04 : Maggi Cup

6.4K 684 84
                                    

Aku mendekatkan bibirku dengan telinganya.

"Nayeon-ahh.."

"Uhmm.." Kedengaran sedikit bunyi daripada mulutnya - mungkin terganggu dengan bisikanku.

Satu

Dua

Tiga

"PEKAK KAU BANGUNLAH CEPAT AKU KEBULUR NI WOIIII BANGUN BANGUN BANGUNNNNNNNN !!!!!!!!!!!!" Yeah Jungkook highnote win 4 lyfeu.

"WARGHHHHH !!!"

BUKKK !!!

"Adehh !!"

Akibat jeritanku yang terlalu kuat, Nayeon jatuh terlentang ke atas lantai bersama sama dengan kerusi tempatnya duduk tadi.

"Sakit bodoh !" Kata Nayeon sambil menggosok gosok belakangnya.

"HAAAAA tulah kau melahap maggi sorang sorang, bukannya reti ada orang lain dalam rumah ni YANG TENGAH KEBULUR DALAM BILIK !!"

"Woi, sedap sikit cakap. Tengok tu !"

Tangan Nayeon menunjuk ke arah kabinet dapur. Kelihatan secawan Maggi Hot Cup Tomyam sedang direndam.

"Tu haa, aku ada buatkan maggi untuk kau, tak tahulah kalau dah kembang sebab DIA TU YANG TAK RETI RETI NAK KELUAR BILIK !"

Auch, deep.

"Hish dahlah, kau ni buat semak hidup aku j- OUCH !" Nayeon cuba untuk bangun tetapi belakangnya terasa sakit yang amat akibat jatuh terlentang tadi.

HAAA HAAA PADAN MUKA KAU JUNGKOOK BARU NAK RASA BERDOSA

Aku menghulurkan tanganku kepada Nayeon.

"Apa ni ?" Nayeon memandang aku dan tanganku silih berganti.

"Ni tanganlah, buta. Sini aku tolong kau. Melarat kang payah, susahkan aku."

Nayeon mengambil masa senggang sekitar 4 saat untuk menyambut tanganku. Aku membantunya untuk berdiri.

"Kau tu lain kali jangan pakai sembur je , kalau aku tau jadi macam ni , aku dah lama makan maggi kau tu !"

Nayeon memegang belakangnya lalu berjalan menuju ke ruang tamu.

"S-sorry !" Jeritku agak kuat tapi sebenarnya perlahan.

Nayeon tidak langsung menoleh sebaliknya terus berjalan.

Dia ni serius marah kat aku ke ? Haduuuu.

***

"The best ah makan maggi kembang, haihh.." Kataku sambil berjalan menuju ke bilik tetamu.

Agak agak Nayeon tengah buat apa ek ?

Aku menjengah ke ruang tamu.

Dah agak, televisyen terpasang tapi sang penonton televisyennya dengkur mulut ternganga.

Aku menuju ke arah Nayeon yang sedang tidur terkangkang kat atas sofa.


"Selesa la pulak dia tidur kat ruang tamu ni, dahlah sakit badan sebab aku HAHAHAHHAH."

Aku mencapai remote control lalu menutup televisyen. Halah takat Stand By Me ni aku dah pernah tengok la, leleh sikit je.

Ceh padahal aku yang nangis tisu berkotak masatu fuhh.

"Hmmm." Kelihatan Nayeon mengubah posisi tidur dengan memeluk kakinya. Tak lain tak bukan mesti sejuk ni.

"Oh kau kesejukan eh, takpe takpe. Abang JungCock ada."

Aku menarik selimut Nayeon dan ambil remote aircond.

25°c

24-

23-

22-

21-

20-

16°c

HAHAH.

"Sweet dream LOL."


Esok kalau tak demam, paling kurang pun selsema plus batuk KAHH.

"Ok babun, selamat menikmati malammm yang sepi pi pi , Pak Jeonnnn jual topi pi pi HAHAHAHAH."

Aku berlari masuk ke bilik tetamu.

***

Ok gais, hari ni aku balik asrama ugh so nanti , around 2 p.m aku post next chapter and maybe lambat sikit update chapter 6,7,8,9,10 blablabla sebab tetiba cikgu buat wasep mak bapak pastu ada pulak sorang mak classmate aku ni yang suggest balik SEBULAN SEKALI ?!! Ok shit HAHAHAHAHAHA gelak paksa k paksa.

Ayemm sorehh gaiss , keep calm and stay reading k ;)

Sign out ;
JeonBiskuttt.

[C] Housemate. +jjkWhere stories live. Discover now