29 : My Hope

4.3K 455 58
                                    

"Nayeon, dengar dulu apa yang aku nak cakap !" Aku mendekati perempuan yang sedang duduk di hadapan tasik itu.

"Jangan datang dekat !" Aku tergamam.

Apehal suara makwe aku garau semacam ni ? Dia unisex ke 🌚

"Fine aku tak datang dekat. Tapi kau kena tau perempuan yang peluk dengan aku tu ada sebab !"

Nayeon tak bagi reaksi. Aku pegang bahu dia.

"Aku minta maaf, please pandang aku.."

Nayeon menoleh. Mataku terbuntang luas.

GODDAMNIT 👻

Seorang perempuan tua dengan muka berdarah tersenyum senget memandangku.

Ni hantu sekolah aku tu la gilaaaaaaaaaa~

"Cari Nayeon haaaa~" Kepalanya meratib.

"FAKYU !" Aku menaikkan jari tengah dihadapan muka hantu tersebut.

p/s: jangan tiru Jungkook.

Aku segera mengambil langkah seribu ke kawasan yang terdapat ramai orang.

Gila tak takut kau pegang bahu hantu.

Aku tak tahu apa yang aku fikir, tapi aku toleh kebelakang semula.

"WOAH !"

Hantu tersebut memandangku dengan pandangan you-got-no-jams sambil mengangkat jari tengahnya tinggi.

Hantu pun reti tunjuk buto bhai ~ *meninggal*

"Mampos kau ah ! Aku nak pi cari Nayeon !"

Terima kasih la hantu sebab sudi jadi watak tambahan fanfiction ni huehue

***

"Song Nayeon !" Aku memanggil namanya berkali kali.

Aku ternampak seorang perempuan memakai blouse merah jambu berdiri merenung langit.

Ok kali ni aku yakin tu Nayeon 🌝

"Nayeon, kau pergi mana ? Penat aku cari kau !" Aku memusingkan bahunya menghadapku.

Mata Nayeon yang bengkak akibat menangis terlalu lama itu ditenung dengan penuh rasa bersalah.

"Aku.. aku minta maaf.." Aku mengelap air matanya menggunakan ibu jariku.

Alangkah terkejutnya aku apabila Nayeon menepis tanganku kasar.

"Puas dah kau buat aku macam ni ? Konon panggil aku sayang bagai, tapi belakang aku kau mainkan aku ! Sampai kan hati kau.." Air matanya jatuh.

God please, aku tak sanggup tengok dia nangis lagi...

"Nayeon, let me explain first. Perempuan yang peluk aku tadi tu ex aku---"

"So betul lah kan ?! Katanya aku yang paling kau sayang, rupanya still contact dengan ex lagi.. oh.. menyesal siot aku percayakan kau selama ni.."

"Nayeon-ah.."

"Oh yaa, sebelum aku terlupa.."

Nayeon mengeluarkan senaskah surat daripada beg tangannya. Dia mengambil tanganku lalu meletakkan surat tersebut.

"Surat ni.. aku ingatkan taknak bagi kau, tapi buat apa aku simpan lagi kan ? Bila budak sekolah dah tergila gilakan kau, sampai Cikgu Yeri, guru kelas aku sendiri suruh pas surat ni kat kau.

Fyi, aku pernah nampak kau bermesra dengan Cikgu Yeri, so aku taknak la halang hubungan korang.

Dan sekarang aku dah faham apa motif kau terima tawaran untuk jadi cikgu ni, sebabnya kau saja nak cari perempuan lain kan ? K fine, carilah.."

Aku tergamam. Satu perkataan pun tak mampu nak keluar daripada mulutku.

Come on ! What wrong with you Jeon Jungkook ?!

"Kenapa diam ? Oh, maknanya semua yang aku cakap tu betul lah ? Hmph, aku dah agak.."

Nayeon tersenyum memandangku.

"Kalau tak suka sangat kat aku, kita clash jela.." Nayeon berjalan meninggalkanku.

Tidak semena mena, air mataku mengalir. Hati aku pedih bila Nayeon cakap semua tu kat aku.

"No !" Aku menarik tangannya sehingga dia termasuk kedalam dakapanku. Aku memeluknya erat.

"Tak Nayeon.. Aku sayangkan kau.. sampai bila bila pun aku sayangkan kau.." Aku memegang belakang kepalanya.

"Habistu kenapa kau buat aku macam ni.. tskk" Nayeon menangis teresak esak dibahuku. Air mataku turut mengalir semakin deras.

"Semua yang kau cakap tu tak betul.. perempuan yang peluk aku tu memang ex aku, tapi dia peluk aku sebab lain."

"Sebab apa ?" Nayeon mendongakkan kepalanya.

"Dia ada sakit barah tahap akhir.

Kemungkinan esok hari last dia hidup, jadi dia habiskan masa dia dekat funfair.. bila dia terserempak dengan aku, dia cakap..

dia harap aku bahagia.. dia mintak aku peluk dia sebelum dia pergi. Dia nak aku bahagia dengan kau.

Aku pun.. nak bahagia dengan kau.."

Aku menggigit bahagian bawah bibir, cuba menahan tangis.

"Aku masuk sekolah kau.. sebab aku nak protect kau lepas dapat tahu Mark jadi student kat situ. Aku takut dia apa apakan kau lagi.. aku taknak dia cederakan kau.. aku tak nak.."

Aku menutup mulutku. Dadaku semakin teresak esak.

"Betul.. ke ?" Nayeon memandangku. Dia mengesat air mataku.

"Percayalah, kau sorang je yang ada dalam hati aku. Surat ni.." Aku memegang surat tersebut.

Aku mengoyakkannya lalu mencampakkan kebelakang. Mata Nayeon membulat.

"I dont want anything else except your love.. to me" Tangan Nayeon diambil lalu diletakkan di dadaku.

"I love you more than I love myself.." Aku memeluk Nayeon erat.

Nayeon membalas pelukanku.

"Aku minta maaf.."

"No dear, aku yang patutnya minta maaf sebab buat kau nangis."

Malam itu, kami menikmati pemandangan bunga api di langit malam.

Kebetulan pulak harini ada perayaan cina jadah mende ntah

😂🎆🎉🎊

"Saranghae.." Aku memegang rambutnya.

"Nado nado nado nado much saranghae !" Nayeon memegang tanganku kuat.

Thank god, I hope our relationship will be last forever.

I hope...

Please...

+++

gaiss omfg IM DYING DUHH BYUN BAEKHYUN WHY YOU'RE SO HANDSOME AF MONSTERRRRRRR FCKING KILLING MWE OMGG CREEPIN' OMG DEADD 😭😭😭😭😭😭😭😭

[C] Housemate. +jjkWhere stories live. Discover now