În religii şi mitologie, ocultism şi folclor, un demon este o fiinţă supranaturală care este descrisă ca un spirit malefic. Interesant e faptul că, la început, cuvântul "demon", ce provine din grecescul "daimon" nu avea conotaţii negative, ci însemna "spirit", "putere divină". Oricum, sensul actual al cuvântului"demon" este clar: fiinţă malefică.
Site-ul "Recordurile lui Lovendal" vă prezintă o listă cu cei mai mari 7 demoni ai lumii, prezenţi în tradiţiile spirituale ale celor mai mari 3 religii ale lumii: iudaism, creştinism şi islamism.
1) Belial (sau Baalial, Beliar, Belias , Beliall,Beliel, Bilael, Belu, Matanbuchus,Mechembuchus, Meterbuchus)
Etimiologia cuvântului este necunoscută, dar cei mai mulţi traduc acest cuvânt ca "fără valoare". Într-un apocrif ebraic intitulat"Cartea Jubileelor", cei necircumscrişi sunt numiţi "fiii lui Belial". În scriptura islamică, se spune că demonul Belial ar fi petrecut la un ospăţ al unui sărac, şi l-ar fi hrănit pe un om bogat cu resturile vomate. Atunci când cel bogat n-a mai avut nevoie de el, a fost trimis în lumea subterană pentru a-l servi pe însuşi Satan.
Într-o carte de practici de evocare a demonilor, se spune că Belial este un rege puternic, ce conduce peste 50 de legiuni de demoni, şi a fost creat imediat după Lucifer. Belial apare şi în Biblie, ca în următorul pasaj:
Cor.II (6:15): "Şi ce învoire este între Hristos şi Beliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?"Celebrul vizionar Edgar Cayce, vorbind despre existenţa Atlantidei, afirma că societatea atlantidică era divizată în două fracţiuni: una bună, denumită "fiii legii" şi alta malefică denumită "fiii lui Belial".
2) Beelzebub (sau Ba'al Zebûb, Baal-Zebub)
Ba'al Zebûb înseamnă "Stăpânul lui Zebûb" şi se referă la un loc necunoscut denumit"Zebûb", sau mai semnifică "Stăpânul muştelor" (ba'al este cuvântul evreiesc pentru"stăpân", iar "zebûb" înseamnă "muscă" tot în ebraică).Acest nume de demon apare pentru prima dată în Biblie, atunci când regele Ohazia al Israelui, rănindu-se după ce a căzut dintr-un foişor, trimite nişte mesageri pentru a-l întreba pe Baal-Zebub, dumnezeul Ecronului, când se va vindeca: Regi IV (1:2): "Iar Ohozia, căzând printre gratiile foişorului său cel din Samaria, s-a îmbolnăvit şi a trimis soli şi le-a zis: "Duceţi-vă şi întrebaţi pe Baal-Zebub, dumnezeul Ecronului: Mă voi însănătoşi eu oare din boala aceasta?" şi aceştia s-au dus să întrebe.Profetul Ilie îi spuen regelui Ohozia să moară, căci, în loc să-l întrebe pe Dumnezeu când se va vindeca, el a vrut să-l întrebe pe demonul Baal-Zebub.
CITEȘTI
American Horror Story
KorkuÎncă de mică, crescând la bunici, într-un sătuc, am avut ocazia să-mi treacă pe la urechi tot felul de povesti de groaza care în acel moment au avut efectul de a-mi provoca un sentiment de frică de necunoscut, de a-mi ridica părul pe întregu-mi corp...