Keesokan paginya, seperti semalam, aku dihantar oleh Jungkook pergi ke sekolah guna motosikal dia.
Well, anggap jela takde apa apa jadi semalam. *set mind*
"Kau nak aku hantar sampai dalam tak ?" Tanya Jungkook secara tiba tiba. Dah apehal mamat ni ._.
"Tapi vehicle parents or yang menghantar pelajar ni mana boleh bawak masuk kawasan sekolah." Kataku seakan akan pelajar mithali sejati wuhuu.
Jungkook tidak mengendahkan kata kataku sebaliknya dia terus menunggang motosikalnya masuk ke kawasan sekolah.
"Dah, kau dah boleh turun."
"Tapi kau pasti ke nama--"
"Dahlah, aku cakap turun tu, turun jelah."
Jungkook memotong kata kataku.Takguna, mentang mentang aku tengah takut dengan dia, sesuka hati dia je mengarah orang.
"Ok Jungkook, thanks hantar aku."
Aku turun lalu menghulurkan helmetku kepada Jungkook."Study smart tau. Jangan sampai kena marah dengan cikgu pulak."
Aku mengangguk. Well, act Jungkook dah macam penjaga aku.
"Nanti bila nak balik sekolah, aku roger kau !" Kataku sebelum menuju ke kelas sambil melambai ke arah Jungkook.
***
Kelas
Aku termenung pandang scenery luar tingkap sambil tersenyum sendirian. Pfft semalam kemain kutuk Jungkook sampai nangis kena marah balik.
"Peh, nampaknya orang tu dah baik dengan cousin dia sampai lupa kita ah !"
Taehyung sengaja menguatkan suaranya bagi menarik perhatianku.Aku memandang Taehyung dengan sebaris senyuman kecil.
"Mana boleh aku lupa kau, sebab idea kau jugak la aku leh berbaik dengan dia kan EWAH.""Hmm perli lah tu." Taehyung mencebik. "By the way, kau dah siap addmath belum ?"
Jap, addmath ? ._.
"Addmath ada kerja ke weh ?" Tanyaku yang mula mencari buku addmath di dalam beg.
"Ada lah sakai. Kau jangan tak siap, masa math after masa science tau, its mean masa second pagi ni."
Aku memandang buku latihan addmath yang masih kosong tanpa sebarang tulisan.
"Bodohlah aku tak siap ! Bak sini buku addmath kau !" Aku mengambilnya diatas meja Taehyung tanpa disuruh.
Haihh, mati aku. Cikgu boroi tu dahlah garang nak mampus.
"Fuyoo, high speed sia tangan kau." Taehyung memerhatikan aku yang sedang khusyuk menyalin. Shibal la, kau bukannya nak tolong ke apa.
"Weh, kau nak dengar cerita tak ?" Tanya Taehyung. Cerdik, time time nilah baru kau nak ada cerita bagai.
Aku tidak melayan Taehyung sebaliknya sambung membuat kerja.
"Tadi kan, aku ada terlanggar sorang mamat ni kat depan bilik guru. Pelik sebab aku tak pernah nampak dia sebelum ni, kau rasa dia cikgu baru ke student baru ?"
"Ish, kau boleh senyap tak ?!" Aku mematahkan pensel kayu 2B yang sedang dipegang sambil memandang Taehyung, tajam.
"Ok fine, relaks." Taehyung mengangkat tangannya tanda surrender. Dia menghulurkan sebatang pensel tekan miliknya kepadaku.
"Nice." Aku merampas pensel tersebut dari tangannya.
Out of blue, kedengaran bunyi derapan tapak kaki sedang berjalan menuju ke kelas. Shit, cikgu sains dah sampai ke ?!
"Ok kelas, bangun !"
Satu kelas bangun kecuali aku yang masih duduk dan menyalin kerja addmath.
"Woii Nayeon, bangun ah !"
Taehyung menolak siku tanganku yang sedang menulis."Nantilah !" Aku membantah tindakan Taehyung.
"Yang kat belakang tu, Song Nayeon ! Kenapa tak bangun ?!" Jerit cikgu yang sedang berjalan ke arahku. Ah sudah.
Aku menundukkan kepala sambil bangun perlahan lahan. Cikgu sudah setia berdiri di depanku.
"Kenapa awak tak bangun ? Awak buat kerja apa kat kelas saya ?!" Cikgu tersebut menghentakkan tangannya ke atas mejaku.
"S-sayaaaaa----" Aku memandang tangannya.
Kejap, tangan ?!
Aku mendongak memandang cikgu. Kelihatan cikgu sedang tersenyum senget memandangku semula.
"JEON JUNGKOOK ?!" Aku terjerit hampir kehabisan suara melihat Jungkook yang berpakaian SANGAT FORMAL.
Shit, kelulusan mana mamat ni ambik sampai dapat jadi cikgu sains school aku ?!
"Yes, i am. Need any help ?" Jungkook mengangkat kedua belah keningnya serentak.
x x x
YOU ARE READING
[C] Housemate. +jjk
Фанфик+bila ayah kau pergi oversea kat north pole, ingat boleh buat konsert kat rumah tapi apakan daya dia dah suruh jungkook jaga kau. p/s: contain some malay's harsh words start: 16/03/16 end: 05/07/16 cr cramazing poster; @_bunnyeon hr; [#21 IN FANFICT...