik hoor Kris zijn deur open gaan en hij kijkt lachend naar mijn klunsigheid.

"Je kan me ook helpen aardappelkop."

"Nee, ik sta hier goed."
hij grijnst en leunt tegen de muur met zijn armen gekruist.
Ik kijk hem met een dodende blik aan die waarschijnlijk er niet uit zag met een handvat in men mond maar hij begrijpt het en pakt een paar zakken van me over.

We lopen de kamer binnen en hij laat de zakken vallen op de grond.
"Héé zot, je weet niet hoeveel dat allemaal kost zeker?"vraag ik hem met een lichtjes geïrriteerde stem.
"Nee en het boeit me niet" en floeps zo vertrekt hij terug.

Ik douch me en maak me klaar. Ik droog mijn haar met een föhn en doe lichtjes mascara aan samen met een lichte lipgloss.

Weinig is altijd meer.

Ik doe mijn kleedje aan en stap in de hakken. Ik doe nog wat juweeltjes aan die we hebben gekocht en stap wat rond in mijn kamer voor op pumps te leren wandelen. Het lukt helemaal niet. Maar na een tijdje trekt het er al ergens op.

Ik hoor iemand kloppen op men deur en zucht instemmend dat hij/zij mag binnen komen.
Ik kijk op naar de deur en zie Kris verschijnen.
Hij staart me met een open mond aan en geneert kijk ik naar beneden met blos op mijn wangen.
"J-je ziet er beeldschoon uit." hoor ik hem stamelend zeggen.
Ik kijk terug naar hem en zie hem ook helemaal opgedost.
Hij draagt een zwart kostuum die super leuk bij hem staat, zijn haren zitten een beetje warrig.

"Jij ziet er ook niet slecht uit, Krissieboy" zeg ik hem lachend.

Hij grijnst wat naar me en houdt zijn arm aan zijn zij.

"Mag ik u begeleiden naar beneden, jongedame?"

"Maar natuurlijk, meneer."

Ik buig en steek mijn arm in die van hem, zo stappen we naar beneden en ik hoor Rosa en Erik klappen.
Ik en Kris wuiven onze handen en maken rondjes.

"Foto!" roept Erik uit.
Verlegen leg ik mijn arm om Kris zijn middel wanneer hij dat bij mij doet, we lachen en maken ook een paar grappige foto's.

Dit is zo'n geweldige familie en ik hoor er nu bij!

De bel gaat en wij gaan met zijn vieren naar de voordeur.
Rosa doet de deur open en ik zie een gezin met wel 3 kinderen! Ze glimlachen en ik stel me voor.
" Ik ben Lisanne, aangenaam kennismaking" en ik schudt ze allemaal de hand.
De man stelt zich voor als Mark, de vrouw is Marie, het kleinste kindje ( een jongetje) is Caleb, een klein meisje met schattige krulletjes van ong. 6 jaar is Lisa en het jongetje van 1o jaar is Toby.

Ze stappen naar binnen en we gaan met iedereen aan tafel zitten.
Lisa zit links van me en Kris rechts van me.
"Vandaag eten we zalm salade!" hoor ik een stem uit de keuken komen. Iedereen knikt instemmend.

De avond verloopt leuk af, ik heb zelfs met de kindjes gespeelt! Ze zijn super schattig maar nu moesten ze naar huis. Ze vertrekken allemaal en ik zeg ze allemaal nog gedag en geef Lisa een knuffeltje.
We wuiven ze nog uit en ik ga naar boven. Ik zeg iedereen nog slaapwel en doe mijn pyama aan. Ik leg me in mijn hemels bed en doe mijn ogen dicht.

Wat allemaal kan veranderen in 1 dag.

New EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu