"D/N, några vänner kommer över snart, jag hoppas det är okej." Din nya rumskompis vänder sig om och möter din blick. Hon står och packar upp sina kläder, vilket du också egentligen skulle behöva, men den långa resan hit tog din energi.
"Visst." säger du och rycker lätt på axlarna. College är häftigt men samtidigt så skrämmande. Att du skaffar vänner redan från början kommer hjälpa dig mycket.
Det tar inte många minuter innan det knackar på dörren. Det känns som att de flesta redan känner varandra medan du är helt ny, vilket får dig att känna sig lite utanför. Din rumskompis öppnar dörren och möts av fem personer som exalterade gör entré i rummet. Två killar och tre tjejer.
Du hälsar på allihopa och alla verkar väldigt trevliga.
"Hej, mitt namn är Liam." En utav killarna presenterar sig först. Han ger dig ett vänligt leende och tar uppfostrat din hand.
"Hej, jag heter D/N. Är du härifrån?" frågar du.
"Ja, alla vi känner varandra. Hoppas du kommer trivas." ler han och visar med handen mot sina vänner. Han slår sig ner tillsammans med dig på soffan och drar genast igång ett samtalsämne för att inte få dig att känna sig utanför. Allt runt den här killen strålar och du känner genast hur bra vänner ni kommer bli.
firar min födelsedag med en ny imagine till alla er som läser ♡
ESTÁS LEYENDO
》1D Imagines《
FanficEn samling av kortare One Direction imagines. Skicka PM om du vill ha en imagine :)