Baekhyun aneh. (Baekmi)

701 27 0
                                    

(Baekhyun pov)

"Annyeong. Bomi imnida" Seorang gadis comel memperkenalkan dirinya. Like wow! Dia sangat comel. Terus terlintas dalam kepala otak aku nama gelaran dia. FATTY!

Omo Baekhyun! Bomi will mad you.

"Annyeong Bomi " Ye aku orang pertama yang balas greet dia sebab aku nak tarik perhatian dia. Muka lecturer dah berkerut je tengok aku. Lol

"Kamsahamnida. Bomi, awak boleh duduk kat tempat kosong sebelah Eunji." Yess thanks to the lecturer sebab letak Bomi kat depan aku so aku boleh tengok dia everytime.

(Bomi pov)

Yeah, i feel awkward right now. Hmmm tegur ke tak eh? "Hye nama awak siapa?"

"Annyeong, nama aku Eunji. Let's be friend" Kata Eunji ceria. I'm glad she's friendly person.

💋💋💋

"Eunji, selalu makanan apa yang sedap?" Aku cuba buat situasi tak awkward sebab aku rasa aku diperhatikan sekarang.

(Baekhyun pov)

"Chanyeol, teman aku pergi kantin jom". Aku ajak Chanyeol sebab nak ngendap Bomi kat kantin.

"Sejak bila ada hati nak pergi kantin? Kau demam eh?" Kata Chanyeol sebab selalu kitorang memang takda hati nak pergi kantin. Just lepak dekat cafe.

"Aku cuma nak tengok mana tau ada makanan sedap ke harini." Aku cuba bagi alasan.

"Alaaa kau ajaklah V." Kata Chanyeol sambil membelek-belek buku biologi sebab tak lama lagi exam semester.

"Fine kau tanak tolong member kan. V jum lah teman aku" Aku paksa V ikut aku pergi kantin.

Aku dengan V sampai kat kantin terus nampak Eunji dengan Bomi tengah beratur nak beli makanan.

Omo! Pleaselah jangan sampai kantoi. Aku tutup muka aku guna tapak tangan.

"Woi. Kau kenapa? Kata nak tengok menu apa yang sedap. Jomlah pergi kat kaunter tu" Marah V.

"Ha kejaplah aku nak cek aku bawak duit tak" Aku beri alasan.

(Bomi pov)

Wait, no way dia perhatikan aku. Aku terus keluarkan duit 2$ untuk bayar order aku. Aku just order nasi goreng kimchi. Sebab Eunji suggest tu so just try.

Lepas bayar aku terus bawak dulang ke meja sebelah Baekhyun tanpa fikir apa-apa.

"Eunji? Habis class nanti kau terus balik rumah ke?"

"Tak jugak. Harini hari Isnin so aku akan stay kat library sebab harini aku bertugas"

"Ohh kau pengawas perpustakaan ke?"

"Taklah member active je. Mana boleh pelajar U jadi pengawas perpustakaan. Kan ada pegawai sendiri. Ape lah kau ni"

"Hehe ohh yeke"

Out of sudden Eunji tegur Baekhyun yang kat sebelah aku tengah termenung pandang beg duit dia.

(Baekhyun pov)

"V, kau nak makan apa?"

"Aku? Makan? Sorry aku diet."

"Elehhh over. Aku nak belanja time tu lah diet" Aku menjeling V dan ternampak Eunji dan Bomi sedang menuju ke meja sebelah aku.

"Ok rilexx"

"Kau kenapa rilex tiba-tiba" V tegur aku.

"Baekhyun, sejak bila kau makan kat kantin? Mana Chanyeol dengan Suho?" Eunji tiba-tiba tegur aku.

"Uhh? Aku teman V! Haaa teman V heee" Aku tak tau nak jawab apa act sebab rasa nervous and daripada kantoi aku terus bla and V ikut aku dari belakang.

Duhh, Eunji ni. Kenapa tegur aku? Aku malu tau. Huh. Habislah mesti tak keruan life aku lepasni.

"Woi! Cakaplah kau ni kenapa sebenarnya? Kau tebiat gila tau tak harini" V tegur dan memukul bahu aku lemah.

"Ha manada pelik biasa je"

"Tak pelik kau kata! Dengar eh. SATU! Kau ajak aku pergi kantin walhal selama ni kau tak pernah pergi kantin. DUA! Kau duduk kat kantin tapi tak beli apa-apa. TIGA! Kau cakap dengan Eunji yang kau teman aku pergi kantin sedangkan kau yang beria nak pergi. EMPAT! Kau berangan sekarang masa jalan. And aku tau bende ke LIMA! yang akan kau buat harini. Mesti kau nak stay library kan?" Panjangnya V marah aku.

Aku terus memukul kepalanya.

"Yaa pabo! Kita memang dah janji nak stay library kan harini. Aku lempang kau kang" Lupakah V?

"Uhh? Yeke? Bila kau bagitau aku? Takde pon. Aku nak balik lah. Takde mood nak study"

"Yaa V!! Ish teruk lah kau ni. Takkan kitorang bertiga je?"

"Kenapa?" Tanya Chanyeol sebaik sahaja dengar aku marah V.

"Ni ha V dia tanak stay harini"

"V?! Sukati kau lah" Kata Chanyeol langsung tak bela aku.

Hye, readers. Welcome to exopink fanfic.

To be continued...

BeautifulWhere stories live. Discover now