Plastik lutsinar yang membalut kimbap itu direnyuk kasar.
"Dah seminggu, dah seminggu bodo aku ikhtiar biar aku dapat jumpa kau, tengok muka kau. Benci sangat ke kau kat aku ni ?!" Kataku lalu membaling plastik tersebut.
Semalam, aku sanggup ponteng sekolah, aku sanggup buli junior sebab nak kena gantung (tapi tak pun beriaaaa buu), aku set alarm awal pagi sebab nak jumpa kau.
"Tapi takde. Kau takde. Kau cuma bagi aku segala makanan bodoh ni setiap pagi dengan note yang menyakitkan hati aku !"
"Bila aku dapat jumpa Jeon Jungkook lagi ? Bila ?!!"
Dah lama kau tak tidur bilik tetamu, dah lama kau tak tegur aku, dah lama kau tak sakat aku ! Kau pergi mana ?! Kau tidur mana ?! Aku ... risaukan kau tau tak !!
Jungkook, please jangan menyorok dari aku lagi..
***
Hwayang High School
Aku pandang papan putih dengan perasaan yang berbaur sedih+kecewa-dengan-diri-sendiri. Argh fuck my lifeu.
Cikgu kat depan dah macam objek tak bernyawa rasanya.
"Asal tak datang sekolah semalam ?"
"Weh Nayeon."
"Woi !"
"Hah ? Apa ?!" Kataku tersedar dari lamunan. Eish, V ni selalu potong line sedih aku.
"Aku tanya, asal kau tak datang semalammmmmmmm ~ Eish, susah cakap dengan orang pekak ni."
Untunglah meja kitorang kat belakang, so kalau berbual pun susah cikgu nak nampak HAHAHA.
"Sejak bila pulak ko caring terlebih pasal aku ni ? Peliks zzzzzz."
"Takdelah, baru baru ni aku tengok mata kau makin sembap, pastu cahaya pun makin tenggelam dari wajah kau yang tak berapa nak lawa ni, kau ada problem ke ?"
Mataku terbeliak. Aku memegang muka V menggunakan kedua dua belah tangan. Anak mata V ditenung.
"Kau.... sejak bila kau berubah jadi baik ni ?" Kataku dengan nada misterius.
"Pi mati." V memberi penampar mulut-tak-makan-saman kepadaku. Awe shit.
TOKK !! TOKK !! TOKK !!
Bunyi pintu kelas yang diketuk mengalihkan perhatian aku daripada V. Masing masing memandang ke arah pintu.
"Yea, what do you want ?" Tanya Mrs.Jiwon.
"This is 5 AS ?" Tanya seseorang di sebalik pintu tersebut.
"Oh, so you're the new student ? Ok, come in."
Seorang lelaki acah acah tinggi berseragam sekolah sambil memakai cap memasuki kelas. Ehh ko tak tahu ke peraturan sekolah takleh pakai cap ?
"So guys, lemme introduce a new student in you're class." Kata Mrs.Jiwon.
Lelaki tadi membuka cap dan cermin mata hitam yang dipakainya. Senyuman sinis diberikan. Kenapa rasa cam kenal ah mamat ni ?
"Hey guys, my name is Mark Yi En Tuan, but you can call me Mark."
Bodoh. Dia follow aku ?!
***
Really sorry for the short and late update huhu. Petang ni balikkk huaaaaaa tak dapat tgk bts comebackkkkk TuT
Gudbyeeee abe jimbonnnnn *kerailaikenidiet*
YOU ARE READING
[C] Housemate. +jjk
Fanfic+bila ayah kau pergi oversea kat north pole, ingat boleh buat konsert kat rumah tapi apakan daya dia dah suruh jungkook jaga kau. p/s: contain some malay's harsh words start: 16/03/16 end: 05/07/16 cr cramazing poster; @_bunnyeon hr; [#21 IN FANFICT...