》Party《

504 5 4
                                    


"Ser du killen där borta?" Din kompis ropar högt i ditt öra för att överrösta musiken. Med alkoholen i ditt blod känner du dig avslappnad så du vänder dig om för att undersöka vad det är han menar. En blond kille har ögonen på dig men ingen av er skäms när era blickar möts och du märker hans bevakande blickar. 

"Han har kollat in dig fett länge nu!" Du vänder dig tillbaka till din vän som egentligen är lite för full. Han skriker aningen för högt så flera personer runt om hör och vänder sina ögon mot oss.

"Skrik inte så jävla mycket!" säger du och håller för öronen. Han kastar bak huvudet i skratt och knuffar till dig i sidan.

"Gå fram till-... Oh shit han kommer!" säger han stressat. Du tittar kort bakom dig och mycket riktigt är den blonda killen påväg mot dig. Du sveper drinken du har i handen innan en hand läggs på din axel.

"Ursäkta, jag måste bara fråga. Vad heter du?" Det charmiga leendet får din blick att klistra sig fast vid hans läppar.

"D/N, och du?" frågar du kort. Förvånad och lite bort i tankarna.

"Niall. Ska vi gå ut och ta lite luft?" frågar han och du nickar ännu en gång. Kanske är det inte så smart att gå ut med en främling, men vibbarna du får från den här killen är inga dåliga. Han lägger en hand på din rygg och trycker lätt för att visa dig framåt. Du tränger dig igenom folkmassan med honom hack i häl tills ni kommer ut genom dörren. Den kalla luften slår emot din lite svettiga kropp men det känns bara förfriskande och skönt.

"Vad är anledningen till att du är här ikväll?" frågar han och tar en klunk av sin dricka. 

"En kompis till mig håller i den." 

"Aha." ler han. Du nickar kort, med ett litet leende på dina läppar. Blicken låser sig på hans läppar ännu en gång, och hans blick verkar göra detsamma. Sakta förs era huvuden närmre och du möter hans främmande men mjuka läppar. 

》1D Imagines《Onde histórias criam vida. Descubra agora