2.- Neúplná pravda

297 20 0
                                    

,,Hýb zadkom, tiež mám prácu." popoženiem ho od raňajok.

,,Ó nie. Dnes pôjdem sám. Všade. Bez teba." hneď na mňa vyskočí.

,,Fajn. Maj sa. Vidíme sa večer." nemám čas sa tu s ním vybavovať.

***

,,Ako to, že o tom neviete takmer nič?" spýtam sa celkom mladej strážničky.

,,Nebol to môj prípad. Šerif ma dáva na hliadky po meste, no vždy, keď som prišla, už boli mŕtvi. Každé hlásenie o zvierati. Všade, kam som prišla, boli všetci mŕtvi."

,,Dobre, ďakujem Clarková." kývnem na ňu, načo odíde späť ku svojmu stolu.

,,Hej, čo sa tu deje?" spýta sa niekto. Ohliadnem sa. Otec ku mne prichádza s klasickým zamračeným pohľadom.

,,Pracujem." odpoviem jednoducho.

,,Na čom?"

,,To je tajné. Ale mohol by si mi pomôcť." usmejem sa.

,,Ako?" založí si ruky na hrudi.

,,Poďme sa porozprávať." Spolu prejdeme do jeho kancelárie.

,,Takže...?"

,,Potrebujem všetky zložky o úmrtiach ľudí napadnutých zvieraťom. V poslednej dobe ich je viac než by malo."

Otec začne na mňa pozerať ako na vola. Je mu to čudné? Som z FBI! Skúmam celú jeho tvár. Snaží sa niečo tajiť. Poznám to. Vedela som, čo sa deje, keď sme boli malí a mama ochorela. Snažil sa nás chrániť, chápem, no akým spôsobom... aspoň Stiles to vtedy nevedel, no tiež na to po čase prišiel.

Sadne si za stôl a ruky položí naň.

,,Tu je všetko, čo mám." vytiahne obrovský fascikel zo sásuvky.

,,Zdá sa, že mám práce až veľa." zašomrem si pre seba a sledujem jeho. Je nervózny.

Zložky len prebehnem pohľadom, načo obal prudko zaklapnem.

,,A teraz mi povedz, čo skrývaš?" vysypem na rovinu.

,,Nič Lea. Prečo by som ti mal klamať?"

,,Tak prečo mi nevravíš pravdu?"

,,Vravím ti všetko, čo potrebuješ vedieť." prižmúri oči.

,,Otec aj ja mám prácu. Veľmi dobrú prácu. Nechcem o ňu prísť. A ver mi, že prídem na to, čo skrývaš. A Stiles tiež." jeho prekvapený pohľad pri mene môjho brata mi vraví, že to vie aj on. Ako by sa k tomu inak dostal otec? V práci vždy dokázal prehliadnuť maličkosti, ktoré ho pripravovali o prípady, zatiaľ čo ja so Stilesom sme až príliš dôsledný. Ale čo? Čo je také dôležité a tajné, že mi to nechcú povedať?

***

Všetky zložky sú rozhádzané po mojej izbe. Mám v tom poriadok, zatiaľ.

Každú jednu vraždu spája niečo. A to zviera, ktoré zabíjalo. Podľa ochranárov však v Beacon Hills vlci ani iní "zabijaci" nežijú už poriadne dlho. A je jasné, že to boli drápy dlhé minimálne päť až desať centimetrov.

Roztrhnuté hrdlá, prepichnuté orgány, odtrhnuté časti tela, vykrvácanie. To nie je nič normálne.

Stiles by mohol niečo vedieť. Teraz nie je doma. Jeho izba je prázdna.

Potichu otvorím dvere, i keď viem, že tu nikto nie je. Porozhliadnem sa po izbe. Stôl. Samé papiere, úlohy, učenie. Všetko prehľadám, každú skrinku v jeho izbe. Nič.

Better Not Me /TW FF/Where stories live. Discover now