"Nah."
Aku meletakkan dulang yang berisi dua gelas jus strawberi itu di atas meja - sebagai ganti air Mark yang sedang menjalani proses pencernaan di dalam badan pfft.
"Thanks. By the way, your name is Nayeon huh ?" Soal Mark lalu mengambil segelas air strawberi tersebut. Matanya sedang memandang nametag baju sekolahku.
"Umm-"
"Ya, nama dia Nayeon. Umur 19, sekolah kat Hwayang High School and dia adik sedara aku. Ada lagi sebarang pertanyaan ?" Kata Jungkook, memotong percakapanku. Laju betul dia ni cakap, apehal ?
"Single or.. taken ?" Senyuman sinis terukir di bibirnya.
Aku memandang Jungkook. Mukanya merah padam. Jealous ? Mungkin.
"She's taken by me, dude. BY ME, SO PLEASE KEEP YOUR ATTITUDE BEHIND."
Taken by w what ? Hell no !!
"Okay then." Kata Mark, tersentak apabila ditenung Jungkook macam gay-dating tapi berkeadaan serius.
"Nayeon, you can go upstairs now." Kata Jungkook, merenung kearahku. Oklah dia ni makin pelik pulak sebab english lagi win dari aku hmm.
Aku segera menuju ke tingkat atas. Daripada jauh, kelihatan Mark sedang tersenyum dengan senyuman aneh.
Senyuman yang tidak dapat ditafsir keinginannya.
***
"Panas bhai kat sekolah tadi." Aku membuka blazer sekolah lalu menggantungnya di kaki penyangkut.
"She's taken by me, dude. BY ME !"
Kata kata Jungkook masih bermain girang di kepalaku.
"Eh, Jungkook dah belikan aku katil baru. Naiss." Aku membetulkan cadar berbunga merah jambu putih yang siap sedia tersarung itu.
Wait, asal bunga ? Ah lantaklah.
Butang aircond diturunkan sehingga mencecah suhu 16°c. Dumak, kenapa weather panas sangat ni ?
"Tak boleh jadi ni, aku nak mandi ah." Aku mencapai baju tuala yang terletak di ampai. Butang seragam sekolah berwarna putih dibuka satu persatu. Aku cuma pakai simis hitam sekarang.
ZETTTT ~ ZETTT ~
Kedengaran bunyi vibrate daripada telefon. Siapa pulak mesej aku ni ?
From : Jung Kimak
Weh, hati hati. PLEASE.
"Dah kenapa suruh aku hati hati ? Dia ni memang sengaja nak takutkan aku en." Aku bermonolog sendirian. Tanganku laju menaip ;
From : Babun Yeon
Kau kenapa ? Kau kat bawah dengan Mark kan ?
"Malas lah aku nak layan Jungkook ni. Kau dengan hati hati kau boleh blah." Aku menutup telefon. Hah padan dengan muko lu.
TOK TOK TOK !
"Eh, tu Jungkook ke ? Pahal naik atas ? Beria betul tahap dia suruh aku hati hati."
Kardigan berwarna Hot Pink disarungkan. Aku berjalan menuju ke arah pintu.
TOK TOK TOK !
"Ye ye, sabar !!" Jeritku sambil membuka pintu.
Serta merta, aku ditolak jatuh kebelakang. Kedengaran bunyi pintu bilik dikunci.
Aku pandang orang yang tolak aku tadi.
Mark ?!
"Mark, apa kau buat kat bilik aku ?!"
***
Sorry sebab chap ni agak hancur dan teruk uhuks. Keep reading k.
YOU ARE READING
[C] Housemate. +jjk
Fanfic+bila ayah kau pergi oversea kat north pole, ingat boleh buat konsert kat rumah tapi apakan daya dia dah suruh jungkook jaga kau. p/s: contain some malay's harsh words start: 16/03/16 end: 05/07/16 cr cramazing poster; @_bunnyeon hr; [#21 IN FANFICT...